chapter 30

2.1K 189 10
                                    

(Di rumah jungkook)

Tepat jam 8 malam..

Jimin-saeng il chuk ha ham ni da..saeng il chuk ha ham nida..saeng il chuk ha ham ni da..jungkook...saeng il chuk ha ham ni da....yey!!!!!!!!!!!!*balik tepung ke muka jungkook*

Jungkook-*tepung termasuk dalam mulut*uhuk..uhuk..uhukk..uhukk..yay...kau ni..uhuk...uhuk..

Jimin-opsss terlebih tepung sudah...*sengih macam kerang busuk..*

Ye..betul tu tepat pada 1 September jungkook sudah menjangkau 24 tahun...hari jadinya pada hari ni seperti tahun2 sebelum inii..still lagi sambut dengan jimin..tak tahu lah apa jungkook rasa sekarang ni..patut ke rasa terharu? Entah lah dia pun tak tahu..

Jungkook-apa2 pun thanks jimin..

Bam!!

Jimin-*tepuk belakang jungkook*aishh apasal kau ni..chill lah sikit.kau kan birthday boy hari ni..ok..*senyum*

Jungkook-auchhh! Sakit lah janganlah tepuk belakng aku...

Jimin-yeah..yeah..apa2 je la..nah aku bagi kau hadiah*dengan bangga*

Jungkook menyambut hadiah jimin tanpa terasa teruja pun.dia sudah mengagak hadiah apa yang bakal diberikan oleh kawan baiknya itu..

Setelah jungkook membuka hadiah jimin yang bersaiz kecil itu..jejaka itu cuma mengerdipkan matanya berkali kali kemudian berpaling ke arah jimin.

Jungkook-(-_-*)seriusly???cermin mata??

Jimin-aishh buya..!!! Macam tu ke respon kau bagi kat aku..kau ingat murah ke aku beli cermin mata ni? Mahal tahu..*buat2 merajuk*

Jungkook-aku bukan tak nak hargai apa yang kau bagi ni..tapi..benda ni kau bagi tiap2 tahun kau tau tak.kalau diikutkan ni dah 40 jenis cermin mata kau bagi aku...

Jimin-(¥_¥) sob..sob..sampai hati jungkook oppa cakap macam tu..

Jungkook-(=~='') arraso! Arraso!aku minta maaf cakap macam tu..dah2 jangan nangis! Kau buat aku rasa pelik.terima kasih untuk hadiah ni aku amat MENGHARGAINYA..

Jimin-(^3^) sayang kau..kookie...*peluk jungkook kuat2*

Jungkook-*tolak kepala jimin jauh2*Eisshhh macam manalah aku boleh kawan dengan kau.. (←_←!!)

Jimin-omo!!(*0*!!) Aku lupa nk beli kek lah..yay kookie aku bla dulu la..nak beli kek kejap..*bangun dari sofa*

Jungkook-(^-^)baguslah tu..pergilah.jangan balik pun tak pe*halau*

Jimin-kau ni...*ketuk kepala jungkook*ingatkan kau ni innocent rupanya jahat jugak eak!

Jungkook-aww..yay!! Pergi jelah..aishhh*cuba nak sepak jimin*

Jimin-*jelir lidah&keluar beli kek*

Akhirnya selepas jimin beredar daripada situ suasana di dalam rumah jungkook kembali sepi..jejaka itu bersandar di sofa sambil termenung memikirkan sesuatu...

Kata2 ji hyo tempoh hari benar2 melukakan hatinya.dia tidak menyangka bahawa ji hyo sanggup melakukan perkara sekejam itu...namun apabila difikirkan balik seolah olah ji hyo terpaksa berbuat demikian.semakin jungkook memikirkan hal ji hyo..makin biul otaknya..

Jungkook-kenapalah rasa sunyi sangat ni..*mengeluh*

**************************************

(30 minit kemudian)

Jimin berlari lari anak sambil membawa kek yang dibelinya..sesekali dia mengeluh kesejukan..itulah padahnya kalau otak tu dah nyanyuk.

Jimin-burrrrr sejuknya.....*peluk diri sendiri sambil berlari*

Namun,sewaktu jimin sibuk berlari balik ke rumah jungkook tanpa disedari jejaka itu telah terlanggar seseorang yang tak dikenalinya.

Bam!!

Jimin-auchhh..saya minta maaf cik..saya tak sengaja tadi*bow*

Jimin sekadar memandang sekilas pada orang yang dilanggarnya itu..jelas kelihatan seorang gadis berbaju hitam dan kepalanya dilitupi topi sedang berdiri kaku betul2 di hadapan pagar rumah jungkook.

Jimin-cik..ada apa2 yang boleh saya bantu?*takut*

??-tak..tak ade ape2...

Jawapan yang diberikan gadis itu tidak memuaskan hati jimin..ada sesuatu yang tidak kene dengan perempuan ini..dia hanya berdiri kaku sambil merenung pintu rumah jungkook.

Jangan2 dia ni..perompak kot..!!!!

??-tolong bagi ni..pada jungkook ye..*hulurkan patung kepada jimin*

Jimin-*ambik patung tu &tenung lama2*huh??*kerutkan dahi*tapi macam mana..

Kata2 jimin terhenti sebaik sahaja dia melihat perempuan tadi tiba2 menghilangkan diri.

Jimin-sudah..siapa dia tu..tadi..macam mana dia kenal jungkook...kenapa dia nak bagi patung beruang ni pulak..dah lah pelik patung ni..

Memang benar kata jimin patung beruang itu betul2 pelik..sebabnya patung tu pakai cermin mata sebesar mata burung hantu sebiji macam jungkook macam patung tu figure jungkook yang sebenar.

Walaubagaimmanapun, jimin sudah malas hendak fikirannya lagi..tanpa banyak soal dia masuk ke dalam rumah lalu menghulurkan patung tersebut kepada jungkook.

Jungkook-(0_0)apa nie??

Jimin-*baring atas sofa lepas letak kek atas meja*patunglah apa lagi..ada perempuan bagi kau benda ni..

Jungkook-hyuna ke?

Jimin-molla..aku tak kenal pun dia..btw cara perempuan tu pakai memang menakutkan semuanya hitam macam penjenayah...and patung yang perempuan tu bagi betul2 pelik2.nampak serupa dengan kau..kau ade stalker ke?*pandang jungkook pelik*

Tak mungkinlah jungkook ade stalker kan..aniyo..aku kot yang gile fikir macam tu..*geleng kepala laju2*

Jungkook-semuanya hitam??stalker? ?*pandang patung beruang*

Jimin-cuba kau tengok dulu..kalau2 tu bom ke bolehlah kau report polis sebelum rumah kau yang besar ni meletup.nanti tak pasal2 heboh pulak satu korea..

Jungkook-(=_=)kau..ni..banyak sangat tengok dramalah*geleng kepala*

Jungkook cuba melihat sekali lagi patung tersebut..entah macam mana matanya menangkap ada sesuatu yang tertulis pada baju patung tersebut.

Tekanlah saya jungkook

Disebabkan jungkook ingin tahu dia bertindak untuk menekan badan patung tersebut dan..

Saeng il chuk ha ham ni da jeon jungkook,patung ni hadiah terakhir untuk kau..sebelum aku pergi daripada hidup kau ada sesuatu aku nak cakapkan..dengar baik2 ye jungkook aku cuma cakap sekali je..

Watashi wa anata o aishite jungkook(bahasa Jepun)

Sebaik sahaja jungkook mendengar ucapan patung itu serta merta tangannya melepaskan patung tersebut, , jungkook terkejut.dia kenal suara tu..memang rak silap lagi....tu suara..

Jungkook-ji hyo??patung ni dari ji hyo..

Jimin-huh*blur*kau cakap dengan aku ke?

Jungkook-jimin!*jerit*

Jimin-apa? Wae?ada apa2 tak kene ke? Patung tu..macam mana? bom ke..

Jungkook-aniyo..patung ni..ji hyo yang bagi..aku tak faham ayat terakhir dia cakap tu..kau kan belajar bahasa jepun..cuba kau terjemahkan untuk aku..*bagi patung pada jimin*

Tanpa teragak agak jimin mengambil patung itu lalu menekan perutnya untuk mendengar suara itu sekali lagi.

Jimin-*kaku*aku...aku tak salah dengar kan..

Berulang ulang kali jimin mendengar suara itu..dia mahu mendapatkan kepastian...betulkah apa yang diperkatakan perempuan itu..

Jimin-jungkook...aku tak tahu nak cakap apa..sebenarnya *teragak agak*maksud Watashi wa anata o aishite tu..ialah...

Tbc..

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now