Sirius?

870 52 8
                                    

Draco's pov.

"Hermione, wat moeten we doen om zijn onschuld te bewijzen?"
"Ik heb geen idee Draco!"
"Ron?!"
"Ik heb wel een idee!"
"Wat dan?"
"Weten jullie nog het tweede jaar? Toen Hagrid naar Azkaban werd gestuurd?"
"Natuurlijk weten we dat nog!"
"Wie zegt dat ik dat nog weet?" Dat leverde me een dodelijke blik van Hermione op.
"Wie zegt dat je dat niet meer weet?"
"Kom op Hermione, verlaag je niet tot zijn niveau."
"En bedankt Ron. Ik sta hier."
"Dat weet ik."
"In elk geval, wat ik wilde zeggen... Ik moest toen van Dumbledore een vrijlatingsformulier versturen. Misschien moeten we dat proberen?"
"Goed idee Ronald!"
"Ronald?"
"Ja mijn volledige naam."
"Ohw..." Ik voelde mijn wangen heet worden.
"Zullen we Sirius vertellen wat we gaan doen, of niet?" Vroeg Ron.
"Wat denk je zelf? Natuurlijk gaan we Sirius inlichten, dan kan hij helpen."
"Oke, zullen we dan gaan? Geen tijd te verliezen!"
"Rustig Draco! Over een half uurtje is het vrije uur afgelopen en hebben we defense against Dark arts. Dan kunnen we het vertellen." zei Ron. Echt typisch Ron, om alles uit te stellen. Dat wist ik nu al.
De rest van de tijd hadden we besteed aan wat huiswerk van Potions wat Snape weer gewoon gaf, persoonlijk ben ik blij dat hij geen Defense against Dark arts meer geeft. Hij was daar niet bepaalt heel goed in, een veel te saaie stem, hij was geschikter voor potions. En een kleine bijzaak was dat ik Slughorn niet mocht, en hij mocht mij niet vanwege dat hele Death eater gedoe, ik had er zelf ook niet om gevraagd.
"Draco! Draco! Luister je wel?! We moeten naar Defense against Dark arts! Joehoe!"
"Sorry ik was even in mijn gedachten verzonken. Waar is Hermione?"
"Die is alvast vertrokken."
"Oh, oke. Dank je dat jij wel bent blijven wachten." Ik meende het echt.
"Ja graag gedaan maar nu moeten we echt gaan."

-Bij het lokaal aangekomen-

Hermione's Pov.

"Sirius!"
"Ja?"
"Mag ik iets vragen?"
"Natuurlijk Hermione, wat is er?"
"Je hoeft niet te antwoorden als je wilt, dat wil ik heel even zeggen."
"Hoezo zou ik niet willen antwoorden? Waar gaat dit over?" Ik zag aan zijn ogen dat hij het nu heel serieus nam.
"Het gaat over Azkaban en Harry."
"Oh, oke. Wat is daarmee?
"Ehm, wij, Ron Draco en ik, willen een vrijlatingsbevel sturen, enig idee hoe dat eruit ziet, o-of hoe we die moeten adresseren?" Ik merkte dat ik nerveus klonk, en dat was ik ook. Sirius dacht een paar seconden na maar antwoordde uiteindelijk wel.
"Volgens mij heb ik er wel zo een gezien een paar jaar geleden. Ik kan het me nu niet zo goed voor de geest halen, is het erg als ik er later nog op terug kom?"
"Nee hoor, dat is helemaal niet erg. Ik had gedacht dat je niet eens zou willen antwoorden..."
"Hoezo zou ik niet willen antwoorden? Het gaat over mijn peetzoon. Maar nu heb ik een vraag voor jou."
"Vraag maar raak"
"Sinds wanneer gaan Ron en jij mer Draco Malfoy om?"
"Sinds hij en Harry elkaar hebben vergeven om wat er in het verleden is gebeurt en opnieuw zijn begonnen. Die dag werd Harry ook naar Azkaban gestuurd, Draco kwam naar ons toe om te zeggen dat hij geprobeerd had Harry te weerhouden om mee te gaan maar dat het hem niet gelukt was. Eerst geloofde Ron en ik hem niet maar het bleek dat hij gelijk had..."

Alle andere achtste jaars kwamen binnen dus de les begon.
Ik ging op mijn plaats naast Ron en achter Draco zitten. Draco zit alleen voor als Harry terug komt vanuit Azkaban.

Sirius' Pov.

"Hallo allemaal!" Zei ik zo opgewekt mogelijk. "Hoe gaat het met jullie op deze hele mooie dag?"
Iedereen begon te joelen als antwoord op mijn vraag en ik besloot er een soort show van te maken. "Hebben jullie zin in de les?!"
Weer gejoel.
"Zo mag ik het horen! Willen jullie weten wat we gaan doen vandaag?!"
Het duurde lang tot de laatste door had dat ik pas weer ging praten als het stil was en toen ook die stil was ging ik verder.
"De les heeft een beetje een druk programma dus, houd je vast want ik zeg het maar één keer!" Ik sprak een spreuk uit op een krijtje die bij het schoolbord zat.
"We beginnen met een klein toetsje, daarna geef ik les over het blokkeren van de cruciatus vloek en daarna gaan we verder met het project over de Boggart! Heeft er iemand vragen over het programma?"
Er kwamen een paar vingers in de lucht.
"Ja, meneer Zabini?"
"We moesten niks leren voor vandaag, hoe kunt u dan een toets geven?" De andere knikte instemmend.
"Geen zorgen meneer Zabini, als je de vorige jaren goed hebt opgelet met Defense against Dark arts is dit een makkie, het is een geheugen opkrikkertje. Maar doe goed je best want je krijgt er wel een cijfer voor!" Ik keek iedereen aan terwijl ik dit zo zei om er zeker van te zijn dat iedereen het mee kreeg.

Toen ik zeker wist dat iedereen zijn spullen had om aan de slag te gaan deelde ik het perkament met de vragen uit. Bij Draco, Hermione en Ron bleef ik even stilstaan. "Zorg alle drie dat ik een reden heb om jullie te moeten laten nakomen. Oke? Maak desnoods een nep-ruzie om niks. Ik moet het hebben over jullie plan."
"Oke meneer." Hermione was altijd degene die iets zei en ook deze keer weer.

-Aan het einde van de les-

Ik begon me af te vragen of het clubje nog iets gingen doen waardoor ik ze kon laten nablijven want e les duurde nog maar tien minuten en ze hadden nog niks gedaan.

Plotseling stond het trio op.
"Altijd weer hetzelfde met jullie Gryffindors!"
"Nee jullie Slytherins zijn perfect!"
"Ik word echt gek van jou, Mublood!"
"Noem haar nog eens zo, stomkop!"
"Oh ga je het voor je vriendin opnemen, bloedverrader!?"
"Houd je kop,Malfoy!"
Ik besloot er hier tussen te springen. "Alle drie! koppen dicht ga zitten, en alle drie nakomen!"
Ze gingen zitten alle drie met een hoofd zo rood als Ron zijn haar.

Draco's Pov

Dat was lang geleden dat ik het woord mudblood heb gebruikt, en het voelde ook niet goed om het weer te gebruiken maar het moest, anders kwam het niet overtuigend over als een ruzie. Na ja nu hebben we wel het nakomen te pakken en daardoor tijd om met Sirius te praten.... Maar eerst nog transfiguration en avondeten.

Hey Guys! Dit stuk is een stuk langer. Ik ben er zelf als ik het mag zeggen best trots op. Nog steeds zijn alle tips welkom (natuurlijk ook alle tops hoor ;p). Ik weet niet wat ik verder nog moet zeggen, behalve dan dat ik jullie echt geweldig vindt als jullie dit boek lezen, (anders nog steeds hoor, geen zorgen!) Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk leuk vinden, en voor nu: See you later!

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu