Vrij!

567 41 2
                                    

Hermione's Pov.

Eindelijk waren we bij het quidditch veld, ik had een voorgevoel dat iedereen op ons zou wachten, en ik had gelijk.
"Eindelijk daar zijn jullie!" Riep Narcissa.
"We hebben een eeuwigheid op jullie gewacht."
"Doe niet zo gemeen Snapie."
"Maar we moeten opschieten nu, dus geef me de haren die jullie, als het goed is, verzameld hebben..."
Narcissa gaf haar verzamelde haar het eerst, waarna Snape die in het drankje gooide, en het drankje aan Narcissa gaf.
Toen was Draco aan de beurt, hij gaf nerveus de haar van Hagrid aan Snape, en pakte het drankje heel voorzichtig aan. Toen Snape zijn drankje klaar had gemaakt moesten ze alle drie het drankje opdrinken.
Opeens stonden er geen Draco, Snape en Narcissa voor ons maar Hagrid, Flitwick en McGonagall.
"Laten we maar snel gaan voordat iemand het ziet." Stelde ik voor.
"Goed idee." Stemde Ron in.
We pakten allemaal de via via vast en opeens stonden we voor een groot driehoekig gebouw. "Azkaban, oude kennis van me..." Mompelde Sirius naast me.
"Blaas de boel op!" Riep Draco in het lichaam van Hagrid.
"Dat is een goed idee, maar hoe weten we waar Harry op dit moment is?" Zei ik.
"Niet nodig. Eenmaal binnen is het makkelijk te vinden." Zei Sirius.
"Bombardia Maxima!" Riep iedereen met de toverstok op de muur gericht. Jammer genoeg had het niet veel uit gehaald, er zat een klein gaatje in de muur. "Bomb-" begonnen Ron en Draco, maar Snape stopte ze.
"Wat?" Zei Ron.
"Er zit nu een zwakkere plek in de muur. Daar moeten we ons met zijn allen op richten. Nog een aantal keer deze spreuk en we hebben een gat dat groot genoeg is." Antwoorde Snape.
"Maar het maakt veel lawaai dus we kunnen het ook op een niet magische manier oplossen. Zoals... Ehhm... Stenen los trekken en tegen de zwakke plek aangooien." Stelde ik voor. Jammer genoeg keek iedereen me met een afkeurende blik aan.
"Nee, dat duurt te lang." Zei Narcissa.
"Oke..." Mompelde ik.
"Zullen we verder waar we mee bezig waren? De muur opblazen?" Vroeg Sirius.
"Ja is goed, hoe eerder hoe beter."
"Bombardia Maxima!" Dit herhaalde zich een aantal keer tot er een enorm gat was ontstaan waar we met zijn tweeën naast elkaar doorheen paste.
"Als we ons allemaal opsplitsen, twee bij twee, vinden we Harry sneller en kunnen we eerder weg." Zei Draco die weer nerveus was geworden.
"Oke, Granger met Draco, Narcissa met Weasley, en ik met Severus?" Stelde Sirius voor.
Iedereen knikte en we namen iedereen een andere richting.
"Dus... Ik heb zo een gevoel..." Begon ik te praten.
"Wat voor gevoel?" Vroeg Draco voorzichtig.
"Ik heb een gevoel... Dat jij iets voor Harry voelt..." Zei ik voorzichtig.
Draco bleef stokstijf staan, "Weet Ron dit ook?" Zijn ogen zaten vol angst.
"Nee Ron weet van niks." Suste ik hem.
"Gelukkig... Zullen we weer verder zoeken?" Zei Draco een beetje beschaamd.
Ik knikte alleen maar en we liepen verder in stilte tot Draco een klein gilletje sloeg en een stukje rende. Snel rende ik achter hem aan. "Draco! Wacht!"

Draco's Pov.

"Draco! Wacht!" Hoorde ik Granger roepen, maar ik rende gewoon door, ik was te verbaast en blij tegelijkertijd. "Harry! Vader!" Riep ik.
"Hagrid? Wat doe jij hier? En waarom noem je me vader?" Vroeg Vader.
"Ik ben Hagrid niet! Het is een PolyJuise Potion! Niet meer!" Riep ik terug.
Net op dat moment voelde ik mijzelf krimpen, en zag ik mijn handen weer bleker worden. Harry begon te lachen en rende op me af. Toen hij voor mijn neus was omhelsde hij me waardoor ik mijn balans verloor en op de grond viel met Harry bovenop me. "Hey!" Zei hij met een grijns.
"Hey!" Zei ik ook met een grijns. "Dus jij en vader kunnen het goed met elkaar vinden?"
"Hij was het gezelligste van iedereen die er was. Dus je kunt zeggen van wel." Zei Harry.
"Dat is mooi. Echt waar." Zei ik blij "Zullen we maken dat we hier weg komen?"
"Dat is een heel goed idee!"
"Zoon, waarom kom je hem bevrijden en mij niet?"
"Omdat, vader, Harry hier zonder reden zit."
"Maar ik ben je vader." Zei Lucius verbaast.
"Ja, een vader die verkeerde keuzes heeft gemaakt! Een vader die voor de verkeerde kans heeft gekozen!" Ik begon me kwaad te voelen.
"Ik heb die keuzes voor jou gemaakt Draco! Voor jou en je moeder!" Voor mij en mijn moeder? Ik keek opzij naar Harry waar ik ook Hermione zag staan.
"Anders nemen we hem ook mee?" Stelde Hermione voor en Harry knikte instemmend.
"Oke, laten we de rest zoeken en dan gaan, vader je kan mee." Vader knikte dankbaar.
We liepen met zijn allen weg, op zoek naar de rest.
Toen we eindelijk de rest hadden gevonden namen we de via-via naar Hogwarts waar we gelijk naar het kantoor van McGonagall gingen, inderdaad met Lucius erbij. Moeder fluisterde het wachtwoord en we gingen naar binnen.

Sorry voor dit korte hoofdstuk... Ik had niet veel inspiratie maar ik vond dat ik moest uploaden, omdat ik natuurlijk al heel lang niet had ge-upload. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Nogmaals sorry voor het lange wachten en dan ook nog een klein stukje...

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu