Snape, je haar!

839 52 10
                                    

Harry's Pov
Ik heb gemerkt dat Lucius best gezellig kan zijn en ook beschermend, al valt het me op dat hij het niet veel over Draco heeft en als hij het over Draco heeft is het meestal niet heel positief. Ook kan Lucius heel beschermend zijn, anders was ik al lang zielloos geweest door een dementor, hij heeft me al zo vaak gered en ik hem. Ik ben van plan vandaag te vragen waarom hij het niet vaak over Draco heeft, maar dan moet ik even wachten omdat ik Lucius al de hele dag niet kan vinden.
'Wacht, zie ik hem daar niet? Hij komt eraan!' Eindelijk was ik niet meer alleen.
"Hoi Harry, kom even mee."
"Oké, is goed" Ik stond op en liep achter Lucius aan. Mijn vraag moest maar even wachten. "Waar gaan we heen?"
"Ik nergens. Jij in tegendeel bent vrij..."
"Ho, wacht even!" Ik was stil gaan staan. "Vrij? Door wie?"
"Weet ik niet."

Lucius' Pov :D!
Ik wist echt niet wie er voor gezorgd had dat Harry Potter vrij was, maar ik wilde het wel weten. "Ik sta er op dat je mee loopt Lucius!"
"Ja ja rustig aan." Ik liep snel achter het joch aan. Ik mag hem nog steeds niet echt maar hij was een goede gesprekspartner, beter dan de rest hier in elk geval.
"Lucius! Moet je kijken!"
"Wat is er Harry?"
"Een vrijlatingsbevel die geweigerd is!"
"Hoe bedoel je?"
"Precies zoals ik zeg! Het bevel is geweigerd!"
"Dat is vreemd."
"Er staat mijn naam bij! Ik ben nog steeds niet vrij..."
"Oh, het spijt me?"
"Ach, fuck it. Wie had gedacht dat ik vrij zou zijn?"
'Ja wie?' Dacht ik, ik bedoel het is Harry Potter de jongen die alles tegenzit maar die toch the Dark Lord heeft verslagen.

Sirius' Pov
"Jongens, binnen no time is Harry vrij!" Zei ik toen we het bevel verstuurd hadden. De andere juichten alleen maar. "Maar, we moeten wel nog even wachten."
"Geen zorgen we hebben de tijd." Zei Draco met een grijns van vreugde.
"Inderdaad, wij wel maar Harry niet."
"Dat klopt, maar zeg eens eerlijk Sirius, is het daar echt zo slecht?"
"Heel slecht... Maar als we nu niet gaan moet ik punten aftrekken van jullie afdelingen omdat jullie zo laat nog rondsluipen, dus hup! Weg!"
"Doei Sirius!" Riepen ze alle drie.
Ik keek nog een aantal toetsjes na en was heel tevreden over het resultaat. Alleen Blaise Zabini had een onvoldoende, de rest allemaal een heel goed cijfer. 'Ik ga nu ook maar naar bed denk ik' dacht ik bij mezelf.

-volgende ochtend-

'Als het goed is wordt Harry vandaag vrijgelaten.' Ik was vrolijk toen ik uit bed stapte en bedacht dat het zaterdag was dus dat ik geen les hoef te geven. 'Nu kan ik eindelijk Snape terug pakken omdat hij een half-Death eater was.' Ik kreeg een klein gemeen lachje op mijn lippen toen er een plannetje begon te vormen in mijn hoofd. 'Ik ga zijn shampoo verwisselen voor een drankje dat je emotie laat zien en zijn drinken voor een liefdesdrankje! Een briljant begin al zeg ik dat zelf.' Ik ging snel aan de slag. Ik begon met het moeilijkste en gevaarlijkste deel; de shampoo, ik moest erg op mijn hoede zijn voor het geval dat Snape wakker werd. Gelukkig ging alles goed op een aantal keer schrikken na, omdat hij zich omdraaide.
'Op naar de keuken.' Dacht ik. Ik draaide me om, zodat ik de kamer kon verlaten maar schrok me rot toen Snape daar stond.
"Wat was jij van plan?"
"Ehhm, niks?" Goed gedaan Sirius dat klonk niet erg overtuigend.
"Jaja... Wat doe je dan hier?"
"Geen idee?"
"Ik geloof er niks van Black."
"Ik ga maar, ja, ik ga weg..." Ik was opeens heel nerveus geworden.
"Goed idee, dat je gaat."
Ik maakte me snel uit de voeten en besloot het liefdesdrankje maar te laten zitten. In plaats van naar de keuken te gaan ging ik naar de grote zaal om te ontbijten.
Later kwamen Hermione en Ron binnen.
"Ze dwong me mee te komen." Zei Ron terwijl hij het slaap uit zijn ogen wreef.
"Ja ik wil op tijd zijn voor het ontbijt." Zei Hermione met een nep-beledigde stem.
"Het spijt me 'mione." Ron gaf Hermione een snelle kus op haar neus. Ik grinnikte een beetje. De zaal begon nu een beetje vol te stromen en ook Draco kwam binnen. Hij ging meteen naar Ron en Hermione toe en knikte even naar mij.
Toen de zaal al een tijdje helemaal vol was kwam Snape binnen stormen met knalrood haar en een knalrood gezicht "SIRIUS BLACK!" zei Snape woest.
"Severus Snape!" Riep ik geamuseerd terug.
"Waarom heb je dit met mijn shampoo gedaan?!" Zijn haar verkleurde iets naar roze maar zijn ogen stonden nog steeds woest.
"Tja, dat wil jij wel weten he?" Zei ik.
Zo ging het nog een tijdje door. Tot ik weer een blik aan zijn haar schonk en mijn mond letterlijk openviel van verbazing. Zijn haar was knalroze!
"Severus...?"
"Wat?!"
"Je haar, het is roze..." Fluister-schreeuwde ik.
"Mijn haar is wat?"
"Roze!"
"Niet waar?!" Ik zag dat hij begon te blozen maar trok me er niet veel van aan.
"Ja wel waar!" Nu zag ik dat iedereen in de zaal naar ons keek. "Ehhm... Hai?" Iedereen barste nu in lachen uit waardoor ik de gelegenheid kreeg om weg te glippen, maar op deze manier zou te opvallen zijn. Ik veranderde dus maar in Padfoot en holde zo snel mogelijk weg.

Ik was naar mijn kamer gegaan en veranderde weer in Sirius en liet een uil binnen. Nu zag ik pas dat die een brief in zijn bek had en haalde de brief er uit. "Vanuit Azkaban..." mompelde ik. "Dit moeten Draco, Ron en Hermione zien..." Ik besloot dat ik nog even in mijn kamer zou blijven en een uil naar de grote zaal te sturen (om precies te zijn naar Hermione) dat ik ze om 12 uur precies bij de bibliotheek verwachte. In de tijd die tussen nu en 12 uur zat kon ik een deel van de lessen voorbereiden.

OMG! Ik heb de duizend woorden bereikt met dit hoofdstuk! Ik ben zo trots op mijzelf! Ik hoop dat jullie dit een leuk hoofdstuk vinden en verder wil ik alleen zeggen dat je nog steeds tips kunt achterlaten en natuurlijk ook wat je goed vindt. Jullie zijn helemaal top dat jullie al helemaal tot hier hebben gelezen! Fijne dag nog verder!

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu