Azzzkaban

1K 54 5
                                    

Een foto voor als vergeten was hoe Azkaban er uit ziet ;p

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Een foto voor als vergeten was hoe Azkaban er uit ziet ;p

Harry's Pov
"Draco, wil je van me af gaan?" Hoorde ik mijzelf zeggen.
"Nou eigenlijk niet, nee maar aangezien we aangestaard worden." Zei hij speels.
"Wat? We worden aangestaard!?" Ik keek naar de deur en zag twee gif groene ogen. Draco klom snel van me af met rode wangen. "Harry Potter?"
"Dat ben ik...?"
"Kom met me mee..."
"Niet doen!" Fluister-schreeuwde Draco in mijn oor.
"Waarom niet?"
"Dat is dezelfde man die mijn vader naar Azkaban had gestuurd!"
"Ik moet wel mee!" Ik gaf Draco nog een hand en liep achter de man aan.
"Zeg je vrienden maar gedag even." Zei de man.
"Oke..." Ik liep naar de Gryffindor common room waar al mijn afdelingsgenoten oftewel vrienden waren en nam afscheid.
"Waar ga je heen dan?" Vroeg Hermione
"Eerlijk gezegd heb ik zelf ook geen idee..." Antwoordde ik eerlijk. "Maar ik moet nog even Luna gedag zeggen." Dus liep ik naar de Ravenclaw afdeling.
Toen ik Luna gedag gezegd had liep ik naar buiten, ik zag professor McGonagall en Sirius huilen, Snape met een klein glimlachje maar met verschrikte ogen, en voor de rest geen andere professoren, die waren waarschijnlijk lessen aan het voorbereiden.
Sirius kwam naar me toe rennen en greep me vast alsof hij me nooit meer los zou laten en fluisterde zo zacht mogelijk dat ik mijn toverstok ten alle tijden bij me moet hebben.
"Kom jongen, ik heb niet de hele dag de tijd! Pak m'n arm en we gaan!" Ik deed wat hij vroeg en het volgende moment stond ik voor een groot driehoekig gebouw. Ik hield mijn adem in... "Azkaban!"
"Dat klopt." De man duwde me vooruit en ik liep naar binnen. Overal waar ik keek zag ik dementors en gevangenen. Ik werd naar een aparte kamer geduwd en ik moest me omkleden.

-Tijd skip van een paar dagen-
Ik ben hier nu een paar dagen en heb inmiddels Lucius Malfoy wat beter leren kennen, die gek was het beste gezelschap wat er was....

-tijd weer terug naar toen Harry naar Azkaban moest-
Draco's Pov.
Harry heeft net de kamer verlaten en ik zit alleen op de bank. Harry, raar om na al die jaren hem Potter of Scarhead genoemd te hebben nu ineens Harry te zeggen.
Zonder dat ik het wist ben ik de kamer uit gelopen en naar de Gryffendor afdeling gelopen, ik weet niet echt waarom maar ik had het gevoel dat ik Granger en Weasley moest spreken over Harry.
"Hey, Slytherin! Weg hier!"
"Ik moet Weasley en Granger spreken, dus laat me binnen of haal hun naar mij toe!" Zei ik gemener dan bedoeld.
"Sorry meneer aangebrand. Wacht hier dan haal ik ze even."
"Dank je."
Even later kwam de dikke dame weer terug in beeld en zwaaide de deur open, daar stonden Weasley en Granger.
"Wat moet je van ons?!" Vroeg Weasley geïrriteerd.
"Even iets bespreken, het gaat over Harry."
"Wacht even, Malfoy... Sinds wanneer noem je Harry, Harry en geen Potter?"
"Luister Granger, ik weet waar Harry naar toe gaat! En sinds vandaag."
"Hoezo weet je waar Harry naartoe gaat?"
"Mijn vader, diezelfde man kwam om vader mee te nemen naar Azakban..."
"Wow, sorry maar weet je het wel zeker?"
"Weasley, ik zou die gif groene ogen altijd herinneren. Het was hem! Harry gaat naar Azkaban!!" Ik stond op het punt in huilen uit te barsten nu.
"Hoe weten we zeker dat jij daar niet voor gezorgd hebt?! Jij hebt altijd al een hekel aan ons gehad."
"Luister ik noem nu al een aantal keer achter elkaar Harry bij zijn voornaam, als ik jou Granger beloof nooit meer het woord mudblood te gebruiken, en jou en Weasley gewoon bij de voornaam noem, geloven jullie me dan?!" De tranen stroomde over mijn wangen.
"Malfoy, huil je nou?"
"Nee joh! Wat denk jezelf?!"
"Waarom dan?"
"Snappen jullie het dan niet? Harry, Jullie beste vriend en ook een vriend van mij, gaat naar Azkaban! Waarom snappen jullie dat niet?!"
"Rustig Malfoy, rustig." Maar ik werd niet rustig. Ik viel op de grond, ik zag niks meer door de tranen, en ik voelde me ellendig.

Ik werd wakker en keek om me heen. Rood en goud?
"Goeiemorgen! We hebben je maar in Harry's bed gelegd toen je jezelf gister in slaap had gehuild."
"Dank je." Ik hoopte stiekem dat dit allemaal een droom was en dat ik wakker zou worden in de trein naar Hogwarts maar ik wist dat dat niet zo was...
"Kom  trek schone kleding aan desnoods is het Gryffindor kleding maar trek iets schoons aan en dan kunnen we naar de grote zaal, ontbijten."
"Oke, ik kom al."
"Ehhm... Je kunt bij 'mione en mij zitten als je wilt."
"Graag zelfs eigenlijk. Bij de Slytherin afdeling heb ik niet echt zo veel vrienden meer."
"Nou schiet op ik heb honger en Hermione wacht op ons bij de ontbijt tafel."
Ik kleedde me snel om en ging met Ron mee naar de grote zaal waar een heerlijk ontbijt op ons stond te wachten.

Cliffhanger! Sorry jongens, ik weet dat sommigen dat helemaal niet leuk vinden maar hoe gaat dit nu verder? Wat zal er met Harry gebeuren? Het is zo spannend! Tenminste dat denk ik... Laat even achter wat je er van vindt en hoe ik het kan verbeteren? Ik maak vanaf nu dit boek in samenwerking met chantallie_505 , we maken samen ideeën voor hoofdstukken en die werk ik dan vervolgens uit in dit boek. Ik kan al 1 ding over het volgende hoofdstuk vertellen: je zult niet verwachten wat er komt.

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu