Haarrrrr...

788 45 10
                                    

Het plaatje heeft helemaal niks met het hoofdstuk te maken.

Draco's Pov.

Iedereen wilde mee werken om Harry te redden uit Azkaban, waar ik heel blij mee ben, al is er nog twee probleempjes dat opgelost moeten worden... Dat zijn mams en ik... Twee ex-death eaters... Dus moeten we een tijdje iemand anders zijn en daar hebben we hulp bij nodig, en we weten ook al van wie... Professor Severus Snape! Sirius is net weg om zijn hulp te vragen...

Snape's Pov.

Ik zat net te denken hoe ik de kleur verandering uit mijn haar kan krijgen wat heel erg nodig is omdat het alsmaar roze kleurt als ik Sirius zie of tegen hem praat, en toen werd er op de deur geklopt.
"Binnen!" Sirius kwam binnen. "Sorry van gedachte veranderd! Der uit!" Riep ik snel zodat mijn haar de kans niet kreeg om roze te worden.
"Severus, doe niet zo kinderachtig, please?" Ik slaakte een geïrriteerde zucht.
"Wat?"
"We hebben je hulp nodig..."
"We? Wie is we?" Vroeg ik terwijl ik me naar hem toedraaide.
"Draco, Narcissa, Hermione, Ron en ik, dat leg ik wel uit als je meewerkt."
"Hmmm. Ik weet niet of ik mee doen als ik niet mag weten wat het is." Waarom moet ie nou zo lang blijven? Mijn hele haar is weer roze...
"Ahh kom op Severus we hebben je hulp hard nodig..." Hij begon te blozen?
"Oke ik doe mee..."
"Yes! Tnx Severus! We gaan Harry uit Azkaban halen. Zijn vrijlatingsbevel is geweigerd."
"Op één voorwaarde!"
"Ah shit ik had het kunnen weten! En trouwens je haar is roze, heb je de spreuk er nog niet uit?"
"Nee ik heb de spreuk er nog niet uit..."
"Wat voel je dan voor me?"
"Oke Sirius, ik vind je best wel ehhm... Leuk...?"
"Pffff... Dat lucht op..."
"Wat lucht op?"
"Waarvoor ik nog meer kwam..." Oh nee! Hij kreeg een ondeugende glimlach! "Severus. Snape." Hij begon langzaam te praten waardoor ik een rilling over mijn rug kreeg en zijn glimlach nog ondeugender werd. "Ik.. Wil.. Jou.. Iets.. Zeggen.." Nog langzamer en hij stond een paar centimes van mij af.
"Sirius... Over die voorwaarde..." Ik had moeite met ademen gekregen.
"Ja, die voorwaarde..?" Hij moest stoppen met langzaam praten...
"K-k-kus me..." Zei ik zonder dat ik het wilde zeggen.
"Met plezier." Zei hij speels en ogen vol met lust waarna hij steeds dichterbij kwam met zijn hoofd en zijn ogen dicht deed. Ik deed hetzelfde en opeens zaten zijn lippen op de mijne. Na een paar seconde verbrak hij de kus wat ik veel te snel vond en legde zijn voorhoofd tegen de mijne aan.
"Je kunt goed zoenen Sev."
"Dank je...?" Ik wilde zijn lippen weer tegen de mijne aan dus daar zorgde ik ook voor, deze kus duurde wat langer dan de vorige. "Jij ook"
"Wat denk je ervan? Wil je mijn vriend zijn?"
"Jazeker wel! En wil je ook de spreuk uit mijn haar halen?"
"Ja, maar eerst ga je ons helpen, he?" Zei hij zo lief mogelijk.
"Oke dan..."
"Jeej!"
Dus liepen we met zijn tweeën naar de bibliotheek waar iedereen zat te wachten.

Narcissa's Pov.

"Ik weet denk ik wel wat daar gebeurt is." Zei Draco in mijn oor toen we zagen dat Snape zijn haar neon-roze was, en Sirius een lach had die niet groter kon zijn dan op dat moment.
"Ik heb ook een klein ideetje." Fluisterde ik terug.
Ron en Hermione stonden alleen maar met opengevallen monden te kijken.
"Er staat iets open." Zei Sirius met overslaande stem.
"Ik weet het nu zeker." Fluisterde ik naar Draco.
"Dus, het is officieel... De Defense against Dark arts en Potions leraren zijn samen?" Zei Draco nu hardop met een grijns.
"Jazeker en als je dit doorverteld moet ik helaas 10 punten van Slytherin aftrekken." Zeiden Severus en Sirius tegelijkertijd waarna ze elkaar aankeken en een snel kusje gaven.
"Iehw! Er zijn kinderen bij die dit graag niet gezien hadden...! Goor!" Riep Ron.
"Ronald! Shht! Als ze zo gelukkig zijn laat ze!" Riep Hermione terug.
"Maar... Maar... Het zijn onze leraren!"
"Eigenlijk, Weasley is het professor, niet leraar..." Zei Snape.
"Ehhm we zijn hier om Harry te redden weten jullie nog?" Zei ik een beetje ongemakkelijk. Ook omdat ik misschien Lucius weer zou zien.
"Ja, Sirius hier heeft me alles verteld. Wat jullie nodig hebben is een polyjuice Potion."
"Ja dat dachten we al maar... Als wie moeten we gaan?"
"Draco ga jij maar als... Hagrid en Narcissa als... McGonagall?" Stelde Severus voor.
"Ik vind het wel goed." Zei ik.
"Maar ik niet, dan ben ik zo oud en reusachtig! Ieuw! Nee, gewoon niet!" Zei Draco.
"We kunnen je ook hier laten?" Zei Ron waarop Draco zijn tong uitstak.
"Goed dan." Zei Draco met tegenzin.
"Mooi, dan ga ik wel als Flitwick." Zei Snape.
"Waar wachten we nog op? We gaan de haren verzamelen!" Riep ik iets te enthousiast waarna we elkaar in groepen splitsten.
"Dan ga ik met Severus zijn haar halen, Narcissa met Hermione, en Ron met Draco? Is dat een goede verdeling?" Stelde Sirius voor.
"Ja!" Zei iedereen.
"We spreken morgen om 17:00 precies hier af!" Riep Sirius iedereen na.
"Kom we gaan!" Ik liep weg met Hermione aan mijn zijde
"Wat nou als we naar McGonagall gaan aangezien je elke dag wel in de bibliotheek bent en volgens mij elk boek wel hebt gelezen, om te zeggen dat je mee wilt helpen in de bibliotheek?"
"Ehhm, nee, ik zie dat niet zo zitten. Wat nou als we naar haar toe gaan omdat ik te veel lawaai heb gemaakt en daarna in discussie ging met je?"
"Ja dat is wel een goed idee, denk ik."
"Zullen we maar gaan dan?"
"Weet jij het wachtwoord?"
"Ja, ik hoor bij het personeel. En iedereen van het personeel weet het wachtwoord."
"Oke, wil je het wachtwoord dan noemen? We zijn er al namelijk." Oeps, dat had ik helemaal niet doorgehad.
"Lentebloem" fluisterde ik en de deur ging open waarna we het trappetje opliepen en op een andere deur klopte.
"Binnen!" Riep de stem van Minerva.
"Hallo Minerva. Ik heb hier een student die niet stil kan zijn in de bibliotheek en ook nog eens in discussie gaat!" Riep ik zo boos mogelijk.
"Hai professor..." Zei Hermione met een klein stemmetje.
"En daarvoor kom je naar mij? Ah goed dan, om wie gaat het?" Wat een domme vraag.
"Hermione Granger." McGonagall draaide zich om.
"Miss. Granger? Nooit van jou verwacht dat je dat zou doen. Ik ben diep teleurgesteld in je. Deze keer kom je er met een waarschuwing vanaf, maar de volgende keer moet je nakomen." Ze kwam heel dichtbij en ik kreeg het voor elkaar een losse haar te pakken.
"Oke, dan gaan we maar weer." Zei ik nep-teleurgesteld.
"Heb je een haar te pakken?" Fluisterde Hermione terwijl we de trap afliepen.
"Ja, ik heb er een te pakken." Fluisterde ik terug.
We namen afscheid en gingen naar onze eigen afdelingen, kortom Hermione naar Gryffindor en ik naar de leraren afdeling, waar ik Sirius op Severus zijn schoot zag zitten.
"Hebben jullie een haar? Ik wel namelijk." Riep ik enthousiast.
"Ja wij hebben ook een haar ja. Zei Severus blij.
"Dat is snel geregeld van ons allemaal." Zei ik.

Ron's Pov.
"Oke, hoe komen we aan een haar van Hagrid?" Vroeg ik.
"Simpel, we gaan de Hippogriff aaien, en als hij dan naar buiten komt om ons weg te halen van de Hippogriff trek je een haar uit zijn baard." Zei Draco.
"Oke dat doen we." Zei ik nadat ik een zucht liet ontsnappen. "Maar waar is de Hippogriff?"
"Ehhm... Geen idee?"
"Nieuw plan! We gaan Fang (Muil in het Nederlands) aaien!" Riep ik.
"Die lafaard zou niet buiten ofzo, maar oke." Ik weet dat hij aan het eerste jaar in het verboden woud terug dacht.

"We hebben nu toch echt een haar te pakken!" Riep ik blij.
"Ja en tand afdrukken in mijn arm...! Die gek! Toch weer aan een draakje beginnen!" Hij klonk echt geïrriteerd.
"Gelukkig voor jou was deze niet giftig."
"Nee gelukkig niet nee."
"Maar we zien elkaar morgen weer, want ik ben echt doodop."
"Truste."
"Truste." We liepen beide naar onze eigen afdeling.

Binnen werd ik verwelkomt door Hermione die me om de nel vloog.
"Ik heb je gemist, Ron."
"Ik jou ook 'mione." Waarna we elkaar een snelle kus gaven.
"Zullen we naar bed gaan? Des te sneller is het morgen." Stelde Hermione voor.
"Hmm... Goed idee." Dus we namen afscheid en gingen naar de slaapzalen.

Hey guys! Dusss... Dit hoofdstuk heeft 1500 woorden 😱 ik voelde me schuldig dat ik za lang niet ge-update had dus toen bedacht ik me om deze extra lang te maken. Vergeet geen tips achter te laten, en als jullie vragen hebben voor mij kunnen jullie die gerust stellen want ik ben van plan een soort Q & A te doen, laat ook hiervan even weten wat je vindt (volgens mij is die zin grammaticaal niet goed maar ja). Verder heb ik alleen maar te zeggen, See You Later!

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu