Albus?

245 12 0
                                    

Albus' pov.

"Ik weet zeker dat ik iemand zag Minerva, ik weet het zeker. Het is niet meer veilig genoeg om hier af te spreken." Zei ik terwijl ik de teleurstelling in haar ogen zag.
"Albus... je weet dat ik het school terrein niet af kan, aangezien ik nu de headmaster ben. Het kan gewoon niet, en al helemaal niet voor je plan. En ga nu niet zeggen dat ik niet mee wil doen met het plan, want ik wil heel graag mee doen." Ik weet dat zij ook een masker op te houden heeft, maar ik ben nou eenmaal volgens vele mensen dood. Dat is een nog groter masker.

Het was een tijd stil tot ik me weer bedacht wat ik te vertellen had. "Ik heb een geweldige tovenaar ontmoet, hij is enorm skilled, in duistere maar ook normale magie." Ik moest me inhouden om niet te zeggen dat hij er leuk uitzag. Ik bedoel maar, de bad guy met iemand die hij leuk vindt? En ook nog zijn trouwste teamgenoot die het weet? Dat komt geheid niet goed.
"Hoe skilled is hij precies, Albus?" Vroeg ze zonder me aan te kijken, waardoor ik een klein beetje een schuldgevoel kreeg.
"Echt enorm skilled, maar ik heb een idee waar we onze volgende meeting kunnen houden. The dark forest. Dat is gewoon hier op het school terrein."
Minerva keek me aan met een klein glimlachje op haar gezicht. "The dark forest? Zolang we niet door Aragog zijn kinderen opgegeten worden is het goed."
Ik glimlachte snel even "Dat is dan afgesproken, overmorgen om elf uur in the dark forest. Zorg dat niemand je volgt." Na dat gezegd te hebben draaide ik me om naar de ramen van de astronomy tower, veranderde in een Hippogriff en vloog weg. Ik wist nog niet precies waar ik naartoe zou gaan, maar ik wilde een dak boven mijn hoofd hebben in menselijke vorm.

Minerva's Pov.

Ik keek nog even naar buiten ook al was Albus niet meer te zien. Hij had dus voor een hippogriff gekozen... onbetrouwbaar tot ze je vertrouwen die beesten.
Ook ik besloot maar weer naar bed te gaan, wat ben ik dan ook voor een mens om op zulke achterlijke tijden af te spreken? Vermoeid haalde ik mijn handen over mijn gezicht en veranderde in mijn animagus vorm. Een kat, om zo ongezien naar mijn kantoor een leeftoren te kunnen gaan.

Eenmaal aangekomen bij de toren veranderde ik weer in een mens en  noemde ik het wachtwoord. Als reactie kwam de fontein opzij, waarna ik naar boven ging en mezelfnaar het bed sleurde. Ik weet niet hoelang of het duurde dat ik in een diepe slaap was, of nou ja... diep.. ik had de hele nacht door nachtmerries.

'"Je hebt geen keus Harry! Je moet het doen!" Hoorde ik in de verte een bekende stem roepen, van een meisje..
"AVADA KADAVRA" Hoorde ik een nog bekendere stem, de stem van Harry Potter. Ik zag een groene straal net langs me heen gaan, recht op Albus af. Ik probeerde uit alle macht te schreeuwen dat hij opzij moest, maar er kwam geen geluid uit mijn mond. Opeens hoorde ik niks meer, en zag ik niks meer. Ik voelde mijn lichaam verstijven en...'
'Ik schoot omhoog, mijn ogen wijd open en het zweet over mijn hele lichaam. Ik keek om me heen maar ik herkende het niet, overal waar ik keek was het wit. Tot alles langzaam vorm kreeg en er tinten grijs kwamen. Ik herkende een station, en daar in de verte kwam iemand naar me toe lopen, nee rennen.
"MINERVA! REN!" riep het figuur die inmiddels dichtbij was, ik herkende Albus erin, en alles kreeg steeds meer vorm. Albus greep mijn pols vast en sleurde me mee in hoog tempo, ik kon niks, ik was verlamd leek het wel. Opeens was hij in een hippogriff veranderd en zat ik op zijn rug, we vlogen weg van het station welke helemaal in puin leek te zijn.
Ik voelde Albus onder me verslappen, we vielen naar beneden toe, en raakte met een klap de grond. Dood... Albus was dood... en ik.. ik was zachter geland omdat ik op hem viel, ik leefde nog..'
Ik werd wakker met het zweet over mijn hele lichaam en klom uit bed. Vermoeider dan eerst en maakte me klaar om te ontbijten.

Cliffhanger! Want daar ben ik zo enorm goed in XD, dit is een iets langer hoofdstuk, en snel geüpload, ik ben er zeer trots op. Al merk ik zelf dat ik heel erg een voorkeur heb voor het Engels schrijven over het algemeen. Dat werkt niet altijd even goed mee.

Drarry on top! GESTOPT ❌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu