Bab{9}

518 45 0
                                    

Jihyo megusap-usap lembut rambut suga dia tak tahu nak cakap apa..

Apa jadi kat kau suga...?

Perkataan itu saja yang bermain di fikirannya.mengapa lelaki sedinggin suga ni boleh nangis..?
kenapa...kenapa....kenapa??
banyak soalan yang jihyo nak tanya tapi dengan keadaan suga pada masa ni pasti tidak sesuai untuk bertanya...

Kenapa suga senyap jee..jihyo mengalihkan kepala suga lemah,pipinya sudah kemerah-merahan baru dia sedar suga demam panas suhu badan dia semakin menaik yang membuat jihyo lebih terkejut suga dalam keadaan tidak sedarkan diri....

"Suga sii..'jihyo mengoncang perlahan badan suga..masih tidak sedarkan diri..

"Hyung...!!'jerit sekumpulan namja dan kumpulan itu ialah bts..mujur mereka ada..jihyo mengarah kan mereka supaya berjalan cepat..

"Kenapa dengan hyung..'j-hope bertanya panik.

"Dia pengsan..agaknya dia demam panas lah..cepat tolong saya angkat suga ke hospital..'tanpa melengah-lengahkan lagi rapmons terus mengangkat suga masuk ke kereta jin yang tak jauh dari taman tersebut..

***********
"Baguslah kamu hantar kawan kamu tepat pada masanya...panas badannya terlalu tinggi menyebabkan keadaan begitu kritikal jika lambat dihantar kehospital pasti kawan kamu akan mendapat kesan yang amat teruk'jelas doktor itu.kami yang lain hanya terkejut lebih-lebih lagi aku.

Setelah doktor pergi.aku bertanya banyak soalan kepada mereka,pada mulanya mereka pandang silih berganti hinggalah j-hope mengeluarkan suara..

"Sebenarnya macam ni noona,kami yang lain telah dikhabar kan kehilangan suga hyung oleh jimin,jimin kata pada petang tu suga hyung ada cakap dia nak lawat kubur arwah appa dan ommanya malam itu suga hyung tak balik rumah hingga lah pagi.jadi kami semua mencadangkan untuk pergi mencari suga hyung kat kubur arwah appa dan omma suga hyung tapi kelibat suga hyung tak nampak perkara ini berterusan sehingga dua hari yang lepas tapi takde juga..hari ini jin hyung mencadangkan untuk mencari suga hyung kat taman sebab suga hyung suka duduk sana dengar lagu sorang-sorang.sehiggalah kami nampak suga hyung berada ditangan noona'j-hope tak putus-putus menerangkan apa yang terjadi.

Jimin mengangguk-angguk kan kepalanya menandakan cerita yang j-hope sampaikan itu tadi betul.
Jihyo pulak?..hanya diam kaku

Tak sangka suga jadi begitu dinggin sebab kehilangan orang yang tersayang pada umur yang kecik pada masa yang sama dia amat bersyukur sebab masih mempunyai appa dan omma disisi.

"Ermm..takpelah kamu semua boleh balik..biar malam ni noona jaga suga ye'permintaan jihyo diterima oleh kumpulan bts.

"Baiklah noona esok kami akan datang melawat...jaga suga baik-baik ye..'jin merupakan hyung yang paling tua didalam kumpulan bts..dia telah meminta tolong pada ku untuk menjaga suga.aku hanya mengangguk kan kepalaku lalu senyum.

Mereka semua *bow*lalu pergi.

Saya Suka Awak Encik Dinggin.Where stories live. Discover now