Bab{7}

566 48 0
                                    

Malam yang dinggin membuat kan song jihyo teringatkan suga..

*Flashback*

"Noona tahan ye....'-suga..
*Drama mengesat air mata jihyo tadi bermain dikepala otak nye sekarang ..

Omg...sweet juga kau erk suga...
Jihyo tersimpul malu..senggih-senggih macam kerang busuk(hehe terbayang tak?)

*didalam bilik suga*

Kau dah kenapa min yoongi gumam suga dalam hati....memang hatinya waktu itu tak tenang.
Wajah jihyo berterbangan difikirannya sekarang...senyuman jihyo bermain didalam mimpinya sebab itu dia berjaga sepanjang malam..

Tanpa dihiraukan suga menyumbat kan earphone ketelinganya..lagu(bts whalien)rancak bermain di handphonenya...

*Esokan harinya*

"noona....'panggil seseorang,jihyo menoleh ke belakang untuk melihat jelama mana yang memanggil namanya....

"Owh..jeon jungkook..'lupanye mamat ni panggil apahal?

"hmm...noona t..t..tau tak s...s..suga hyung kat mana'tergagap -gagap dia bercakap.

Aii kenapa tanya aku manalah aku tahu..kejap-kejap suga hilang ke..tetiba tak sedap pulak hati ni gementar pun ada..

"Tak..kenapa ih?..'tanya ku buat-buat tak tahu tapi hati bagai ombak bergelora aish jiwang pulak sabar jihyo sabar...

"Owh..tak suga hyung tak datang ke kelas hari ini..'jungkook menerangkan.

"Noona...'sapa satu suara lagi kali ini kelibat rapmons pulak..

"Ah ye boleh saya bantu?'jawab ku ringkas..

"Nampak suga hyung...'jihyo tersentak..

Hailah~ kenapa mereka tanya aku..manalah aku tahu aku ni bukan omma dia nak tahu segala-galanya tentang dia..aku lagi masih ushakan dia..hmmm

Aku hanya senyum...
"Noona cakap,noona tak nampak suga hyung hari ini'jawab jungkook sedih..

"Owh kalau macam tu tak pelah noona,kami minta diri dulu*bow*'
Aku hanya menganguk kan kepala tanda mengizinkan mereka pergi..

Mana suga sekarang erk?

***********

"Acuuu...hai kenapalah aku demam'renggek suga..

Dah lah aku ni hidup sorang-sorang kat rumah mengalahkan istana ni aku mati pun orang tak tahu kut..gumam suga..

Memang suga telah ditinggalkan oleh appa dan ommanya waktu tu suga masih kecik dia hanya ditemankan oleh wasiat-wasiat appa dan ommanya..dia dah takde sapa-sapa, keluarga dia satu-satunya ialah park jimin merangkap sepupu suga..

Ting-nong

suga berjalan dengan malas kearah pintu lalu membukanya.kelibat jimin yang sudah tersenggih-senggih macam kerang busuk membuatkan dirinya terasa geli hati namun ditahannya*control macho*

"Alolo..kenapa hyung ,sakit?'gedik jimin bertanya..

"Kau nak apa..'jawab suga..
"Alaa,tak ajak masuk ke...'jimin membuat muka mimik tanda merajuk

"Ah yelah-yelah'pintu suga
buka supaya mamat ni masuk..

*Dalam rumah suga*

"Hyung..'panggil jimin setelah dilabuhkan punggunya kearah sofa.

"Hmmm..'suga menjawab malas..

"Hyung..ok tak?'jimin bertanya risau..
Suga tersentak.
"hyung ok..'jawab suga pendek tidak sesekali ia memandang kesebelah kerana dia pasti waktu ni jimin sedang memandang tepat kearah wajahnya..

Hyung tipu..hari ini kan hyung patut lawat kubur appa dan omma hyung gumam jimin dalam hati.

"Betul ke ok ni?'tanya jimin tak puas hati.

Krik..krik
takde respon..

Sebaliknya suga hanya berjalan menuju anak tangga untuk naik ketingkat atas meningalkan jimin keseorangan..

"Hyung tak ok jimin..hyung tak ok'bisik suga yang tercegat depan pintu biliknya,setitis air mata tumpah dipipi suga..

p/s:hai ini the_mj sorry lah kalau part ini membosankan tapi saya harap cerita saya ni terus mendapat sambutan baik oleh ff yang lain yang meminati suga..
dan saya nak minta maaf sebab terlalu banyak typoT_T

Saya Suka Awak Encik Dinggin.Where stories live. Discover now