Kaki ku selamat menjejak ke tanah.Rumah mewah bagaikan istana terpacak didepan ku.
Wow ternyata rumah suga lebih besar dari rumah ku..gumam jihyo dalam hati..
Jihyo menjejak masuk melimpasi pagar rumah, taman yang di penuhi bungga warna-warni menarik perhatian ku dalam berapa minit kemudian aku dan suga masuk kedalam rumahnya.
"Noona boleh tunggu kat sini'suga menujukkan bilik tamunya lalu hilang ke sebalik pintu..
Masuk dapur kut,sememangnya suga mengajak aku makan malam so maybe dia memasak...gumam jihyo
Tiba-tiba badan rasa letih juga ada..mata terasa berat namun di lawanya..bosan menguasai badan akhirnya jihyo lena dibuai mimpi...
-
*Suga*"Hmmm,sedap baunya'suga memuji masakannya..
"Noona!'tetiba baru dia ingat jihyo yang duduk diruang tamu..
"Noona pasti lapar sekarang'suga sambung, rasa bersalah menyapa dihati kalau dikira-kira hampir setengah jam dia di dapur memasak*author pun tak pasti suga masak apa sampai setengah jam •﹏•*Suga menyediakan meja makan lalu menyusun makanan yang dimasaknya tadi setelah selesai suga berjalan menuju ke bilik tamu..
"Pfffttt'suga menahan ketawa melihat jihyo yang lena tidur diatas sofa.."Cute juga noona ni erk'sesekali suga memandang kearah muka jihyo lalu*blushing*.
Suga menghampiri muka jihyo.......
*Jihyo*
Kenapa macam ada sesuatu.....jihyo membuka matanya luas,jantungnya hampir saja berhenti,muka suga yang sudah dekat menyebabkan dahi mereka bersentuhan..
"Suga sii'jihyo menolak lembut badan suga kebelakang.
"Makanan dah siap'suga jawab pendek lalu pergi masuk ke dapur..
"Ok...'jihyo jawab acuh tak acuh..
***********
Fuh...kenyang, aku tak sangka suga pandai memasak...sedap lagi tu..puji jihyo dalam hati..
Badannya dihempaskan kearah sofa..
Rasa selesa dan tenang....Pak!
Suga melabuhkan punggunya kearah sofa yang sama,mereka duduk bersebelahan.jihyo yang tadinya rasa tenang bertukar menjadi rimas.
Jihyo segera berdiri namun badannya jatuh balik ke sebelah suga sebab suga pantas menarik tanganya
Kali ini mata mereka bertentangan."Suga sii'pendek jihyo cakap lalu....
Chu~...
YOU ARE READING
Saya Suka Awak Encik Dinggin.
FanfictionMin yoongi atau lebih dikenali sebagai suga adalah seorang namja yang membawa watak sebagai lelaki yang agak dinggin tetapi mempunyai hati budi yang penyayang. Suga adalah pelajar terkenal di Sekolah menegah hits (Sekolah music terkenal) kerana bak...