"Suga sii awak masih lagi tak nak keluar rumah ke?'joongin berkata spontan kearah suga.suga mengangkat keningnya sedikit volume television di kecil kan..joongin sudah selamat melabuh kan punggungnya keatas sofa..
"Huh,i'm not ready yet..'suga mengeluh kecil..memang dia belum sedia sebenarnya sudah empat hari dia memghilang tanpa pengatahuan orang dia hanya bersembunyi di rumah joongin yang terletak di busan.....
"I know your not ready yet but we must do something about sarah suga sii..'joongin sudah sebak,cintanya untuk sarah tidak pernah pupus cuma semenjak kemelangan itu berlaku sarah bertukar menjadi gila membuatkan dirinya sedikit sedih..
"Saya dah buat plan...'kini suga memandang tepat kearah joongin..
"Macam mana?..'joongin tanya balik, keningnya diangkat sedikit tanda tidak faham.
"Macam ni plan saya..awak guna saya sebagai umpan sarah...'joongin terlopong.
"U..u..umpan?'joongin masih tidak faham..
"Ye,awak akan kasih tahu kat sarah yang saya nak jumpa dia kat satu gudang ni sekitar busan sini,tapi dalam gudang tu sudah ada polis yang sedia menunggu dengan saya jadi selamat lah sedikit...'suga mula menerangkan makin luas lah mulut joongin dengan bentuk"O" nya.. terkejut.
"Awak nak tangkap dia??'joongin masih tidak berpuas hati...
"Dia dah banyak buat kesilapan dan kita tidak boleh berdiam saja dan lepaskan dia dan biarkan dia buat benda jahat tu lagi..'ada riak kecewa pada wajah suga...tiga hari yang lepas mereka dikhabarkan berita oleh spy mereka yang sarah telah membunuh orang...mereka kata sarah sudah mengambil dadah membuat kan dia hilang akal...
"Huh baiklah...'akhirnya joongin bersetuju memang itu sajalah cara untuk membantu sarah...
"Dah-dah jangan sedih joongin sii saya belanja awak kopi nak'suga sudah berdiri dan menyarungkan badannya dengan baju sejuk...
"Nak..'joongin menangguk-anggukan kepalanya tanda setuju..
"Baiklah kalau macam tu tunggu saya kat rumah,saya nak pergi kat cafe seberang tu..'joongin tersenyum lega akhirnya suga mahu juga keluar rumah...
"Suga sii nak keluar ke?'soalan poyo diajukan kearah suga walau dia sudah tahu hajat suga...
"Just call me hyung ok and yeap saya nak keluar saya ambil kata-kata saya balik well know saya rasa saya ready untuk keluar ambil fresh air sedikit'suga senyum lalu hilang disebalik pintu..
**************
Langkah suga mati dihadapan sebuah cafe.."Err ni ke cafe tersedap di busan..'suga mengaru-garu kepalanya habis dia tanya orang di mana letaknya cafe dan semua info yang dia dapat ialah info tentang cafe ini.kakinya melangkah masuk ke cafe tersebut..
Kling-kling~
Bunyi lonceng yang tergantung di pintu terbunyi membuatkan dirinnya terkejut.(ceh baru je teperap kat rumah selama empat hari dah macam baby baru belajar-author)..
"Selam...'kata-kata itu mati..suga mendongkak kan kepalanya selepas mengosok-gosok tangannya dengan wap panas dari mulutnya..kini matanya membulat terkejut..
"S...s..suga sii?'pemilik suara itu ialah seorang gadis...hati suga ditampar hebat oleh delima...
Jihyo noona suga mengumam kalau ikutkan hati mau saja dia menjerit nama gadis itu dan memeluk badan kecil gadis itu erat tapi dia sedar masalah dia dengan sarah belum selesai,selagi belum selesai dia tidak akan muncul depan jihyo dia tak nak jihyo terlibat dalam rancangan gila sarah dan misinya ialah selamat kan jimin..
"Suga sii..'jihyo semakin menghampiri namja itu suga mula mengundur kebelakang..pintu perlahan terkuak(betul ke ayat author ni?)
kling-kling~
Suga sudah berada di luar cafe namun jihyo masih melangkah menuju dirinya membuat kan dirinya rasa lebih bedebar...
"Aku harus lari...'dalam kiraan satu,dua dan tiga namja itu sudah pecut berlari meninggal kan gadis itu terkebil-kebil...
***************
Aku nampak segalanya,aku jumpa suga tapi dia dah lari dalam beberapa minit baru otak ku boleh berfungsi lalu aku juga turut pecut berlari mengejar suga,ternyata namja itu terlalu laju berlari.airmata mula bergenang..kenapa dia lari dari aku?.dia masih marah kan aku?.benci ke dia dengan aku?.semakin sebak akhirnya air mata ku mengalir.."Suga sii tunggu!!'aku masih lagi setia berlari sebab namja itu tidak mahu berhenti.semakin lama kelibat suga sudah menghilang...aku berhenti di sebuah jembatan busan yang agak unsang dan tak digunakan lagi...
"S...sob..sob...s...suga ..s..sii'aku tercunggap-cunggap sesak nafas ku sebab berlari sambil menangis.kenapa dia harus lari dari aku?.
"S..s...suga sii...m...m..mana...a..awak sembunyi...selama ni ....sa...saya cari a...awak..s...s..saya rindu..a...a...a..awak..sob..sob..sob...
Suga sii.. keluarlah...j...jangan bersembunyi...'aku menangis semakin kuat esakan ku. Aku kekurangan oxygen badan ku mula lembik akhirnya aku terduduk dan terus menangis...*************
Aku mendengar esakan gadis itu..serta-merta hati ku koyak..aku sudah melukakan hati jihyo...aku yang bersembunyi dibelakang dinding jembatan usang itu,aku menoleh sekilas kearah gadis itu.badanya yang terduduk di atas lantai dengan esakan yang tidak mahu berhenti itu membuat kan aku sedikit sebak..air mataku akhirnya tumpah aku menoleh kembali kearah lautan sejujurnya jembatan ni sebelahnya ialah pantai....tangan ku menutup mulut ku dan sebelah lagi memegang dada ku yang tiba-tiba rasa sakit pulak..
YOU ARE READING
Saya Suka Awak Encik Dinggin.
FanficMin yoongi atau lebih dikenali sebagai suga adalah seorang namja yang membawa watak sebagai lelaki yang agak dinggin tetapi mempunyai hati budi yang penyayang. Suga adalah pelajar terkenal di Sekolah menegah hits (Sekolah music terkenal) kerana bak...