KU INGIN CINTAMU 17

414 17 4
                                    

"Bang...bang...bang." mulut Safiah terkumat kamit merepek dalam bahasa korea yang berterabur dan memang tak boleh di fahami. Arman memerhatikan Safiah. Safiah tak perasan Arman yang menunggunya di pintu belakang. Patutlah pagi-pagi dah merepek rupanya telinga dah di sumbat dengan earphone. Arman dengan bunyi bang bang bang je. Arman mengekori Safiah masuk hingga ke meja makan.

"Safiah busuk!" Arman menarik sebelah earphone Safiah dan menjerit di telinga Safiah. Safiah terkejut dan melayangkan sebuah penumbuk tepat ke rusuk Arman. Arman menjerit sakit. Safiah sedar yang dia tertumbuk anak majikan sendiri. Safiah tergelak. Kan dah merah muka putih Arman.

"Padan muka kacau orang lagi. Kan dah kena tumbukan wanita. Hebatlah you my carry daughter... hi five."

"Maaflah Encik Arman. Lain kali niat busuk tu simpan dalam hati je."Safiah gelak lagi. 

"Awak ni tangan besi ke. Patah rusuk saya ni tau tak. Orang nak gurau sikit pun tak boleh." Arman menggosok rusuknya. Sakitnya penumbuk Safiah. Muka nampak comel dan cantik tapi ganas sangat.

"Gurau apa namanya kalau terkejutkan orang sampai boleh mati. Baik Encik Arman gi hospital cek mana tau ada tulang rusuk yang patah ke. Maklumlah tangan saya ni urat besi tulang dawai. Next time kena fikir dulu kalau nak buli ke apa-apa."

Safiah jadi kesian melihat Arman yang masih menggosok rusuknya. Memanglah sakit sebab dia rajin berlatih silat hari-hari. Itupun baru empat puluh peratus kuasa tumbukan dia. Kalau seratus peratus pasti Arman dah kena usung masuk ambulan. Tapi pelik pulak kenapa Arman sudah menunggu dia pagi-pagi lagi. Biasanya tuan putera ni malas bangun pagi.

"Hah dah sampai dah Safiah. Kita kena pergi Seremban hari ni."Datin Khyra muncul.

"Yeay... outstation. Best-best."Safiah bersorak gembira. Seronok kalau dapat keluar dari Kuala Lumpur sekali sekala. Arman pulak buat muka kurang senang.

"Mana boleh ma. Arman nak ajak Safiah temankan Man pergi..."

"Dia driver mama bukan driver kamu."Pantas saja Datin Khyra memintas kata-kata Arman. Apa pula helah Arman berebut driver dengan mama sendiri.

"Hahahahaha... betul Datin. Encik Arman ni suka-suka je buat saya ni macam driver sendiri. Lepas ni jangan bagi dia pinjam driver lagi. Suh dia drive sendiri." Safiah gelak jahat. Sempat lagi dia jelir lidah pada Arman. Aman dunianya kalau tak perlu layan Arman. 

"Jahat betul dia ni. Dah lah cuti tak bagi tau. Lama sangat cuti awak pergi mana sampai seminggu?" tanya Arman. Dia sibuk mengekori Safiah saya sengaja berjalan ke hulu dan ke hilir. Dari ruang tamu ke ruang makan dan masuk ke dapur. 

"Cuti kahwin..."

"Kahwin!!!"

Dato' Zahari dan Datin Khyra terperanjat dengan reaksi Arman. Hampir tersedak dibuatnya. Mereka berdua berpandangan. Ada apa-apa ke yamg mereka tak tahu antara Arman dan Safiah. Ada sesuatu yang melibatkan hati ke sampai Arman nampak terlalu terkejut. Safiah pun pelik kenapa mesti Arman menjerit sampai macam tu.

"Betul ke awak dah kahwin. Kenapa awak kahwin tak bagitau saya atau mama." Arman kelihatan kecewa. 

"Ni apahal feeling-feeling ni. Orang cuti rehat tidur puas-puas kat rumah. Takkan saya nak kahwin tak jemput Dato' dengan Datin. Apalah Encik Arman ni. Dah dua kali menjerit kat telinga orang ni."

Arman menarik nafas lega. Nasib baik belum kahwin betu-betul. 

"Kalau dia cuti kahwin pun kenapa. Apa kena mengena dengan kamu?" Soal Datin Khyra. Sengaja menguji anak terunanya. Kenapa mesti nak bereaksi keterlaluan kalau Safiah berkahwin.

"Takde apa-apa ma cuma teruk betullah perangai dia kalau kahwin tak bagitau mama. Apa punya driverlah."Arman cuba sembunyikan rasa gugup. Dia pun tak pasti kenapa dia terlalu terkejut dengan berta itu sampai nak menjerit. Gilalah.

"Safiah tak sarapan dulu ke? Saya dah nak gerak ni."

"Tak Datin. Saya dah sarapan kat rumah tadi. Saya pergi panaskan enjin kereta dulu."

Datin Safiah mengangguk.

"Ma Arman nak ikut mama."

"Buat apa ikut mama. Mama nak pergi meeting bukannya nak makan angin. Arman temankan papa kat rumah."

"Man nak ikut mama jugak."

"Suka hatilah..."

"Sibuk ajelah Encik Arman ni. Baru nak menikmati hari yang sangat indah tanpa Arman. Nampaknya angan-angan saya dah musnah. Ni mesti nak buli orang lagi."Safiah merungut. Apa kena pulak dengan tuan putera ni sibuk nak ikut orang.

"Saya memang suka nak buli awak sebab tu nak ikut." Arman sengih. Mujur dia dah siap mandi awal-awal pagi lagi. Dapatlah dia ikut mama. Dapatlah dia buli Safiah. Arman mengekori Safiah.

"Budak berdua tu ada apa-apa ke?" Tanya Dato' Zahari.

"Entahlah. Saya pun tak tau. Tapi Arman nampak pelik sangat." Jawab Datin Khyra.

"Arman kena ingat dia tu tunang orang." ujar Dato Zahari. Risau pula kalau Arman dan Safiah bermain cinta. Apa pula kata Liyana nanti.



KU INGIN CINTAMUWhere stories live. Discover now