Klimoppels stond aan de grond genageld, hoe wist zij dat?? "Ik ben schors, die van de bomen valt, ik heb de naam van de sterrenspreeker, jouw profetie ligt in de bergen" mauwde ze voort, haar woorden waren hol. "Kom, ik toon je de weg, dan vertel ik je alles." murmelde ze. "De weg?" vroeg klimoppels. "Ssst..." murmelde schors, en legde haar staart op zijn mond. Ze liep weg, klimoppels ging haar achterna. Ze kwamen aan in een grot. "Alles wat voorheen onduidelijk was, word nu duidelijk." riep ze, luider als verwacht, haar stem galmde in de grot. "Katten van de sterrenclan!" riep ze uit. "De redder is gekomen, op deze dag zullen alle geheimen duidelijk worden!" haar stem galmde tussen de rotsen. "Klimoppels" begon ze, haar ogen lagen diep in hun kassen. "De clans... De vier clans, er dreigt gevaar, jullie voorouders, de sterrenclan, zal kapot gaan." ze lastte een pauze in. "Omdat ze een eeuwige leugen, gelaten hebben hoe het was. Nooit hebben ze iets gezegd. Ooit waren jullie, met zes clans. Maar twee clans gingen verloren, niemand weet hoe..." haar stem huiverde. "De sterrenclan, vond dit zo erg, dat ze het nooit zeiden, maar... Nu zullen, de twee verloren clans wraak nemen, ze zijn veel sterker. En omdat de sterrenclan alles verzweeg, staan ze er alleen voor. Maar er is een uitverkoren kat, jij dus, die in zijn dromen met de 'verloren clans' zal moeten spreken, en hen aan te tonen, dat de clans, niets fout voor hebben. Je moet hen terug halen, en je moet de sterrenclan overhalen de waarheid te zeggen." eindigde ze haat tekst. Klimoppels wist niet meer wat zeggen, ooit waren er dus zes clans, twee gingen gewoon verloren, en de sterrenclan verzweeg dit, waardoor de 'verloren clans' boos werden, door de eeuwige leugen staat de sterrenclan er alleen voor, en nu moest hij, klimoppels, de 'verloren clans' zeggen dat de clans niets fout voor hebben, en ze terug in het woud halen, en de sterrenclan dwingen de waarheid te zeggen. Dit alles was zo veel voor klimoppels. "En moet ik dat helemaal alleen doen?" vroeg klimoppels. "Ik begeleid je, we doen dit samen, en later kom ik mee naar de clans." antwoordde schors. Klimoppels moest even bekomen, alles wat eerst onduidelijk was, was nu duidelijk. Zijn hart klopte ik zijn keel. "Kom, dan gaan we naar de plaats, de sterrensteen, waar we de oude clans kunnen spreken" mauwde ze.
JE LEEST
Warrior Cats Klimopkits Profetie ✔
RandomMidden in het woud, leven vier kattenclans, elk heeft z'n eigen territorium en vaardigheden, ze houden zichzelf sterk aan de wetten van de sterrenclan, katten die voor hun in het woud leefden, toch onderling komen de clans niet overeen, er worden g...