Hoofdstuk 19

31 1 0
                                    

Enorme wolken van zwarte rook hingen boven de spoorrails terwijl de helikopter langzaam dichterbij kwam. Beneden op de rails was door al het roet en rook niks waar te nemen. Een ding was echter wel zeker, de rails was niet meer intact en kon niet meer gebruikt worden. De helikopter begon lager te vliegen om zo hopelijk beter te kunnen zien wat er precies was.

'Kan jij wat zien, Michael?' vroeg de piloot aan zijn collega naast hem.

'Noppes. Als die rook nou eens opklaarde zou het een stuk beter te zien zijn,' antwoorde hij.

'Vertel me eens iets dat ik nog niet weet,' mopperde de piloot terwijl hij zijn walky-talky pakte. Hij zette hem aan en sprak.

'Simmons aan van Pols, ontvangt u mij? Over.' Er werd sneller geantwoord dan normaal gebeurt.

'Simmons, hier Roy van Pols, ik ontvang u. Hoe is de situatie? Over,' klonk het aan de andere kant.

'Onduidelijk Roy, er hangt een grote zwarte wolk rondom het spoor van die explosie. Ik kan je wel vertellen dat het spoor compleet vernield is en kan door geen enkele trein meer gebruikt worden. Over'

Er klonk gevloek aan de andere kant van de lijn. Ook hoorde Simmons dat er tegen ...... werd gevraagd wat er aan de hand is. Na een tijdje kreeg hij opnieuw antwoord.

'Was het Hypno? Over'.

'Weet we niet, ik heb net al gezegd dat we door die zwarte wolk niks........'

'KIJK UIT!'

'Simmons keek geschrokken uit het raam en liet in een reflex zijn walking talky vallen en gaf een ruk aan het stuur. Dat had hij geen seconde later moeten doen. Op een haarlengte na vloog een zwart object langs de helikopter die een aantal meter hoger in de lucht ontplofte. De helikopter vloog hard naar links waardoor Simmons en Michael naar de linkerkant van de helikopter schoven.

'Aaron! Wat was dat? Is alles OK? Hoor je me? Over,' klonk het door de walky talky die op de grond was gevallen.

Simmons gaf een tweede ruk aan het stuur de andere richting op waardoor de helikopter weer rechts vloog. Hij keek door het raam om te zien waar de bron van dat object vandaan kwam. Michael raapte inmiddels de walky-talky van de grond af en sprak.

'Roy! Michael van Kerkhof hier! We waren net bijna geraakt door een onbekend object dat van de grond op ons afvloog. Over,' sprak hij.

'Wat was dat? Waar kwam dat vandaan? Zijn jullie ongedeerd? Over!' Michael hoorde een hoop schreeuwende mensen op de achtergrond. Waarschijnlijk hebben ze de ontploffing van net gehoord.

'We zijn okay. We weten niet waar het vandaan kwam. Over,'. Michael keek nu ook naar buiten maar zag door de rook nog steeds vrij weinig.

'Aaron! Zie jij al iets?' vroeg hij.

'Nee niks, maar hou je ogen maar op iets groens gericht, maar ik weet vrijwel zeker da......DAAR!' riep hij uit en wees naar een dijk aan de linkerkant van het spoor. Michael keek nu ook en zijn ogen werden groot van schrik. In een flits pakte hij de walky talky weer.

'HET IS HEM! HET IS HYPNO!'



10 minuten eerder..


Chris ijsbeerde in paniek rond met zijn handen letterlijk in zijn haar.

'Chris, chill out! You're making me nervous!' zei Skyler tegen hem.

'We zijn allemaal al nerveus dus dat maakt niet uit meer nu,' zei hij terug.

HypnoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu