Hoofdstuk 1

416 12 2
                                    

Er ging een zoomer af. Het was een saaie donderdag. De les was voorbij en het was nu middagpauze. Chris pakte zijn tas en liep het wiskundelokaal uit. Gary liep met hem mee.                                      

'Man, wat een saaie les was dat zeg', zei Gary.

'Hoe weet jij dat nou? Je lag te slapen,' grapte Chris. Ze liepen de trap af, gingen de garderobe in en smeten hun tassen op de grond. Chris liep naar zijn kluisje, maakte het open en haalde er een zakje met brood uit.                                                                                                                                            

'Wat hebben we straks?' vroeg Gary.                                                                                           

'Economie,' antwoordde Chris.                                                                                                            

'Leuk, weer 50 minuten lang onzinnige sommen maken,' zuchtte Gary.                                           

'Anders ga je toch gewoon weer slapen?' grapte Chris.                                                                          

'Als ik bij elke les zou gaan slapen, dan had ik net zo goed mezelf vanmorgen ziek kunnen melden en in m'n nest kunnen blijven liggen,' zei Gary.                                                                                             

'Waarom heb je dat dan niet gedaan?'                                                                                           

'Omdat ik het zevende uur muziek heb. En dat heb ik nog maar 1 keer per week sinds we in de vijfde zitten.'  Nu begreep Chris het. Gary was altijd al gek op muziek en wilde altijd al beroemd worden en de hele wereld rondtoeren. Hij was er sterk van overtuigd dat het hem ging lukken en stopte al zijn tijd erin. Helaas stak hij hierdoor te weinig tijd in de andere vakken en nu dreigt hij het laatste jaar van zijn HAVO niet te halen.                                                                                                                        

'Hey guys!' Chris en Gary keken tegelijk om, maar ze herkenden meteen al de stem wie het was. Het was Skyler. Ze heeft een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder en werd gezien als een van de populairste meiden op het Strova college. Chris en Gary leerden haar kennen in de brugklas waar ze beide smoorverliefd op haar werden. Om hun vriendschap niet te verpesten besloten ze samen dat geen van beide met haar een relatie zouden krijgen. Ze zijn toen wel goede vrienden geworden. Skyler liep naar ze toe.              

'Hey Sky,' zeiden ze tegelijk. Ze zag er zoals gewoonlijk weer beeldschoon uit met haar goudblonde haar, blauwe ogen en haar lange slanke lichaam.                                                                                    

'Hebben jullie Mick gezien? Hij was het vijfde niet bij Engels,' vroeg ze. Mick is haar vriendje. Hij heeft maar één doel in zijn leven: Sterker zijn dan wie dan ook. Hij begon al met trainen in de brugklas. Ook is hij dol op winnen. Chris mag hem niet, omdat hij altijd stoer zit te doen op school. Hij liet het alleen niet merken, omdat Gary en Skyler geen probleem met hem lijken te hebben.                                  

'Je had toch gym die les ervoor? Die patser kennende zal hij waarschijnlijk hebben gespijbeld om zijn push-up record te verbeteren,' zei Gary.                                                                                             

HypnoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu