De eerste vogels waren al te horen. Het gefluit kwam van de grote boom dicht in de buurt van het raam van Chris' kamer vandaan. Slapen was nu officieel geen optie meer. Niet dat iemand er ook nog aan had gedacht. Chris zat op zijn bureaustoel lang achterover hangend terwijl hij zijn voeten op zijn bureau rustte. Hij staarde al zo'n beetje 1,5 uur naar zijn plafond. Nadenkend over alles. Hij keek naar zijn wekker op zijn nachtkastje. Kwart over 5. Op de vloer van zijn kamer lagen 3 matrassen waar Gary, Skyler en Mick op zaten. Ze zouden de rest van de nacht bij Chris blijven, omdat ze dachten dat ze veiliger waren als ze samen zouden zijn. Geen van hen heeft echter een oog dicht gedaan. Zelfs Gary niet. Niemand had het laatste half uur iets gezegd. Mick verbrak de stilte.
'Waarom horen we nou niks? Nachtdienst houd toch in dat je 's nachts werkt of ben ik nou gek?' zei Mick geërgerd.
'I know, right,' zei Skyler.
Nadat ze die nacht naar de politie gegaan waren om het filmpje van Chris' knoopcamera te laten zien had de politie meteen een team van agenten naar de open plek toe gestuurd waar alles was gebeurd. Verder werd de video volledig onderzocht op aanwijzingen en werden er screenshots gemaakt. Ook moesten ze alle 4 apart hun verhaal vertellen aan de agenten. Na een hoop gesprekken werd aan Chris en de rest verteld dat ze naar huis moesten gaan en uitrusten van alles wat ze hadden meegemaakt. Zodra er nieuwe informatie zal zijn, werd er meteen contact met ze opgenomen. De hele avond wachten ze al, maar geen nieuwe meldingen.
'Waarschijnlijk nog geen nieuwe informatie,' zei Chris.
'We wachten nu al zes uur. In die tijd heb je toch wel iets van informatie?' vroeg Gary.
'Misschien moeten we anders zelf bellen,' zei Skyler. Ze pakte haar Iphone uit haar broekzak en opende het sleepslot.
'Wat was hun nummer again?' vroeg ze.
'Eens ff kijken' Chris opende zijn laptop en ging naar de website toe. Hij scrolde omlaag tot hij het nummer vond.
'Ja, hierzo,' zei hij. '0900- 8....
Plotseling ging de telefoon op Chris' bureau af. Iedereen zat meteen recht overeind. Chris greep meteen de telefoon uit de houder zonder te kijken naar de nummerherkenning en hielt hem tegen zijn oor.
'Met Chris van de Heijden,' antwoordde hij. Een mannelijke stem antwoordde.
'Een goedemorgen meneer, u spreekt met Bram van Kader van politie Rotterdam-Zuid. Ik bel om te laten weten dat er meer bekend is over de vermissing van Lorna Lynn.'
Chris legde zijn hand op de telefoon.
'Het is de politie! Ze hebben info over Lorna!' zei hij.
'En Hypno?' vroeg Gary.
'Put it on speakers!' zei Skyler. Chris gehoorzaamde en drukte een knop in op zijn telefoon en legde hem op zijn bureau terwijl de rest om hem heen kwam staan.
'Hallo?' klonk het daar de telefoon.
'Ja, hallo. Mijn vrienden zijn nu bij me. Mijn mobiel staat op speaker-modus, als dat Okay is,' antwoordde Chris.
'Geen probleem,' antwoordde de agent. Skyler begon nu te praten.
'Dus u had informatie over Lorna?' vroeg ze.
'Ja, dat klopt. De open plek waar jullie het over hadden is onderzocht. Er is een blauwe blouse precies in het midden van de plek gevonden. De blouse is verstuurd naar het onderzoekscentrum waar het wordt gecontroleerd op DNA. Een zoekactie is gestart en een team is er nu mee bezig. Vanmiddag wordt op het nieuws de vermissing bekent gemaakt en wordt er gevraagd aan de kijkers om mee te helpen met zoeken en eventuele nieuwe gebeurtenissen door te geven aan ons '
JE LEEST
Hypno
HorrorNa een heftige achtervolging door Rotterdam verongelukt kinderlokker Drew Hupnos met zijn auto en sterft. Iedereen is blij met dit goede nieuws, maar de ellende is nog niet voorbij. Sinds Hupnos's dood verdwijnt er elke nacht een kind en niemand wee...