Hoofdstuk 10

158 4 0
                                    

‘O my…., Chris! Is dat….?’

Chris gebaarde dat Skyler op moest houden met fluisteren terwijl hij nog steeds door het gat in de muur keek. Hypno en het gedaante achter zich waren nu allebei de rioolpijp uitgekomen en stonden ongeveer 10 meter tegenover het kapotte muurtje waar Chris en de rest zich achter bevonden. Hypno was geen spat veranderd. Nog steeds groen met een soort witte kraag om zijn nek en puntige oren. Chris lette echter niet op Hypno, maar op iets veel belangrijkers. De persoon achter Hypno. Het was een meisje met lang donker haar dat ze als een paardenstaart droeg. Ze was ongeveer even groot als Chris en droeg een donkerblauw shirt en een blauwe spijkerbroek met daaraan bruine bretels vastgemaakt die langzaam met haar bewegingen mee zwaaiden. Chris keek naar haar gezicht. Haar ogen waren volledig zwart gekleurd  waardoor het leek alsof ze geen ogen had. Hoewel Chris hierdoor niet kon zien hoe haar ogen eruit zagen, wist hij wel zeker wie het was. Het was Katy. Hypno heeft haar te pakken gekregen. Chris had er helemaal niet aan gedacht dat zij ook gevaar kon lopen. Hij kreeg enorme spijt dat het hij dit al die tijd voor zich heeft gehouden. Hij had het moeten weten! Hij had het moeten laten weten! Hij had er voor kunnen zorgen dat iedereen meer op zijn of haar hoede had kunnen zijn. Dit had sinds de dag waarop hij Hypno ontdekte niet meer mogen gebeuren. En nu.. nu gebeurde dit. Chris zag hoe Hypno met Katy achter hem aan steeds dichter naar het midden van de ruimte liep.

‘K-K-K Katy,’ kon hij nauwelijks verstaanbaar fluisteren. Het was echter niet nodig, maar de rest had het ook meteen in de gaten. Chris voelde zich enorm duizelig worden.

‘Wat moeten we doen?’ fluisterde Skyler angstig en onwetend. Ze keken elkaar nu alle vier aan terwijl ze nog steeds achter het half kapotte muurtje schuilden.

‘Weet ik niet, maar we moet heel,heel snel ingrijpen,guys,’ fluisterde Gary.

‘Maar eerst heel snel een plan bedenken. Als dit fout gaat, zijn we straks allemaal de sjaak,’ fluisterde Mick.

‘Het plan boeit me niet. We moeten gewoon zo snel mog…….’ Chris kon zijn zin niet afmaken door een rommelend geluid dat er ineens door de ruimte klonk. In een flits keek Chris weer door het gat van de muur. Hypno en Katy stonden stil. Hypno stak zijn hand waarmee hij zijn ronde ketting vasthield recht voor zich uit. De ketting gaf inmiddels een mooie blauwe kleur af. Chris keek verder naar rechts waar het rommelende vandaan kwam. Hij zag hoe de tafel die in de grond zat langzaam omhoog kwam terwijl er een net zelfde blauwe gloed vanaf kwam als van Hypno’s ketting. De tafel kwam steeds verder omhoog en stopte toen het ongeveer een meter hoog was. De blauwe gloed verdween van de tafel en de tafel zakte niet meer weg. Hypno liep richting te tafel terwijl Katy bleef staan waar ze stond. Hypno liep 6 stappen en draaide zich vervolgens om naar Katy. Hij stak zijn hand naar haar uit waarmee hij de ketting vasthield.

‘Tot zover voor jou, lieverd,’ zei Hypno met een donkere en nogal schorre stem. De ketting begon hetzelfde blauwe licht te geven en hetzelfde gebeuren met Katy’s hele lichaam. Langzaam begon haar lichaam te zweven, terwijl ze zelf geen enkele beweging maakte.

‘Je hebt hoogstwaarschijnlijk een fijn 15-jaar durend leven gehad,’ zei Hypno. ‘Nu is het tijd dat je mij verder helpt met mijn leven. ‘Maar wees maar niet bang. Het is voorbij voor je het we.…,’

Een harde knal klonk. De ketting die Hypno vast hielt vloog van zijn vinger af te viel met een beetje gerinkel zo’n drie meter verder op de stenen. De blauwe gloed verdween van zowel de ketting als van Katy waardoor haar lichaam stopte met zweven en daardoor een halve meter naar beneden viel. Ze landde op haar voeten, maar viel meteen weer met haar rechterzij op de grond. Hypno schrok en deinsde een stap naar achteren. Abrupt keek hij over zijn linkerschouder naar de plek waar de knal vandaan kwam. Onmiddellijk zag hij Chris achter het muurtje staan met een pistool in zijn handen met Gary,Skyler en Mick die ook nu stonden. Chris was in actie gekomen op het moment dat Katy begon te zweven. In een mum van tijd zag hij een van Mick’s pistolen liggen bij Gary en greep het. Hij haalde de vergrendeling ervan af, stond op en mikte op de ketting waarna hij het schot loosde. De rubberen kogel die uit het pistool kwam raakte de ketting waardoor het meteen wegschoot uit Hypno’s handen. Chris keek Hypno recht in zijn ogen kwaad aan vanaf nog geen 10 meter. Zijn ogen waren donkergroen en van schrik opengesperd. Hypno leek vastgenageld aan de grond.     

HypnoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu