Hoofdstuk 13

119 4 1
                                    

Gary verslikte zich bijna in zijn jus d'orange toen hij naar de tv keek.

'Guys! Ze hebben het over Hypno!' riep hij. De rest draaide zich meteen om naar de televisie die in de woonkamer aanstond.Het NOS van 7 uur was zojuist begonnen en de intro was te zien. Ze zaten aan de tafel in de woonkamer van Chris terwijl ze aan het ontbijten waren. Chris had voor iedereen een paar eieren gebakken met wat bacon die ze aten tussen twee sneetjes wit brood. Gary en Mick dronken jus d'orange terwijl Skyler koffie dronk en Chris een Cup-a-Soup voor zichzelf had gemaakt. 

'Turn up the volume!' zei Skyler. Chris greep de afstandsbediening die op de tafel lag en zette het volume op 50. Iedereen had nu volledige aandacht voor het nieuwsbericht. De nieuwsdame begon te praten.

'Goedemorgen,' klonk het door de ruimte van de woonkamer. 'De politie in Rotterdam-Zuid krijgt nog steeds meldingen van vermistte kinderen. Gisteravond is opnieuw een melding gekomen. Het betreft deze keer de 16 jaar oude Lorna Lynn,ook wonend in Rotterdam. Hiermee staat het aantal meldingen van vermiste kinderen in Rotterdam nu al op 12. Er wordt al enige tijd vermoed door de politie dat alle vermissingen één dezelfde dader hebben. Dit vermoeden is nu bijna een feit nadat de politie gisteravond video en audio beelden heeft ontvangen van vier lokale tieners uit Rotterdam waarop vaag te zien is dat ze een onbekend individu rond gisteravond hebben gespot die volgens hen de oorzaak is van de verdwijningen.'

De nieuwslezeres stopte met praatte en het scherm op de televisie schakelde naar het filmpje dat Chris de politie had gegeven. Er was echter maar een klein stukje van de totale film te zien en er waren ondertitelingen aan toegevoegd omdat de stemmen zacht en onduidelijk op de video waren. 

'Yes! Nu gaan ze zeker meer aandacht aan Hypno besteden!' zei Skyler enthousiast. De rest juichte mee maar hielden er mee op toen het nieuws weer verder ging en beelden liet zien van de open plek waar ze Hypno waren tegengekomen. De plek zag er heel anders uit in het zonlicht. Veel ruimer en duidelijker. Bovendien minder griezelig. De hele plek was afgezet met een lint en een paar politiemannen waren er te zien. Het nieuwsbericht ging verder:

'Het gebied waar de video is gemaakt is een open plek aan de hand van de A20 waar eerder de bouw van een aantal woningen was stopgezet vanwege gebrek aan woonaccommodatie door stank, slechte bereikbaarheid en harde,onvruchtbare grond. Van het individu waarvan nog geen identificatie bekent is, ontbreekt elk spoor. De tieners die aanwezig waren op het moment van video-opname zijn 18-jarige Chris van der Heijden, Gary Klok, Skyler Thompson en 19 jarige Mick de Wagter. Ze hebben alle vier hun verhaal verteld aan de politie en hebben toegegeven al eerder de verdachte gezien te hebben, maar geen actie hebben ondernomen vanwege gebrek aan bewijs. Volgens Chris van der Heijden probeerde de verdachte zijn 15 jarige zusje Katy van der Heijden te kidnappen maar wist hij het tegen te houden. Verder heeft Mick de Wagter beweerd dat ze die keer ook gezien hebben hoe één van de vermiste kinderen, Terrence van Zaden, op dat moment op mysterieuze onduidelijke manier  is verdwenen. Beide uitspraken zijn nog niet bevestigd.'

Chris schok even van de laatste zinnen. Straks weet iedereen dat zij hier eerder van af wisten en krijgen zij dadelijk op hun kop omdat ze niet eerder iets hebben gezegd! Dat moeten ze nou echt niet hebben. Die stomme Mick ook! Chris keek boos in zijn ooghoeken naar hem die nog aandachtig naar het beeld zat te staren. Chris wist helemaal niet dat Mick dat verhaal over Terrence had verteld. Waarom zou hij daar over beginnen? Het was toen totaal niet relevant met de huidige situatie. Maar goed, Chris kalmeerde zich voor hij iets er over wilde zeggen en keek weer naar het scherm van de televisie.

'Op de plek waar de video afspeelde is een blouse gevonden die waarschijnlijk in bezit was van Lorna Lynn. De blouse wordt momenteel onderzocht op DNA sporen en verder wordt momenteel door de politie onderzocht of er op de open plek nog andere aanwijzingen zijn waardoor hopelijk de verdachte kan worden geïdentificeerd. 

HypnoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu