Proloog

1.2K 22 5
                                    

'Drew Hupnos, dit is je laatste waarschuwing!'', klonk het door een megafoon die voor driekwart uit het raam van de politieauto uitstak. ''Zet uw auto aan de kant van de weg of wij schieten uw banden lek!'' Het was zeventien voor twaalf in de avond en een zwarte BMW schoot door de straten terwijl hij door een Volkwagen van de politie werd achternagezeten met gierende sirenes. De achtervolging was al een halfuur bezig en de verdachte weigerde de strijd op te geven. Zeker niet nu hij via de A20 bijna Rotterdam uit was. Er was inmiddels een helikopter in de lucht verschenen die met een grote lamp aan de onderkant ervan de A20 verlichtte zodat de politie wat meer zicht op de donkere BMW kreeg. Er waren maar weinig auto's op de weg waardoor de verdachte en de politie beide erg hard het pedaal konden intrappen.

De politie probeerde de BMW in te halen, maar de wagen ging steeds sneller rijden. De politiewagen en de BMW reden steeds harder. Na veel pogingen lukte het de politiewagen om naast de BMW te gaan rijden. De bestuurder van de politiewagen had nu er genoeg van. Hij opende het raam van de wagen en haalde een donker voorwerp uit zijn jas. Het bleek een pistool te zijn. Hij reikte het pistool uit het raam en mikte op de rechtervoorband van de BMW. De bestuurder van de BMW had dit echter snel in de gaten en gaf een ruk aan het stuur naar rechts en ramde de politiewagen. Van de schrik liet de agent zijn pistool vallen.

Nu had de bestuurder de agent pas echt boos gemaakt. De agent trapte het gas volledig in. Het week even naar rechts en gaf toen een enorme draai aan het stuur naar links waarmee de politiewagen en de BMW tegen elkaar met de zijkant raakten. De verdachte gaf niet op en draaide het stuur naar rechts om de politiewagen van zich af te schudden. Beide auto's verminderden vaart door de interactie met elkaar. Er ontstonden een hoop vonken langs de zijkanten van beide wagens. Beide zetten enorme veel kracht en waren erop gebrand om de strijd te winnen. De verdachte leek de strijd te winnen. De politiewagen werd steeds meer richting de reling in het midden van de weg geduwd. De verdachte was echter iets heel belangrijks vergeten: de helikopter. Dat kwam hem duur te staan.

Vanuit de lucht klonken er schoten. In een aantal seconden zaten er vier gaten in het dak van de BMW. Nog voordat de verdachte doorhad dat er van boven uit de helikoper op hem werd geschoten klonk er een vijfde schot. De verdachte voelde plots een enorme pijn ontstaan in zijn linkerschouder. in een reflex greep hij naar zijn schouder en liet het stuur los. Doordat de agent nog steeds met veel moeite aan het terugduwen was met zijn wagen, schoot de BMW naar links en raakte van de weg af. Hij raakte heel even in een grasveld terecht en toen ging het fout. Het grasweggetje stopte en de auto viel al rijdend naar beneden. Een tel later raakte de BMW een rots en kantelde op zijn zij. De val zich echter door en de BMW rolde drie seconden op zijn zij naar beneden via een schuine wand van aarde tot het een vrije val naar beneden maakte en op zijn kop belandde op de harde grond. De BMW maakte geen geluid meer.

De politieauto was ondertussen naar een vluchtstrook gereden en de agent stapte uit. Hij had een donkerblauw uniform aan en een pet op met het politielogo. Hij had kort blond haar en was vrij lang. Snel vluchtte hij zich naar het grasveld waar hij de BMW voor het laatst zag. Hij tuurde de afgrond die voor hem lag in en zocht de donkere BMW. Het was echter te donker om iets te zien. Zijn hand reikte naar een walky talky in zijn broekzak. Hij pakte het en zette hem aan.                                 

'Agent Simmons, dit is agent Pendalbury, meld je,' klonk zijn stem. Twee seconden later krijg hij een reactie terug. 

'Agent Simmons meld zich, meneer', klonk door de walky talky. De helikopter vloog nu boven de agent.

'Drew Hupnos is inclusief zijn BMW van de weg geraakt,' zei agent Pendalbury.   

'Hij is ergens vanaf gereden en het is onduidelijk of hij de val heeft overleeft. Ik kan niks zien vanaf waar ik nu sta. Ik wil dat je je helikopter die afgrond in stuurt en hem zoekt''. Het was even stil aan de andere kant van de lijn.  

HypnoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu