T J U G O E T T

482 43 20
                                    

"Julafton blev alltid så mycket bättre när du var med och firade. Stämningen under julfiranden är alltid mysig och gemenskapen är någonting av det jag tycker bäst om och att få dela dem stunderna med dig är obeskrivligt" säger jag och fingrar lite på det silvriga armbandet som sitter runt min handled. "Snälla kom tillbaka till mig Felix. Jag vill kunna vakna upp i din famn igen, kyssa dig godnatt, ha småbråk över vad vi ska äta och älska dig mer än någonting annat. Lämna mig inte när du vet att min värld utan dig inte ens går att beskriva. Försvinn inte från mig, för om du dör, d-då försvinner jag med dig"

24 december 2015

En mjuk kyss mot mina läppar får mig att sömnigt öppna ögonen. Jag möts direkt av dina gröna, pigga ögon som uppspelt synar mitt trötta ansikte.

"Vakna älskling, det är julafton!" Utbrister du exalterat och du låter som ett litet barn. Jag gäspar trött och sträcker långsamt på mig i sängen.

"Säg det där en gång till" mumlar jag och ser upp på dig. Jag tar tag i din hand och drar slött ner dig i sängen så du vilar med armarna på vardera sida av mitt huvud och ditt ansikte endast några centimeter ifrån mitt.

"Du måste vakna" upprepar du och jag ger ifrån mig ett skratt. Jag skakar på huvudet och du ler generat samtidigt som en svag rodnad klär dina kinder. Att vi har varit tillsammans under en ganska lång tid har inte ändrat det faktum att du fortfarande är ganska blyg ibland och du rodnar väldigt ofta, men jag älskar det. För det gör dig till den du är.

"Säg det" mumlar jag och låter mina läppar borsta över dina utan att riktigt kyssa dem.

"Älskling" yttrar du och jag ler brett och lutar mig in för att lämna en passionerad kyss mot dina läppar. En knackning viner genom lägenheten och får oss att avbryta kyssen för att förvirrat se mot hallen som syns genom den öppna dörren till vårt sovrum. Ytterdörren öppnas och in kommer våra vänner bärandes på påsar med både mat och presenter.

"God jul lovebirds!" Utbrister min vän Sara och jag skrattar.

"God jul Felix" mumlar jag för bara dina öron att höra innan jag kysser dig igen.

. . . . . . .
Är det bara jag som har lite ångest över sommarlovet? Det betyder att jag börjar 9an efter sommaren vilket betyder NP och gymnasieval och det betyder att jag måste börja ta tag i mitt liv :(

Ska på fotbollscup i helgen och jag ska vara målvakt??? Spelar egentligen back men vår målis är bortrest så mina tränare tyckte det var en briljant idé att ställa mig i målet. Rip...

MemoriesWhere stories live. Discover now