15.BÖLÜM: " MEKTUP"

58 8 3
                                    

Sayın dedektifm,
10 sayfada tamamladığım ''Aşkın Sonucu'' adlı hikâyeyi yazarken, bu gün sizin tarafınızdan okunup, tebrik edileceğimi düşünmüştüm ama size anlatamadım. Bu mektubu ve hikâyeyi okumanız kaçınılmaz çünkü saat on buçukta odama gelip telefonumu arayacaksınız, telefonun yatak da çaldığını göreceksiniz. Ayrıca cinayeti çözmeniz için bu hikâyeye de ihtiyacınız var. Her şeyden önce yüksek kişiliğiniz hakkında olumsuz ifadelerimin mektupta geçmesinden özür dilerim. (Bu arada bu gece on birde Mina'yla buluşmanız için telefonda çalan ''Senin Marsın'' adlı şarkıyı söylemenizi ve orda ki parfümü sıkmanızı isterim. Ayça'nın bana hediyesidir, benimde size.) Bu dünyadan kendi isteğimle ayrılmadan önce bu mektubu odamda bırakırken, vedalaşmadan gidiyorum -ki bunun için vaktim ve takatim yok- telaf edebilmek amacıyla size -belki de öbür dünyadan gönderildiğini sanacağınız- bir hediye vermek istiyorum. Bu hediye, çözmek ve gerçek faili bulmak için çok uğraştığınız, hatta arkadaşım Emir'i cezaevine attığınız Kanlı Gece cinayetiyle ilgili.
Şu anda cezaevinde tutulmakta olan ve katil olduğuna kesin gözüyle bakılan Emir tamamen suçsuzdur Rauf bey. Bu durumu hafızamın yerine gelmesi ve yaşadıklarım sonucu anlamış bulunuyorum. Size bir hediyem daha var. Bu hediyeyse, kendi ihbarı üzerine tutuklanan Meliha'da tamamen suçsuzdur, hatta bundan sizde şüpheleniyordunuz. Hatırlayacağınız üzere Emir'in dolabından bir adet bıçak çıktı, Ayça'nın suçlusu sanıldı. Aslında o bıçak ve sahibi, Fatih BEYLİOĞLU cinayetine aittir. Bu sabah Meliha benimle konuşmak için sınıfıma geldiğinde, beni merdivende bulmuştunuz. Orda hafızamdan bir parça gördüğüm için öğrenememiştim. Ama artık hafızam yerine geldi ve tüm hafıza parçalarını görürken yaşadıklarımı da biliyorum. Mesela bir keresinde, uzun bir süre hafızamdan bir parçayı yanınızda görmüştüm. Benim üzerime ceketinizi örtmüştünüz ve de telefon görüşmesi yapmıştınız. (Bu arada size tavsiyem, bu gece kötü bir durum içine gidiyor olabilirsiniz.) Fatih BEYLİOĞLU dosyasına gelirsek katil en yakın arkadaşım Emir'dir. Pazar gecesi Meliha'yı evden almak için gittiğinde, evden sesler duydu. Ne olduğunu öğrenmek için camdan baktığında, Fatih beyin
kızına tecavüz girişiminde olduğunu gördü. Her yiğidin yapması gerekeni yaptı, engel oldu. Engeli yeterli olmadığı için belindeki bıçağı ona öylece sapladı. Tüm cinayet bundan ibaretti. Meliha tamamen bu olayda mağdurdur.
Şuan Kanlı Gece adlı dosyanızın suçlusu kalmamıştır. Bütün bunları okurken benim nerde olduğumu merak ediyorsunuzdur. Artık olmam gereken yer, beni bırakıp gidenlerin yanındayım. Konuya gelirsek hatırlayacağınız üzere Mahmut hoca o gece kalp krizi geçirdi. Bunun sebebi Melike sanıyorduk ama mastürbasyon sonucu olduğunu şuan yatağımda duran rapordan anlıyorum.
Sizlere Kanlı Gece cinayetini iki kısımda anlatacağım. İlk bölüm Melike'dir. Melike pazar gecesi kasıtsız olarak araba kazasına kurban oldu. O arabanın sahibi ve o gece sürücü olan Ercüment bey suçlusudur. O gece arabasıyla mezarlıktan geliyordu. Çünkü karısının 10. yıl dönümüydü. Bugün mezarlıkta ne oldu dediğinizde olan buydu. Ayça annesinin yanına, annemin yanına gömülmüştü. Annemin ilk evliliği Ercüment beyleydi. Ayça'da annemin çocuğuydu. Annem mecburi evlilik yapmış. Ayça'nın doğumu üzerine 2 ay geçince Ercüment beyden olmayan çocuk anlaşılmış. Çünkü ilişkiye girmemişler. Annemde sevdiği adamla yani babamla evlenmiş ve Ender'le beni dünyaya getirmiş. Annemi ve babamı kaybettiğim o yangını başlatan Ercüment beydi. Siz bu mektubu okurken o bunun bedelini geçte olsa ödüyor. Olanları anlamış olmalısınız ve şuanda nerde olduğumu merak ediyorsunuz, belki de etrafta arıyorsunuz. Boşuna aramayın çok geç kaldınız. Size geç kalmanız için on buçukta gelin dedim. Şuan ben ve Ercüment bey evinde bedel ödüyoruz.
Gelelim ikinci bölüme. Kanlı Gece'nin ikinci bölümü, bildiğiniz üzere Ayça'dır. Ayça'nın suçlusunu eleyerek açıklayacağım. Aklımda hep intikam olmuştur. 2 babanın kızlarının ölmesi beni şüphelendirmişti. Ne alaka diyeceksiniz. Sen benim kızımı öldürdün, bende senin kızını öldürürüm demek bir intikamdır. Şimdi Ayça'nın suçlusu Mahmut hoca sanacaksınız, belki de mektubu bırakıp tutuklayacaksınız. Katil Mahmut hoca değildir. Hastane raporları buna kanıttır. Bu size yetmezse birazdan bunu düşünmeyeceksiniz bile. Ercüment beyden sürekli şüphelendiniz
ve halende şüpheleniyorsunuz. Ben başta şüphelenmemiştim ama laptopunda bulduğum, Ayça'nın duştaki videoları kafamdaki tek suçlu haline getirmişti. Bu videolar sonucu tecavüz edip öldürdü sanacaksınız. Belki de yine mektubun sonunu okumadan gidip tutuklayabilirsiniz.
Gitseniz de, göreceğiniz manzara yanan bir ev olacak. Kanlı Gece dosyasının ikinci katili Ercüment beyde değil. Çünkü dediğim üzere cinayet zamanı mezarlıktaydı.
Sırada üç kişi kaldı. Birisi ben, birisi Oğulcan ve diğeri Enderdi. Ender Kanlı Gece dosyası için suçlu sayılmasa da benim gözümde şüphelidir. Oğulcan'dan şüphelenmem en çok oldu. Hatta bir an o sandım ama hafızam yerine geldiğinde gerçekleri gördüm. Oğulcan'ı az önce aradım ve teyzesinin yanında olduğunu öğrendim. Teyzesi kalp nakli oldu. Sözün kısası, Kanlı Gece dosyasının ikinci katili Oğulcan'da değildir.
Sırada iki kişi kaldı. Sabırsızlıkla bekliyorsunuz ve cevabı hemen vermediğim için cümleleri atlıyor olabilirsiniz. Rauf bey, siz her zaman hayallerle ilgili beni bilinçlendirdiniz. Bense sizi aşkla bilinçlendirmek istiyorum. Ben onun hayaliyle değil kokusuyla yaşamak istiyorum. Sizde hafften kılıbık tipi olduğunu düşünüyorum. Hayatınızda hiç yumruk yumruğa kavga edecek cesaretiniz oldu mu merak ediyorum.
Siz bana ''Hayallerin Olmasa'' adlı hikayeyi anlattınız, bense size ''Aşkın Sonucu'' adlı hikayeyi diğer kağıtta yazdım.
Sizden tek dileğim beni annemin, babamın ve Ayça'nın mezarlığına gömmenizi istiyorum. Sayın Rauf bey, umarım bu veda mektubum, sizi daha önceki davranışlarım gibi kızdırmamıştır. Bu arada kravatınızı o şekilde bağlayıp Mina'nın yanına giderseniz pek ciddiye alınmazsınız. Ama yine de kravata tek tarafı düğüm atmak yerine, daha kısa ve yüzük parmağınızın kalınlığındaki yerden çift düğüm atmanızı öneririm. Bu tavsiyeyi, siz kadar olmasa da dedektifikte çırak olmuş 17 yaşındaki, ukalalığı diz kadar olan liseli bir genç olarak kabul etmenizi dilerim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 27, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

KANLI GECEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin