Afl. 8.2 ''Rechtszaak''

245 17 2
                                    

Sanne pov

We lopen het huis binnen, volgens mij ligt het midden in de stad. We komen in de hal. 'Welkom Sanne, we zijn zo blij dat je er bent,' zegt de pleegmoeder. Anne zet mijn spullen neer op de grond en met de pleegmoeder mee de woonkamer in. Het ziet er heel ouderwets uit. 'Ga zitten,' zegt de pleegmoeder tegen mij en Anne. Anne en ik gaan op de bank zitten. 'Wat willen jullie te drinken?' vraagt de pleegmoeder. 'Doe mij maar thee en voor Sanne water,' zegt Anne snel, voordat ik kan zeggen wat ik eigenlijk wilde drinken. Wat een gemeen mens is zij zeg. 'Water?' vraagt de pleegmoeder verbaasd. 'Ja,' zegt Anne. 'Ach joh, je krijgt van mij lekker chocomelk, lust je dat Sanne?' vraagt de pleegmoeder vanuit de keuken. Voordat Anne nog iets kan zeggen zeg ik zacht, 'Ja,'. De pleegmoeder heeft het gehoord en even later komt ze met twee koppen chocomelk en één kop thee de woonkamer binnen. 'Mijn naam is trouwens Louise,' zegt de pleegmoeder. Anne neemt een slok van haar thee. 'Dus jij komt hier wonen?' vraagt Louise. Ik knik verlegen. 'Sanne heeft een moeilijk verleden, ze is toen ze een week oud was ontvoerd en is haar hele jeugd opgesloten geweest in een huis in de Ardennen,' verteld Anne. 'Och, meid,' zegt Louise geschrokken. Louise kijkt me met medelijden aan. Ik heb nou wel een beetje vertrouwen in de toekomst, het pleeggezin lijkt wel aardig. Ik hoop dat Eva en Esther snel op bezoek komen.

Flikken Maastricht seizoen 11 #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu