Afl. 4.9 ''Heden''

441 22 4
                                    

Eva pov

Mijn hart gaat tekeer, straks gaat de bom uit het niets af. Ik kijk de blonde vrouw aan, wie zou ze zijn? Deze dag zit vol met verassingen. Eerst een jong meisje, dan Bols, dan een blonde vrouw. Wie komt hierna? De koning?! Het zou me ook echt niks verbazen. 'Eva?' zegt de vrouw zacht. Ze kijkt mij aan, dan herken ik haar pas. 'Esther?!' zeg ik verbaasd. Esther Wegereef, een oude vriendin van mij van de middelbare school en ook van het HBO, toen we op de recherche-opleiding zagen. Maar sinds ik echt in Maastricht werk heb ik niet meer contact met haar gehad.'Wat doe jij hier?!' vraag ik.'Dat kan ik beter aan jou vragen,' zegt Esther. Zwakjes beweegt ze zich. Zij is ook vastgebonden.'Ik ben zo blij jou weer te zien,' zeg ik. Esther glimlacht.'We moeten hier weg,' zegt Wolfs. Ik, Esther en het meisje knikken. Ik probeer mijzelf los te maken maar het gaat moeilijk. Esther en Wolfs proberen zich ook los te maken. Opeens hoor ik weer voetstappen, de deur van de kelder opent en Bols komt binnen. Hij lacht gemeen. 'Tot ziens allemaal,' zegt Bols en hij doet de bom aan. Hij begint af te tellen vanaf 50 seconden. Het zweet staat op mijn voorhoofd. Bols loopt naar Esther. 'Vaarwel... Dochter...' zegt hij. Dochter?! Dochter?! Waar heeft hij het over?! Hij loopt de kamer uit en sluit de deur. Even later hoor ik een auto wegrijden.


------------------------------------

Hoi iedereen. Ik en Twanan, hebben jullie hulp nodig. We zijn van plan om ongeveer 10 afleveringen te maken voor dit seizoen. 10 hoofdstukken per aflevering, dus 100 hoofdstukken! Dus we hebben veel ideeën nodig. Hebben jullie ideeën of suggesties? Laat het achter in de reacties! Ze zullen allemaal gebruikt worden! Alvast bedankt!

Flikken Maastricht seizoen 11 #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu