NERD To PRETTY 3

3.3K 241 1
                                    

Mrs.Son : Daeul ah macam mana boleh jadi macam ni ?!?!

Daeul : Mianhae Omma .. * tunduk *

Mr.Son : Awak janganlah marahkan Si Daeul tu .. Dia kan dah cakap dia terlanggar and retak ..

Mrs.Son : Yeobo !!

Daeul : Omma .. Mianhae ..

Mrs.Son : Naik atas sekarang !!

Daeul : Nae ..... * naik atas *

Mr.Son : Kenapa awak beria sangat suruh dia pakai cermin mata dan jadi nerd ?

Mrs.Son : Abang dia !

Mr.Son : Jangan babitkan Jae In dalam hal ni !!

Mrs.Son : Kalau bukan sebab abang dia ,saya takkan paksa dia jadi nerd .

Mr.Son : Sampai bila ? Jae In tentu hampa dengan awak .. * masuk bilik *

Mrs.Son : Urghhh !!

Daeul melihat cermin matanya . Retak . Omma marah . Kenapalah omma paksa dia jadi nerd ? Sungguh dia tak faham . Wae ?

Telefon Daeul berbunyi . Daeul pantas melihat siapa yang mesej .

Private Number

'Daeul ..'

'Neonun bogoshipeo'

'Reply please'

'Nuguya?'
'Macam mana dapat nombor saya ?'

'Naya ... Han Minjoo ..'

'Sampai hati tak kenal 😭'

'Minjoo?'

'Maaflah .. 😘'

'Saya sentiasa ingat awak'

'Merajuk satu minit'

'1'

'2'

'3'

'4'

'5'

'6'

'7'

'8'

'9'

'10'

'Yaa ii Main main je kot .'
'Bila nak balik Busan ?'

'Molla'

'Awak masih jadi nerd di sana ?'

'Ubahlah penampilan Daeul ..'

'Huh . Baru je kena marah dengan omma sebab cermin mata retak .'

'Jae In mesti sedih . Sebab dia , awak terpaksa jadi nerd .'

'Nak buat macam mana . Kepala saya nak meletup fikirkn hal itu .'

'Ikut kata hati .'

'Arraseo ...'

[ PERBUALAN CHAT TAMAT ]




Daeul membersihkan dirinya . Daeul duduk dihadapan meja soleknya . Mukanya ditilik .

Daeul : // wae ? Kenapa omma paksa Daeul jadi nerd ?! Sedangkan Daeul tak nak //

Jari - jemarinya mengenggam rambutnya . Semakin hari dia jadi nerd , dia asyik dibuli . Kecantikan dia tak membawa keuntungan . Kecuali Kai . Daeul mengusutkan rambutnya . Pening . Dia kena tahu juga kenapa ommanya tak bagi dia tunjuk kecantikannya .

Daeul : Omma !

Mrs.Son : Yes ?

Daeul : Bare ! Kenapa Daeul kena jadi NERD ?!

Mrs.Son sungguh terkejut dengan sikap Daeul . Berubah .

Mrs.Son : * diam *

Daeul : Mareee !!!

Mr.Son : Baguslah kalau Daeul dah tanya . Awak tak payahlah nak sorokkan kebenaran .

Mrs.Son : Son Jae In .

Daeul : O-oppa ?

Mrs.Son : Dulu Jae In seorang periang . Tapi suatu hari , dia berubah . Jadi nerd . Sentiasa pegang buku . Hidup dia aman . Sampailah Jae In ditemui gantung di toilet .

Daeul : Apa kaitan Nerd dengan Oppa ?

Mrs.Son : Nerd , omma nak Daeul jadi nerd sebab biar tiada siapa kenal dengan Daeul . Jae In ditipu hidup - hidup oleh perempuan . Hanya kekacakkan sahaja .

Daeul : So ?

Mr.Son : Omma tak nak Daeul jadi macam Jae In . Hidup seorang Nerd ni bagus .

Daeul : Tapi Daeul dibuli omma !! Jadi nerd bukan satu yang bagus !! Mereka akan pandang yang nerd ni lemah ...

Mrs.Son : * diam *

Mr.Son : Mulai sekarang , Daeul tak perlu jadi Nerd . Tunjuk yang Daeul ni cantik .

Daeul : Tapi ... Daeul ....

Mr.Son : Wae ?

Daeul : Tak pelah . Jadi nerd ke tak jadi ke , kehidupan Daeul tetap sama .

Mrs.Son : Alasan omma tak logik . Kenapa omma paksa kamu jadi nerd ? * mengeluh *

Daeul : * peluk Mrs.Son * It's okey omma . * senyum *












X

BngtnYeobo-

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now