NERD To PRETTY 30

1.4K 94 0
                                    

Ms.Son : Daeul-ah !!

Ms.Son memeluk anaknya itu . Sudah 8 bulan tak jumpa .

Daeul : Omma .. Bogoshipeo ..

Ms.Son : Nado ..

Ms.Jeon : Nera , dah lama kita tak jumpa ..

Ms.Son : Haahlah .. Mari kita masuk dalam .. Aemi , tolong Daeul tu ...

Aemi : Nae !!

---

- Sekolah -

Jungkook : Akhirnya ! Lepas juga soalan math !

Yuri : You jumpa teman I pergi beli baju ...

Jungkook : I kena balik . I ada hal family .

Yuri : Ish you ni ! Bini you tak kemanalah !

Jungkook : Hari ni je .. Please ..

Yuri : Kalau macam tu , bawa I jumpa family you ..

Jungkook : Bwo ?!

Yoona , Sunny , Taeyeon dan Tiffany terkejut memandang Jungkook . Dengan segera mereka pergi ke arah mereka .

Yoona : Yuri , mari kita balik .. Kesianlah dekat Jungkook ...

Sunny : B-betul tu .. Mari kita balik .. Hari ni kita spend time sesama ..

Yuri : Okeylah ... You jangan curang tau .. Saranghae ..

Jungkook : Okey ..

Sunny dan Yoona membawa Yuri pergi dari situ . Sekarang tinggal Jungkook , Tiffany dan Taeyeon .

Tiffany : Daeul tahu ?

Jungkook mengelengkan kepala .

Taeyeon : Mianhae . Hanya kau sahaja boleh umpan dia .

Jungkook : Sampai bila ? Daeul lagi satu bulan nak bersalin . Aku takut .
Tiffany : Malam ni aku datang rumah kau . Aku nak jelaskan semua pada Daeul supaya dia tak salah faham .

Jungkook : Andwae .. Dia tengah sarat mengandung .. Aku tak nak dia stress ..

Taeyeon : Suka hati kaulah .. Tapi kalau Yuri buat benda yang pelik kau terus call kitorang ..

Jungkook : Erm .. Nae .. Aku balik dulu ..

TT : Annyeong .

Jungkook masuk ke dalam keretanya . Fikirannya serabut . Nasib baiklah selama 8 bulan ni dia tak ada karenah . Kereta Jungkook mula bergerak di atas jalan raya dan menuju ke rumah keluarga Son . Mr.Jeon dah maklumkan harini dia tidur di rumah sana .

---

Aemi : Daeul , Jungkook dah balik ..
Aemi menggerakkan badan Daeul . Ibu mengandung memang kuat tidur ek ?

Jungkook : Gwenchana , Noona .. Jungkook akan kejutkan dia .. Noona keluar ek ..

Aemi : Erm ... Okey .. Nanti Noona masuk balik sebab nak bagi dia minum susu ..

Jungkook : Okey ..

Aemi keluar dari bilik tersebut . Jungkook duduk di tepi Daeul . Kesian Daeul . Berbadan dua . Mesti penatkan ?

Daeul mencelikkan matanya apabila dia rasa ada seseorang mengusap rambutnya .

Daeul : Oppa dah balik ?

Jungkook : Dah .. Kesian isteri oppa .. Sayang penatkan ? Sambunglah tidur ..

Daeul : Gwenchana .. Daeul nak turun minum susu ..

Jungkook : Eh tak payah .. Aemi Noona nanti bawakan ..

Daeul : Oppa mandilah dulu . Segarkan badan .

Jungkook : Okey ..

---

Seusai Jungkook mandi , dia menoleh ke arah telefon bimbitnya . Menyala .

Jungkook : Nak apa lagi si Yuri ni ..

Kata Jungkook dengan nada yang perlahan . Dia tidak mahu Daeul mendengarnya .

' I rindulah dekat you .. Keluar jom ? 💕 '

' I love you .. '

Jungkook sendiri nak muntah bila melihat mesej tersebut . Dengan cepat Jungkook mematikan suara telefonnya dan terus masuk tidur . Jungkook baring di sebelah Daeul . Kepalanya runsing .

Jungkook : Harap Yuri tak buat benda bebukan ..

X

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now