NERD To PRETTY 35

1.5K 104 10
                                    

Jungkook menghulurkan air kepada Daeul . Daeul menyambut hulurannya itu . Jungkook duduk di hadapan Daeul .

Jungkook : Tak ingat saya ke ?

Daeul menggelengkan kepala . Sesungguhnya mimpi tadi masih berlegar di kepala otaknya . Kenapa dia ada di situ . Dan kenapa lelaki di hadapannya juga ada di dalam mimpi itu. 

Jungkook : Ada something menganggu fikiran awak ke ?

Daeul menganggukkan kepala .

Daeul : Saya mimpi tadi . Saya mimpi awak curang dengan saya . Tapi awak siapa ? Dan Yuri , nama itu seperti saya pernah dengar . Saya cuba ingat balik tapi tak boleh .

Jungkook memegang tangan Daeul . Dia tak mahu Daeul ingat kejadian itu . Dia menyesal . Hatinya tenang bila Daeul muncul di hadapannya .

Jungkook : Saya akan tolong awak .

Daeul : Betul ke awak suami saya ?

Jungkook : Nae . Hari ni kita balik ke rumah kita .. Tapi , Yuri ..

Daeul : Mengandungkan anak awak ...

Jungkook : Appa bagitahukan ? Nae , saya harap awak boleh tahan dengan perangai dia .

Daeul tersenyum .

---

Jungkook memimpin tangan Daeul . Jungkook membawa Daeul masuk ke dalam rumahnya .

Jungkook : Rumah ni .. Appa yang belikan .. Nama rumah ni atas nama Awak ..

Daeul : Besarnya ..

Jungkook : Nae , lepas awak hilang diri . Saya jaga rumah ni . Suga Hyung mencari awak merata tempat .

Tiba-tiba sepasang tangan melingkari pinggang Jungkook . Jungkook menolak tangan tersebut .

Yuri : Kenapa ni oppa ?

Jungkook : Jangan sentuh aku .

Yuri : Wae ?

Yuri nampak ada seseorang di belakang Jungkook . Lantas Yuri terkejut .

Yuri : Dah balik dah perempuan ni ?
Jungkook : Watch your mouth !

Yuri : Yelah !

Jungkook : Ni Yuri . Kwon Yuri . Dia ni madu awak . Tapi anggap dia orang gaji sahaja di rumah ni .

Daeul : Tapi dia mengandung ..

Jungkook : Saya tak terima anak ni .

Yuri tergamam .

Yuri : A-apa ?

Jungkook : Sudahlah . Harini aku tidur dengan Daeul . Kau merempatlah seorang diri .

Jungkook menarik Daeul lalu masuk ke dalam bilik . Yuri mengenggam tangan dan air matanya jatuh .

Yuri : Tak guna kau Daeul . Kau tak akan bahagia !

----

Yuri keluar dari bilik setelah mendengar bunyi dari arah dapur . Yuri melihat Daeul sedang menyediakan sarapan .

Yuri : Tak payah buat baiklah perempuan murahan .

Daeul menoleh ke belakang . Daeul membuka earphonennya .

Daeul : Awak ada cakap pape ke ?

Yuri : Tak de . Cepatlah masak ! Aku lapar !

Daeul menganggukkn kepala . Selang beberapa minit  , Jungkook turun ke bawah . Jungkook duduk di hadapan Yuri . Yuri senyum tetapi Jungkook menjelingnya .

Daeul menghidangkan sarapan di pagi itu . Daeul duduk di sebelah Yuri .

Daeul : Makanlah ..

Jungkook : Harini oppa balik lewat sikit .

Yuri : Nae oppa ..

Jungkook : Sayang lepas ni siap okey ?

Yuri : Kita nak pergi mana ?

Jungkook : Aku cakap dengan kau ke ? Aku cakap dengan Daeul . Perasan !

Daeul : Erm .. Kita nak pergi mana ?

Soalan Yuri kini di tanyakn balik .

Jungkook : Daeul pewaris kedua selepas Aemi noona . Jadi Daeul kenalah belajar untuk menjaga syarikat tu .

Daeul menganggukkan kepalanya . Yuri di situ ibarat hantu . Jungkook langsung tidak bercakap dengannya .

X

Hebat ! Sampai dua bini ! 😂😂

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now