NERD To PRETTY 16

1.8K 143 1
                                    

Daeul : Terima kasih .

Daeul menutup pintu kereta Jungkook dan terus masuk ke dalam sekolah .

Jungkook : Rajin Daeul . Untung aku dapat isteri macam dia .

Jungkook menolak hand brake dan beredar dari situ .

Son Daeul ;

Selepas Jungkook beredar dari situ , Aku mula mencari dewan . Semasa aku tengah cari , seseorang menarik tangan aku . Iaitu .

Yoongi .

Daeul : Oppa nak apa ?

Suga : Kita jalan sesamalah .

Daeul : Nanti diorang salah sangkalah .

Suga : Oppa lagi suka diorang salah anggap .

Daeul : Please . Daeul dah khawin . Daeul kena jaga nama baik Jungkook .

Suga : Semudah itu Daeul lupakan kenangan kita berdua ?

Daeul : Daeul ..

Aku mengeluh . Kalau boleh aku nak lari dari sini , tapi apakan daya . Aku tak mampu .

Daeul : Daeul tak ada mood nak bincang pasal tu .

Dari jauh aku dah nampak Haemi .

Daeul : Sorry . I don't want talk about this again . Annyeong .

Aku mula menapak pergi dari situ .

Suga : Kau tunggu , Daeul . Daeul akan jaga milik aku juga .

Suga membetulkan rambutnya dan berjalan untuk pergi ke dewan .

- - -

Pengetua : Sampai sini sahajalah Krusus kepimpinan kita . Kamu semua boleh bersurai .

Daeul memakai beg tangannya .

Haemi : Kau ada pape ke dengan si Yoongi Sunbae ?

Daeul : Tak de . Dia kisah silam aku sahaja .

Haemi : Aku yakin kau boleh bahagia dengan Jungkook . Take care . Aku pergi dulu .

Daeul menganggukkan kepala . Sementara menunggu kehadiran Jungkook , Daeul menyinggah cafe di sekolahlah .

Daeul hanya memesan air kosong . Tiba-tiba seseorang duduk di hadapannya .

Somi : Puas ?

Daeul : Menda ?

Somi : Kau memang sengajakan goda abang aku ? Kau nak harta dia je kan ?

Daeul : Eh ! Kalau kau datang sini hanya untuk cakap pasal tu . Baliklah .

Somi : Kau lupa ? Kita satu rumah . Kau tak boleh lari dari aku . Abang dengan adik sama ja . Nerd .

Seperti ada panahan petir yang terkena di dada Daeul .

Daeul : Jangan babitkan abang aku dalam hal ini .

Somi : Asal ? Takut abang kau tak tenang ? Dia dah matilah ! DAH MATI !

PANG !

Tangan Daeul selamat mendarat di pipi mulus Somi . Somi agak terkejut dengan perbuatan Daeul . Tiba-tiba seseorang menjerit nama penuh Daeul .

Jungkook : Son Daeul !

Jungkook berlari ke arah mereka berdua . Satu lagi tamparan . Tetapi kali ni Jungkook . Daeul terkejut manakala Somi senyum sinis .

Jungkook : Aku tahulah kau tak suka khawin dengan aku ! Perlu ke kau tampar adik aku ?!

Jerkah Jungkook di situ . Setitik demi titik air mata Daeul jatuh . daeul mengambil beg dan bukunya dan pergi dari situ .

Daeul jalan tanpa arah . Seseorang telah melanggar bahu Daeul menyebabkan buku yang dipegang jatuh berterabur .

Kai : Daeul ? Awak okey ? Awak nangis ke ?

Daeul : A-aniya . Saya dah lambat .

Daeul pergi dari situ tetapi tangannya dipegang oleh seseorang .

Kai : Tunggu . Daeul , jujurlah . Awak ada masalah ke ?

Belum sempat Daeul membalas , sepasang tangan merentap tangan Daeul . Iaitu .

Suga . ( my herooo )

Suga menarik Daeul pergi dari situ sebaliknya Suga menarik Daeul untuk pergi ke rooftop .

Suga : Jungkook buat apa ?

Daeul : Tak de papelah .

Suga : Jujur please .

Daeul : Fine .

Daeul mula menceritakan dari awal hingga akhir . Suga hanya menjadi pendengar setia .

Suga : Uljima . Oppa sentiasa ada di sisi Daeul .

X

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now