NERD To PRETTY 7

2.4K 190 30
                                    

Keesokkan harinya , Daeul pergi ke sekolah . Daeul hari ini sangat lain . Tidak memakai cermin mata , rambut beralun , dan mempunyai beg sekolah yang trend .

Sebaik sahaja Daeul menjejakkan kaki ke sekolah , ramai orang memandang Daeul .

" Tu bukan budak Nerd ke ? "

" Daeul ke tu ? "

" Awek aku tu ! "

Macam-macam lah komen daripada diorang . Daeul hanya berlagak biasa . Hidup nerdnya adalah kisah lepas . Daeul yang tak pernah ditunjukkan oleh sesiapa kini berada di hadapan kelas .

Haemi : Daeul ? Awak ke tu ?

Daeul : Nae . Ni saya .

Haemi : OMG ! You'r change !

Haemi membelek-belek badan Daeul . Dia sungguh bangga dengan Daeul .

Haemi : Mesti ramai peminat !

Daeul : Aniya .

Haemi : Dah sarap ?

Daeul mengelengkan kepalanya . Haemi meletakkan beg Daeul dan menarik Daeul keluar dari kelas dan menuju ke kantin .

Dalam perjalanan ke kantin , Daeul dan Haemi terserempak dengan Jungkook . Dan dibelakang Jungkook ada Jimin , Jhope dan Suga .

Haemi : Annyeong sunbaenim !

Haemi menyapa diorang dengan riang . Tapi bukan Daeul . Daeul hanya melihat ke bawah . Tak sanggup bertentang mata dengan Suga dan Jungkook .

Suga / Jungkook : Daeul !

Daeul segera mengangkat muka .

Suga : Daeul , ikut oppa kejap !

Suga merentap lengan Daeul dan membawa Daeul pergi dari situ . Manakala Haemi , Jhope , Jimin dan Jungkook buat muka pelik .

Haemi : Apa hubungan diorang ?

Haemi menyengetkn kepalanya .

- - - -

Daeul meronta-ronta untuk dilepaskan . Tetapi tak berjaya .

Daeul : Sakitlah oppa !

Suga melepaskan tangan Daeul dengan kasar . Daeul membelek-belek lengannya itu .

Suga : Kenapa Daeul buat oppa begini ?! KENAPA ?!

Suara Suga kedengaran lantang . Pelajar disitu mula memberi perhatian kepada mereka .

Suga : MARE ! KENAPA PUTUSKAN HUBUNGAN ?!

Daeul : Daeul tak ada jawapan .

Haemi , Jimin , Jungkook dan Jhope sampai ke tempat dimana Suga dan Daeul berada .

Daeul : Mianhae .

Suga : Oppa sayang Daeul . Tapi apa Daeul buat ? Selama 3 tahun kita bersama , ini daeul balas ?

Mereka semua terkejut apa yang mereka dengar .

Jhope : Ni girlfriend Suga ?

Jimin : Son Daeul ..

Haemi : Apa ni ?

Daeul : Daeul terpaksa !

Suga : Sebab apa ?!

Daeul : Ia maruah Daeul !

Suga : Oppa sangat cintakan Daeul . Hati oppa sakit , Daeul . Sakit . Daeul tak kesiankan dekat oppa ke ? Ke Daeul ada laki lain ?

Daeul : Daeul sayangkan oppa . Cintakan oppa . Tapi ----

Suga : Tapi apa ?! Daeul tolak oppa mentah-mentah .

Setitik demi setitik air mata Daeul mengalir membasahi pipi .

Daeul : Mianhae .

Daeul terus pergi dari situ .

Haemi : Daeul-ah !

Haemi terus mengerja Daeul pergi dari situ .

Jungkook : Jadi hyung bf Daeul ? Wow menarik .

Suga : Apa masalah kau maknae ?!

Jungkook : Aku sayang dia .

Suga : Apa kau ckap ?!

Jimin : Maknae ! Apa kau cakap ni ?!

Jhope : Ji eun kau campak mana ?!
Jungkook : Aku sayang dia .

Suga : Aku lebih rela putus kawan dengan kau daripada melihat girlfriend aku bersama best friend aku !

Suga sengaja melanggar bahu Jungkook dengan kasar . .

Jungkook : Son daeul . Kau fikir kau boleh lepas begitu je ? Hmph ! Jangan harap !

X

Jungkook or Suga ? Hmm ..

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now