Son Daeul ;
Daeul : Terima kasih !! Sila datang lagi !!
Aku membongokkan badan aku serta memberi senyuman yang manis . Hari ni ramai pelanggan . Tak sangka restoran Wooshin oppa ni berjaya .
Wooshin : Mengelamun apa tu ?
Wooshin mencucuk pipi aku . Eee taulah tembam !
Wooshin : Byul , pergi ambil pesanan dekat meja 5
Meja 5 ? Bukankah itu kerja Wooshin ? Ya . Meja 5 adalah meja vvip . Aku mengerutkan dahi .
Wooshin : Harini Seungcheol tak datang . Oppa gantikan dia jadi cashier .
Aku menganggukkan kepala dan terus mengeluarkan buku dan pen . Aku terus menuju ke meja 5 . Agak meriah juga .
Aku senyum kerana ada beberapa lelaki hensem beb . Hahahaha . K aku gila .
Daeul : Nak pesanan apa cik ?
Xxx : Pesan hati awak boleh ?
Daeul : Sila ninggal ya .
Aku memberi senyuman yang terlampau manis . Tapi kenapa aku macam pernah tengok muka mereka semua ?
Xxx : Saya Min Yoongi . Abaikan kawan saya ni . Jimin memang always macam ni . Pantang nampak perempuan cantik .
Aku menganggukkan kepala .
Suga : Korang nak pesan apa ?
Aku dapat rasa riak wajah mereka seakan-akan mengelak daripada memandang aku .
Suga : Haemi ? Jungkook ? Cepatlah order .
Haemi : H-h-haemi nak cabonara . Dan tea ais .
Bts : Kami semua nak sama !!
Jerit mereka serentak kecuali seorang lelaki ni . Dari tadi memandang aku . Aku tahu aku hensem .
Wooshin datang menghampiri aku .
Wooshin : Byul dah ?
Aku menganggukan kepala . Dan terus menuju ke kaunter .
Suga : Wooshin ? Pemilik restoran ni ?
Wooshin : Ah nae . Saya Wooshin .
Suga : Siapa perempuan tadi ?
Wooshin : Dia adik perempuan saya .
Suga : Nama dia ?
Wooshin : Da ---
Jungkook : Daeul ?
Wooshin : Aniya .. Da Byul .. Kim Da Byul .
Jungkook : Okey .
Wooshin : Kalau tiada apa-apa saya pergi dulu .
Wooshin beredar dari situ .
Suga : Aku pasti itu Daeul !!
Haemi : Tapi dia cakap itu Da-byul .
Jimin : Aku terkejut masa tengok muka dia .
Jungkook : Aku rindu dia .
Jin : Sabar Jungkook .
Jungkook : 2 tahun aku tanggung kesakitan ni seorang diri . Aku mencari dia merata tempat .
Suga : Sudah 2 tahun Daeul hilangkan diri . Polis pun tak dapat cari .
Haemi : Haraplah itu Daeul .
Aku meletakkan 8 pinggan cabonara di atas meja dan 8 gelas air . Aku tersenyum .
Sebelum aku beredar , seseorang menarik tangan aku .
Jungkook : Daeul-ah ..
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Daeul-ah
Kenapa aku pernah dengar nama tu ? Kepala aku sakit sedikit .
Jungkook : Tak rindukan Nera ke ?
Daeul : Siapa Nera ? Maaf cik , saya tak kenal encik .
Aku beredar dari situ . Kepala aku pening . Aku hampir jatuh tapi seseorang menarik tangan aku . Iaitu Jieun unnie .
Jieun : Byul kamu okey ?
Daeul : Ah nae .. Pening sedikit .
Jieun : Pergilah berehat . Unnie cakap dekat Wooshin nanti .
Daeul : Tapi nanti Daeul kena layan meja 5 .
Jieun : Unnie gantikan kamu .
Aku menganggukkan kepala . Aku memberi buku dan pen kepada Jieun . Dan terus pergi ke bahagian belakang restoran . Aku merebahkan badan ke tilam . Tangan aku memicit dahi .
Daeul : Siapa diorang ? Kenapa lelaki tadi panggil aku Daeul ?
---
D.O. : Jieun , bagi dekat meja 5 . Pencuci mulut diorang .
Jieun menganggukkan kepala dan terus membawa dulang ke arah meja 5 . Daripada meraka ketawa terus senyap bila melihat Jieun .
Suga : Jieun ?
Jieun : Oppa ?
Jieun kelihatan terkejut .
Jungkook : Apa Jieun buat di sini ?
Jieun : Jieun kerja kat restoran ni ..
Rapmon : Jieun boleh duduk sebentar ? Kami ada hal nak bincang .
Jieun : nae ..
Jungkook : Itu Daeul kan ?
Jieun melihat muka Jungkook . Hanya Jieun yang tahu itu Daeul . Tapi kini Jungkook sudah tahu .
Jieun : nae . Dia Daeul .
Taehyung : Tapi kenapa dia tak kenal Jungkook ?
Jieun : Dia hilang ingatan . 2 tahun lepas , Wooshin balik ke restoran dalam keadaan tergesa-gesa . Bila Jieun tanya dia , dia terlanggar seorang perempuan . Jieun terkejut dan meminta izin nak ikut . Alangkah terkejutnya bila Jieun tahu itu Daeul . Daeul hilang ingatan . Dia tak ingat sesiapa . Jieun pun dia tak ingat .
Jungkook : Kenapa ? Kenapa Jieun tak bagitahu oppa ?! Oppa cari dia 2 tahun , 2 tahun Jieun !!
Jieun : Sebab ... Daeul tiada harapan untuk pulihkan ingatan dia . Daeul tak tahu dia dah khawin . Daeul tak tahu dia dah ada anak . Daeul tak kena sesiapa .
Air mata Jungkook jatuh membasahi pipi . Semua orang bersimpati .
Jieun : Tolong ceritakan kenapa Daeul larikan diri dan keluar dari rumah ?
Jungkook : Oppa lakukan kesalahan yang terbesar . Oppa curang dengan dia . Sampai keluarga Daeul tak mengaku oppa menantu diorang .
Jieun : Oppa , pikat hati Daeul . Tapi nama dia Da-byul sekarang . Panggil dia Byul sahaja .
Jhope : Macam mana ? Takkan Jungkook nak khawin 2 kali ? Sedangkan mereka tak pernah cerai ?
Jieun : Itu masalah sedikit . Tapi , Jieun perasan cincin di jari dia .. Dia tak pernah cabut . Dan Wooshin menipu dia . Cakap itu cincin hari jadi . Wooshin lakukan semua ni sebab dia tak tahu Daeul dari mana .
Suga : Daeul anak orang terkaya nombor 1 . Mesti ramai kenal dia .
Haemi : Apa-apa pun kita mesti tolong Jungkook .
Semua menganggukkan kepala .
X