NERD To PRETTY 26

1.9K 128 2
                                    

Jungkook : Dah siap belum ?

Tanya Jungkook . Dah lenguh dah kaki dia tunggu si isteri kesayangan dia ni .

Daeul : Kejap !

Daeul berlari keanakkan ke arah Jungkook . Daeul hanya menyengih kerana dia tahu dia lambat .

Jungkook : Ni lah perempuan . Bila lelaki siap lambat dia marah , tapi bila perempuan siap lambat ... HUH !

Daeul : Eeeeee membebel mengalahkan omma ja !

Jungkook : Ha kutuk Mama !

Daeul : Dahlah khaja !

Jungkook ketawa kecil melihat gelagat Daeul . Macam budak kecil .

- Di Dewan  -

Jungkook masuk ke dalam dewan sambil memimpin tangan Daeul . Takut bila lepas je abis hilang si Daeul ni . Suga memberhenti di hadapan mereka . 

Suga : Amboi dah beristeri terus lupa aku , ya ? 

Jungkook : Eh Hyung pun ada ! Ingatkan kat rumah tengah tidur lagi ke apa . 

Suga mengembungkan kedua pipinya . Daeul ketawa kecil di sebelah Jungkook . 

Daeul : Tak baik tau , Oppa !

Suga : Betul cakap Daeul tu ! 

Sejurus itu Suga terus mengambil alih memimpin tangan Daeul . Suga membawa Daeul pergi dari situ . 

Jungkook : Yah ! Hyung ! Bini Kook tu !!!

Suga : Pinjam sebentar !!!

Jungkook tersenyum melihat mereka berdua . Jungkook pun meneruskan jalannya . 

---

Tanpa pengetahuan Jungkook , Daeul telah melibatkan diri dalam bidang nyanyian . Daeul dan Suga pergi ke belakang pentas . 

Kim Songsaenim : Ha Daeul ! Sampai pon ! 

Daeul : Mianhae !

Kim Songsaenim : Okey ! Turn kamu lepas persembahan Suga dan persembahan Kai . 

Daeul : Kai ? 

Kai muncul di belakang Daeul . 

Kai : Yelah ! Saya buat persembahan menari tau ! Awak tengok tau ! 

Daeul : Baiklah Jongin ! 

Kim Songsaenim : Okey Suga ! Awak dah boleh naik ! 

Sementara menunggu gilirannya , Daeul pergi ke bilik yang khas untuknya . 

Daeul : Annyeonghasaeyo !

J.Mekap : Son Daeul ? 

Daeul : Ah Nae .... 

J.Mekap : Duduk sini .. Kami akan mekapkan anda dan carikan baju yang sesuai untuk anda .. 

Daeul : Saya tak cukup cantik ke ? 

J.Mekap : Bukan begitu .. Kami akan cantikkan Cik Daeul lagi ! Macam bidadari ! 

Daeul ketawa kecil .

Daeul : Baiklah !

Tiba-tiba pintu biliknya diketuk , muncullah muka kawannya . Terdiri daripada 5 orang . 

Kim Sowon . 

Jung Yerin . 

Choi Yuju . 

Hwang Sinb .

Kim Umji .

Mereka semua memakai baju yang sama . Yup ! Mereka akan buat persembahan dengan Daeul . 

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now