NERD To PRETTY 36

1.5K 109 2
                                    

Daeul berdiri di hadapan cermin . Senyuman tidak lengkang di bibirnya . Pakai t-shirt berwarna putih dimasukkan ke dalam seluar slack berwarna hitam dan disarung dengan kot berwarna coklat keperangan . Rambutnya diikat ekor kuda . Mukanya ditepek sedikit bedak , eyeliner , lipbalm dan akhir sekali maskara .

Seseorang mengetuk pintu biliknya lalu dibuka . Wajah Jungkook tersembul di hadapan pintu biliknya .

Jungkook : dah siap ?

Daeul menganggukkan kepalanya .

Jungkook : Khaja ! Nanti lambat pula saya sampai pejabat .

Jungkook memimpin tangan Daeul dan membawa Daeul keluar dari rumah itu dan menuju ke arah kereta .

---

Jungkook : Saya hantar awak dekat sini ye . Nanti papa marah pula saya datang lambat .

Jungkook memberhentikan keretanya di hadapan sebuah syarikat bernama The Son . Daeul melihat sekeliling .

Daeul : Kita kat mana ni ?

Jungkook : Inilah syarikat kepunyaan keluarga awak . Syarikat awak kedua terkaya di dunia . Manakala syarikat saya di tempat ketiga .

Daeul : Nanti saya kena pergi mana ?

Jungkook : Awak masuk je . Nanti pergi kaunter cakap nak jumpa CEO Son . And then bagi nama awak .

Daeul : Erm okey .. Terima kasih awak .

Jungkook : Panggil saya oppa .

Daeul memandang muka Jungkook .

Jungkook : Oppa ... Saya rindu nak dengar ..

Daeul : Oppa .. Okey oppa ! Daeul pergi dulu !

Daeul membuka pintu kereta dan keluar dari kereta Jungkook . Pintunya ditutup semula dan kereta Jungkook mula meninggalkan Syarikat The Son .

Daeul mula bergerak menuju ke pintu masuknya . Daeul menolak sedikit pintu itu sebelu meloloskan dirinya untuk masuk ke dalam syarikat itu . Sebaik sahaja sampai di kaunter .

Daeul : Erm .. Cik *pandang nametag* Minjae .. Saya nak jumpa CEO Son .

Minjae : Awak ada buat temu janji ke ?

Daeul : *geleng* Tapi saya anak dia .

Minjae : Cik ... Daeul ?

Daeul tersenyum manis . Lalu menganggukkan kepalanya .

Minjae : Maafkan saya Cik .. Eh salah Puan ! Mari ikut sini ya .

Minjae menunjukkan laluan untuk ke pejabat CEO . Sampai sahaja di hadapan pejabat . Minjae bercakap dengan pembantu CEO iaitu Soyou .

Soyou : Maaf ye .. Tuan Son tengah bermesyuarat . Puan boleh tunggu di dalam .

Daeul menganggukan kepalanya .

Daeul : Kalau macam tu , baiklah ..

Daeul masuk ke dalam pejabat dan melihat sekeliling . Banyak frame digantungkan di dinding . Daeul melihat satu per satu frame tersebut . Tanpa sedari Daeul , Daeul tersenyum .

Daeul : Walaupun aku tak ingat korang siapa , aku nampak bahagia di gambar ini . Aku nak sangat ingatan aku yang dulu . Nak sangat .

X

Happy birthday to my twin . Hak alah ! Fikir kau dah pindah aku dah lupa ke birthday kau .

Nur Atiqah binti Sabri . May god bless you . Jadilah penulis yang hebat . Cerita kau gempak . Byun Haera . Jaga Baekhyun lek lok . Jangan sampai kau ngap baekhyun kau . HUHU .

-baeklicious

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now