NERD To PRETTY 31

1.4K 99 3
                                    

Jungkook tersedar dari tidurnya kerana dia terdengar bunyi yang amat tidak menyenangkan .

Jungkook mengambil telefonnya dan melihat skrin telefon .

Jungkook : Baru pukul 7...

Jungkook bangun dari katil dan terus keluar dari biliknya .

Jungkook : Morning mama papa omma appa ..

Jungkook menggaru kepalanya .

Ms.Jeon : Anak mama dah bangun .. Duduk sini ..

Jungkook duduk di sebelah Daeul . Tangannya memeluk badan Daeul dan matanya pejam . Ngantuk lagi kot .

Mr.Jeon : Alahai kook ni .. Daeul tengoklah tu suami kamu .. Manja .

Daeul : Tak pelah papa .. Dia memang macam ni .. Dah biasa ..

Mr.Son : Daeul dah sedia nak lahirkan anak pertama ?

Daeul : Rasa gemuruh ..

Ms.Son : Omma cadang , masuk sahaja 9 bulan seminggu selepas itu terus duduk hospital , Nae ?

Jungkook : Abis Jungkook macam mana ?

Kata Jungkook tapi matanya masih pejam .

Ms.Jeon : Sudahlah peluk Daeul tu .
Jungkook : Shireo ! Badan dia gebu ..

Daeul mencubit lengan Jungkook . Jungkook mengerang kesakitan .

Ms.Jeon : Dah Kook . Pergi mandi then siap pergi sekolah . Ada kertas apa harini ?

Jungkook : Bi dan history .. Benci Bi !

Daeul : Bi senanglah ..

Jungkook : Susah !

Daeul : Easy . I know you can do it .

Jungkook : Ish ! Tahulah pandai Bi ..

Daeul : Mana ada !

---

Jungkook : Oppa pergi dulu .

Daeul : Fighting oppa !

Jungkook : Nae ..

Jungkook masuk ke dalam keretanya dan terus hilang di pandangan Daeul .

Ms.Son : Daeul ..

Daeul : Nae omma ?

Ms.Son : Duduk sini ..

Perlahan-lahan Daeul duduk di sebelah Ms.Son . Tangan Ms.Son menggengam tangan Daeul .

Daeul : Omma waeyo ?

Ms.Son : Mianhae ..

Daeul : Wae ?

Ms.Son diam .

Daeul : Omma kalau sebab ni , gwenchana .. Daeul terima . Look . Daeul gembira . Bahagia . Dengan Jungkook . I'm happy .

Ms.Son mengeluh .

Ms.Son : Takdir menyatukan kamu berdua . Cinta berputik . Bukti ... Ni anak kamu berdua ..

Daeul : Omma .. Don't blame yourself .

Ms.Jeon : Betul tu .. Janganlah kau salahkan diri sendiri ..

Ms.Son : Terima kasih Daeul ..

Daeul : Sama-sama omma ..

----

Hari demi hari , Daeul tinggal tunggu hari sahaja untuk melahirkan anak pertamanya . Jungkook pula semakin kerap keluar lewat malam . Daeul tak tahu macam mana nak nasihatkan dia .

Daeul berdiri di tingkap . Kini dia berada di hospital . Daeul melakukan senaman ringan supaya senang nak lahirkan anaknya .

Daeul menggengam telefonnya . Jungkook tak datang ke ? Semakin hari perangai Jungkook makin berubah . Bila di tanya pergi mana , cakap jumpa kawan . Bila tanya laki perempuan , terus dia nak melenting . Hempas pintu bagai .

Daeul duduk di katil . Pintu wadnya dibuka . Daeul tidak memandang siapa yang masuk ke dalam wadnya itu . Kerana dia dah tahu .

Min Yoongi .

Suga : Kenapa ni ? Tak moh lah muram ..

Daeul mengeluh .

Suga : Kenalah happy sebab kita nak sambung kelahiran anak pertama Daeul ..

Daeul : Jungkook tak datang ? Dia ada mesej oppa tak ?

Suga diam . Dia tahu kenapa dia tak datang . Tapi masing-masing tutup mulut sebab tak nak bagi Daeul stress .

Suga : Dia busylah .. Yelah diakan pelajar tahun akhir . 

Daeul : Abis oppa ?

Suga : Ye oppa tahu ..

Daeul : Jungkook ... Ada perempuan lain ke ?

Suga terkedu . Cepat otak fikirkan jawapan !!

Daeul : Oppa ?

Suga : Mana ada ! Jungkook setialah orangnya !

Tiba-tiba Daeul mengerutkan mukanya . Tangannya mengenggam .

Suga : Daeul waegure ?

Daeul : S-sakit ..

Suga : O-oppa panggil doktor !!

Suga sepantas kilat lari memanggil doktor . Beberapa jururawat menolak katil Daeul menuju ke Wad ICU

---

Suga menunggu dengan resah . Semua family Jeon dan Son sudah tiba kecuali Jungkook . Paling tak sangka Jeon Somi pun ada .

Somi sekarang mengandung 3 bulan . Ada juga cahaya mata .

Doktor keluar dari Wad ICU . Semua mata memandang doktor .

Doktor Park : Siapa suami Puan Daeul ? Dia kata nama dia Jeon Jungkook .

Semua diam . Jungkook tiada di sini . Suga bangun dan tampil ke hadapan .

Suga : Saya .

Doktor : Mari iku saya . Puan Daeul mengalami kesusahan untuk meneran . Encik kena tolong kami semua .

Suga memandang mereka semua . Mereka semua menganggukkan kepala . Suga menarik nafas dan hembus .

Suga : Khaja doktor !

Suga masuk ke dalam wad ICU . Segala kelengkapan Suga telah pakai . Suga menghampiri Daeul . Tangan Daeul digenggam .

Suga : Come on Daeul .. You can do it ..

Dahi Daeul berpeluh .

Jururawat 1 : Kami dah nampak kepala . Puan teran puan ..

Suga : Oppa cakap teran , Daeul teran okey ?

Daeul menganggukkan kepala .

Suga : 1 .. 2 .. 3 .. Teran !!

Daeul meneran sepenuh hati . Nafasnya tersangkut-sangkut . Bunyi bayi nangis membuatkan Daeul tersenyum lemah . Suga mengusap kepala Daeul dan mencium dahinya.

Suga : Daeul dapat anak perempuan ..

Jururawat meletakkan bayi perempuan itu di sebelah Daeul . Daeul tersenyum lemah .

Suga : Tengok , dia ada hidung macam Daeul .

Jururawat 2 : Puan , nak letak nama apa untuk anak puan ni ?

Daeul : Jeon Nera .

Jururawat 3 : Jeon Nera . Pukul 15.40 dilahirkan . Nanti kami pindahkan Puan ke wad biasa .

Suga keluar dari wad ICU . Senyuman tak lengkang di bibirnya .

Suga : Dapat anak perempuan . Jeon Nera nama dia .

Semua orang menghelakan nafas lega . Tapi , dimanakah Jungkook sampai Daeul bersalin dia tak datang ?

X

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now