Daeul duduk di sofa . Hari yang membosankan . Jungkook tak bagi sekolah . Daeul mengeluh . Ms.Jeon datang ke arah sambil membawa segelas susu .
Ms.Jeon : Minum ya , Daeul . Bagus untuk baby ..
Daeul mengangguk . Tapi tekaknya loya . Tak mahu menelan susu . Sekali lagi Daeul mengeluh .
Ms.Jeon : Kenapa ni ?
Daeul : Boleh tak Mama buatkan jus epal ? Tekak Daeul teringin nak minum ..
Pinta Daeul . Ya tekak dia rasa nak jus epal . Matanya dikelip-kelipkan .
Ms.Jeon : Iyalah .. Daeul tunggu kejap .. Mama check ada tak epalnya .
Daeul tersenyum . Dengan pantas dia menganggukkan kepala .
---
- Sekolah -
Jungkook meletakkan kepalanya di atas meja . Baru sehari tak jumpa Daeul dia dah bosan . Kalau dulu , hari-hari tengok muka dia .
Jimin : Kenapa ni kookie ? Muram je ?
Jungkook : Rindu Daeul ...
Jimin : Ish kau ni ! Baru sehari tak jumpa ..
Jungkook : Ada tak banana milk ?
Jimin : Ada . Nah .
Jimin meletakkan banana milk di hadapan Jungkook .
Jimin : Bukan dulu kau suka minum jus epal ? Tetiba suka minum banana milk pula .
Jungkook : Entah .. Tertiba tekak nak rasa ..
Jimin : Peliklah kau ni .
Jungkook mengeluh . Badannya rasa tak bermaya bila tak dengar suara Daeul . Seseorang memanggil namanya . Jungkook dengan pantas menoleh gerangan siapakah yang memanggilnya itu .
Jungkook : Erm .. Yoona nak apa ?
Yoona : Kau kena tolong kitorang .
Sunny : Tolong .. Please ..
Jungkook : Tolong apa pula ?
Tiffany : Yuri ..
Jungkook : Malas aku nak ambil tahu . Dia hampir hancurkan rumahtangga aku dengan video tu !!
Nak minum banana milk pun tak senang !
Sunny : Tolonglah .. Demi kebaikan kau dan Daeul juga ..
Jungkook : Tolong apa ?
Taeyeon : Pikat Yuri .
Jungkook : Hampa gila ? Hampa nak aku tidur luar rumah ? Bini aku tengah mengandung jangan buat dia stresslah !
Sunny : Aduh ! Kau ni ! Nanti kitorang bincang dengan Daeullah !
Sowon : Pembetulan nama dia EUNHA !
Eh ! Sempat lagi Si Sowon tu betulkan nama Daeul . Yoona , Sunny , Tiffany dan Taeyeon membuat muka huduh . Yelah Si Sowon tu kan ketua Gfriend .
Sunny : Sibuk je .
Yoona : So ?
Jungkook : Daeul macam mana ? Apa yang aku perlu buat ?
Taeyeon : Weh , aku rasa apa kata kita tunggu sampai Daeul bersalin .
Jungkook : Aku setuju sangat !Tiffany : Tapi ...
Taeyeon : Kebaikan kita semua juga .. Kita just kawal si Yuri tu dulu sampai anak dia keluar .. Aku tak nak Jungkook stress dengan Daeul dan Yuri .
Yoona : Okey .. Sekarang dah bapa bulan ?
Jungkook : 2 bulan ..
Sunny : Chukhahae ..
Jungkook : Kita tunggu lagi 7 bulan .
TTSY : Orait !
---
SKIP . (Saya fast forward)
- 8 bulan kemudian -
Daeul mengusap perutnya . Sudah 8 bulan dia mengandung . Makin susah nak jalan , jalan kena perlahan-lahan .
Jungkook : Nah jagi ..
Daeul : Thanks oppa ..
Jungkook : Tak sabarnya oppa nak dukung diaa !!
Jungkook mendekatkan telinganya dengan perut Daeul . Daeul tersenyum .
Jungkook : Anak papa buat apa kat dalam tuu ..
Daeul mengusap rambut Jungkook . Jungkook senyum .
Jungkook : Jangan sesekali tinggalkan oppa .. Oppa sayang Jagi ..
Sekali itu Jungkook mengambil kesempatan mencium bibir Daeul dan dahi .
Daeul memeluk Jungkook . Dia rasa berdebar untuk melahirkan anak pertamanya itu .
Jungkook : Saya pergi sekolah dulu .. Nanti lambat pula jawap exam ..
Daeul : Fighting ! Semoga oppa dapat lanjutkan pelajaran ke ting 6 !
Jungkook : Nae ... Nae ..Harini Jungkook exam besar . Exam ini menentukan mereka ke mana mereka pergi . 50% pelajar akan melanjutkan pelajaran ke kolej ataupun universiti . Lagi 50% akan sambung ke ting 6 .
Daeul : Harap Jungkook dapat jawap ..
Daeul jalan ke ting bawah . Ms.Jeon sedang menonton televisyen .
Daeul : Mama ..
Ms.Jeon : Ya Daeul kenapa ? Hati-hati turun .
Daeul : Daeul nak balik rumah omma ..
Ms.Jeon : Daeul rindu ?
Mr.Jeon : Yalah sayang .. Dah 8 bulan dia duduk sini .. Mana tak rindu ..
Ms.Jeon : Iyalah oppa .. Harini kita pergi .. Tidur sekali ..
Daeul tersenyum .. Ada juga yang faham dia sekarang ni ..
X