Jungkook memarkir keretanya di garaj . Jungkook teringat apa yang di kata oleh Suga .
Suga : Kalau kau nak sakitkan hati Daeul , dipersilakan batalkan perkhawinan ini .
Beg sekolah Jungkook dibaling . Mukanya merah akibat menahan kemarahan .
Jungkook : Kalau aku tak dapat Daeul , jangan harap kau akan dapat Daeul .
Jungkook berkata sebegitu seakan Suga berada di hadapannya . Jungkook menolak pintu rumahnya dan terus ke biliknya . Pintu bilik dihempas . Jungkook merebahkan badannya ke katil yang empuk itu .
Pintu biliknya diketuk lalu dibuka . Jungkook masih dalam posisi baring .Jungkook bangun dari baringannya . Rambutnya diusap belakang bila melihat gerangan siapakah yang masuk ke dalam biliknya itu .
Mrs.Jeon : Anak omma ni kenapa ? Ada masalah ?
Jungkook : Tak de papelah .
Mrs.Jeon : Omma bukan baru kenal Jungkook setahun dua tahun tau . Omma yang lahirkan Jungkook . Mare . Ada masalah ?
Jungkook mengeluh .
Jungkook : Hyung ada ke omma ?
Mrs.Jeon : Wonu ada je kat bilik tu . Dah jangan nak tukar topik !
Kata Mrs.Jeon dengan tegas .
Jungkook : Omma rasa Jungkook ikhlas ke khawin dengan Daeul ? Even Jungkook ni ada affair di belakang Daeul ?
Mrs.Jeon terdiam bila mendengar kata-kata anak keduanya itu . Yelah Jungkook ni ada tiga adik beradik . Pertama Jeon Wonwoo , Kedua dia , Jeon Jungkook dan terakhir satu-satunya adik perempuan dia Jeon Somi .
Mrs.Jeon : Ikut kata hati . Kalau Jungkook sayangkan dia , Jungkook tinggalkan Jieun .
Jungkook : Tapi Daeul dia masih sayangkan Yoongi hyung .
Mrs.Jeon : Cinta boleh berputik , sayang .
Jungkook : Cinta takkan wujud tanpa kasih sayang .
Mrs.Jeon : Terima dia seadanya . Even dia hodoh .
Jungkook : Jungkook buntu . Kenapa Daeul terima ?
Mrs.Jeon : Bukan ke dulu Jungkoook yang beria nak khawin dengan dia ? Manusia cepat sangat berubah hati .
Jungkook : Jungkook takut .
Mrs.Jeon : Takut apa ?
Jungkook : Takut kehilangan dia .
Mrs.Jeon : Omma lupa . Cakap pasal Daeul , dia setuju tapi dengan syarat .
Jungkook : Syarat ?
Mrs.Jeon : Dia nak perkhawinan ni sekadar atas kertas sahaja . Dia tak lebih . Dan Jungkook tak boleh halang dia utnuk jumpa Yoongi even dia datang di rumah .
Jungkook membuntangkan matanya . Sampai begitu Daeul membuat syarat . Eh kau kenapa Jungkook . Kata atas kertas je . Tak payahlah jeles !
Jungkook : // andwae .. Daeul akan jadi isteri aku . Dan tanggungjawab dia akan diserahkan kepada aku . Aku tak naklah jadi lelaki dayus . Takut bini . //
Jungkook menggelengkan kepalanya . Mrs.Jeon melihat anaknya .
Mrs.Jeon : Jungkook kenapa ? Gila ?
Jungkook tersengih . Terserlah gigi arnab yang comel itu .
Mrs.Jeon : Sekarang pukul 4.30 . Nanti pukul lima ambil Somi kat Tuition .
Jungkook : Nae omma .
X