NERD To PRETTY 6

2.5K 189 7
                                    

Suga : Mwo ?!

Daeul : Mianhae oppa . Daeul terpaksa . Lamaran oppa tu , Daeul tolak .

Suga : Tapi kenapa ?

Daeul : Daeul terpaksa !

Suga : Bagitahulah oppa !

Daeul : Ini untuk kebaikan keluarga Daeul !!

Daeul keluar dari cafe tersebut . Hatinya berat hendak melepaskan Yoongi ataupun Suga .

Sampai di rumah , Daeul terus ke bilik . Daeul menghiraukan omma dan appanya yang berada di ruang tamu .

Daeul menutup pintu biliknya lalu merebahkan badannya ke katil . Handphone Daeul berbunyi . Mesej daripada Suga .

' Daeul-ah , waeyo ? Kenapa putuskan hubungan setelah 3 tahun kita bersama ? '

Daeul membaca satu per satu ayat itu . Hatinya sebak . Telefonnya diletakkan di dadanya . Pintu biliknya dibuka , dengan cepat Daeul mengelap air matanya .

Mrs.Son : Daeul ?

Mrs.Son melangkah masuk ke dalam bilik Daeul . Melihat anaknya dari tadi terperok di dalam bilik .

Mrs.Son : Omma tahu ni susah bagi Daeul . Tapi Daeul cuba belajar cintakan Jungkook .

Daeul : Macam mana omma ? Macam mana ? Daeul dah bersama dengan Yoongi selama tiga tahun omma . Tiga tahun ! Bukan tiga bulan , bukan juga tiga hari . Dari tingkatan 3 omma . Jebal omma . Daeul nak dengan Yoongi not Jungkook .

Mrs.Son : But Jungkook stole your virginity !

Daeul : Jungkook tak sentuh Daeul !! Kitorang mabuk omma !!

Mrs.Son : Daeul please .. Demi kebaikan family kita juga ..

Daeul : *mengeluh* Daeul bukan apa omma .. Daeul sayangkan Yoongi . Kalau inilah omma minta , Daeul nak lepas sahaja Daeul berkhawin , benarkan Daeul berjumpa dengan Yoongi . No excuse !

Mrs.Son : Tapi Jungkook bagi ke ?

Daeul : Dia tak ikhlas khawin dengan Daeul . Semenjak Daeul buka cermin mata , dia hanya nak berkawan dengan Daeul sebab kecantikkan je .

Mrs.Son : Jom !

Daeul : Pergi mana ?

Mrs.Son : Diorang tak tahu lagi kan Daeul ni anak CEO terkenal tu ? Mari kita tunjuk diri Daeul yang sebenar !

Daeul : B-boleh ke ?

Mrs.Son : Dan pasal Jungkook tu , Daeul bincanglah dengan dia . Yoongi pun .

Daeul : Ermm ... nae omma ..

Mrs.Son : Daeul siap dulu .

Daeul : Arraseo .

Daeul menukar pakaiannya . Memakai seluar pendek kebetulan hari ini panas dan baju tanpa lengan . Daeul turun ke bawah . Mrs Son sudah menunggunya . Daeul mencapai kasut conversenya dan siap !

- - - -

Mrs.Son : Yang ni . Daeul pergi cuba ya ..

Mrs.Son duduk di kerusi yang disediakan . Daeul mengikut pelayan kedai tersebut .

Pelayan 1 : Omo ! Mata cik cantiklah !

Daeul : ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

Pelayan 1 : Boleh cik buka cermin mata ? sebelum kami memakai contact lens kami hendak memeriksa mata cik .

Daeul hanya menganggukkan kepalanya .

Selesai memilih contact lens , Mrs.Son membawa Daeul ke tempat belibarangan sekolah .

Mrs.Son : Tolong bungkuskan yang ni ye .

Pelayan kedai tersebut hanya senyum dan mengangguk lalu membawa beg sekolah itu pergi dari situ untuk dibungkuskan .

Selesai membeli barang yang patut , Daeul dan Mrs.Son balik ke rumah .

X

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now