Daeul memandang ke luar tingkap . Matahari terus memancar ke wad Daeul . Seseorang menarik langsir dan menghalang cahaya matahari daripada masuk ke wad Daeul .
Daeul : Sudah 2 hari Jungkook tak lawat ..
Suga duduk di tepi katil . Betul . Jungkook langsung tak melawat Jungkook .
Air mata Daeul membasahi pipi . Air mata yang dia tahan selamani . Air mata itu jugalah cara dia melepaskan segala yang terbuku di hati .
Daeul : D-dia dah tak sayang Daeul ke ?
Suga : Uljima ..
Daeul : Daeul boleh keluar tengahari ni kan ?
Suga menganggukkan kepala .
Daeul : Hantar Daeul balik rumah Daeul ..
Suga : Nera ?
Daeul : Nera , oppa bawa dia pergi rumah Omma .
Suga : Okey . Oppa cadang macam nilah .. Kita pergi rumah Omma dulu baru rumah Daeul ?
Daeul : Nae .
Suga : // sampai bila kau nak sorokkan rahsia ni , Jungkook ? Aku terseksa tengok Daeul begini .. //
Suga hanya memandang Daeul yang tengah menangis itu .
---
Daeul membawa beg bajunya dan mengemaskan katilnya . Matanya agak sembab . Tapi , hanya senyuman boleh sembunyikan segala rasa sakit di hati . Fake smile .
Suga : Dah ?
Daeul keluar dari wadnya . Beg baju bertukar tangan . Kini Daeul sedang mendukung Nera . Manakala Suga membawa beg baju Daeul .
Son Daeul ;
Aku masuk ke dalam kereta Suga sementara dia membayar bil hospital . Suga masuk ke dalam kereta selepas selesai melakukan apa yang patut . Keretanya dihidupkan dan lancar jalan di atas jalan raya .
Hanya bunyi pengulas radio sahaja yang cakap . Masing-masing melayan perasaan sendiri .
Daeul : Nera , mianhae .. Harini Nera duduk dengan Halmeoni . Arra ?
Aku bercakap dengan Nera seolah-olah Nera faham akan apa yang aku kata . Suga di sebelahnya mengigit bibir agak air mata tidak jatuh .
Sampai sahaja di rumah omma , aku terus masuk ke dalam rumah .
Ms.Son : Kenapa datang ni Sayang ?
Daeul : Daeul nak minta tolong omma ..
Ms.Son ternampak Nera di dakapan aku .
Daeul : Jagakan Nera .
Ms.Son : Tapi kenapa ?
Daeul : Daeul nak selesaikan masalah Jungkook .. Daeul tak nak Nera terlibat sekali . Tolong , omma ?
Ms.Son : Yelah Daeul .. Kamu bincang baik-baik dengan Jungkook .
Daeul : Baik Omma . Daeul pergi dulu .
Ms.Son : Cakap kat Suga terima kasih sebab jaga Daeul .
Daeul : Nae ..
Aku terus keluar dari rumah itu . Dan destinasi seterusnya rumah aku dan Jungkook .
---