NERD To PRETTY 12

2K 159 13
                                    

Jungkook meletakkan kunci keretanya dihadapan Jieun .

*saya akan gunakan nama IU sebagai Jieun*

Jungkook : Jieun nak apa ?

Jieun : Bogoshipeo .

Jungkook : Look . Ingat tak apa yang Jungkook cakap , Jungkook khawin dengan Daeul sebab keluarga je . Tak ada atas cinta pun . Lepas kitorang khawin , kami buat hal masing-masing .

Jieun : Tapi Daeul boleh jatuh cinta dengan Jungkook . Jieun tak nak Jungkook jadi orang lain .

Jungkook : Jieun , dalam hati Jungkook nama Jieun tak pernah terpadam .

Jieun : Haritu Jieun jumpa Yoongi .

Jungkook : Dia nak apa ?

Jieun : Dia nak Daeul . Tak boleh ke Jungkook batalkan ? Bagilah Yoongi khawin dengan Daeul . And Jieun dengan Jungkook . Habis cerita .

Jungkook : Tak boleh Jieun . Tak boleh ! Jungkook tak nak jadi lelaki pengecut . Dah buat , tinggalkan begitu sahaja . Jungkook kena bertanggungjawab atas apa yang Jungkook telah buat .

Jieun menundukkan wajahnya .

Jieun : Tiada cara lain ?

Suara Jieun bertukar sayu . Jungkook memegang tangan Jieun .

Jungkook : Memang tiada cara lain .

Jieun : Jieun tak nak hak Jieun jadi milik orang lain . Kalau begitu , lepaskan Jieun . Jieun tak nak nanti Jungkook dah khawin , orang anggap Jieun ni orang ketiga . Jieun tak nak .

Jungkook : Jieun please .. Jangan buat begini . Jieun tahukan Jungkook sayangkan Jieun ? I'm really love you .

Jieun mengeluh .

Jieun : Bila tarikh perkhawinannya ?

Jungkook : Esok . Jieun datang ye ? But don't worry , first kiss Jungkook kan Jieun dah ambil .

Jieun tersengih .

Jieun : Jangan nak gatal kat sini .

Jungkook : Aniyo !

Jieun tersenyum bila melihat senyuman Jungkook . Tapi boleh ke Jungkook pegang kata-katanya itu ? Itu yang membuatkan Jieun risau .

- - - -

Daeul meletakkan beg tangannya di sebelah kirinya . Daeul menyandarkan badannya lalu mengeluh .

Daeul : Mana aku nak letak muka ? Somi , adik kepada Jungkook . Pembunuh abang aku ..

Pembunuh abang dia ? Son Jae In ?
Daeul : Ottokae ?

Telefon Daeul berdering . Daeul menyeluk beg tangannya dan mengambil telefon pintarnya .

Daeul : Yoongi ?

- - -

Daeul : Macam tulah ceritanya oppa .

Suga : Jeon Somi ? Playgirl tu ?

Daeul : *angguk* Daeuk takut dia kenal Daeul .

Suga : Bagitahulah Jungkook .

Daeul : Nanti Jungkook salah sangka .

Suga : Daeul ,

Mata bertentang mata .

Suga : Daeul cintakan oppa ?

X

© Nerd To Pretty | JJKWhere stories live. Discover now