Chapter 10

2.8K 191 2
                                    

"Apa yang kau nengarut ni sehun? Kau baru je kenal cik jihyo ni. Kau buat lawak ke apa?" Soal D.O. Pelik dia dengan sehun. Mengarut tak habis-habis.

"Ye....yela...ap...apa...yang....awak mengarut ni." Jihyo menambah. Gugup sekali.

"Hyung, sehun dah lama kenal jihyo. Kalau hyung semua nak tahu jihyo la ex-yeojachingu yang sehun ceritakan. Dan sehun menyesal sangat tinggalkan dia dulu." Jelas sehun. Jihyo terkejut dengan apa yang dikatakan sehun.

"Saya dah kahwin dan dah ada anak. Dan tak mungkin saya dan awak boleh bersama." Sudah berpuluh kali dia cuba untuk bagi sehun faham yang dia sudah ada anak tapi sehun tetap keras kepala.

"Saya tak percaya yang awak dah kahwin. Okey, kalau awak dah kahwin saya nak jumpa dengan suami awak." Sehum ingin berjumpa dengan suami jihyo. Jihyo mengeluh. Dia tidak faham dengan perangai sehun yang tidak putus asa tu. Exo dan jessica hanya diam memerhati mereka.

"Awak ikut saya. Kita perlu bimcang. Berdua." Jihyo pergi jauh dari exo dan yang lain. Sehun mengikuti langkah jihyo.

"Hyung, betul ke jihyo tu ex-yeoja sehun?" Soal lay kepada xiumin.

"Entahlah. Hyung pun taktau." Xiumin juga tidak tahu menahu.

"Cik jessica, awak tahu ke pasal hubungan diorang?" Soal baekhyun kepada jessica.

"Hurm, saya pun tak tau. Tak sangka pulak diorang pernah bercinta." Jessica membuat muka tanda tanya. Dia pernah dengar cerita dari jihyo tapi dia tak tahu pula sehun tu namja yang diceritakan jihyo.

"Apa yang awak dah buat ni? Kenapa awak bagitahu semua orang pasal kita? Awak tak fikir ke apa yang akan jadi nanti? Awak tu terkenal. Awak tau tak apa yang awak buat tu boleh menjejaskan karier awak. Lagi pula awak banyak peminat." Bertalu-talu pertanyaan jihyo. Dia cuba bersabar.

"Kenapa jihyo? Susah sangat ke awak nak terima saya? Awak faham tak saya masih sayangkam awak. Tak boleh ke awak terima saya balik?" Sehun merayu.

"Ooh Sehun ! Please terima kenyataan !! Kita tak akan pernah bersama. Dunia awak dan saya berbeza. Awak idol. Famous. Saya dah ada anak. Tak kan awak tak boleh fikir semua tu?!" Tinggi nada suara jihyo.

"Tapi...." belum sempat sehun menghabiskan ayatnya jihyo memotong.

"Ooh sehun ! Please. Tolong pergi dari sini. Pergi dari hidup saya. Jangan muncul depan saya." Sebaik jihyo menghabiskan ayatnya dia meninggalkan sehun keseorangan. Sehun terkedu.

Ada air jernih di tubir mata jihyo. Jihyo berjalan melepasi exo dan jessica. Exo perasan ada manik jernih di tubir mata jihyo. Jessica berlari mengejar jihyo. Tidak lama kemudian sehun menghampiri exo.

"Sehun, apa yang kau buat ni? Kau tak fikir ke ala yang akan jadi nanti. Apa yang akan jadi dekat kau. Apa yang akan jadi dekat jihyo. Nanti kalau orang tahu, kalau fans kau tahu mesti diorang akan serang jihyo. Kau tak fikir ke semua tu? Kau tak kesiankan jihyo ke?" Panjang bebelan suho selaku leader. Sehun hanya diam membatu.

** ** ** **

Jihyo memasuki bilik tidur anaknya. Dia duduk dibirai katil. Dipandang anakny seorang demi seorang. Ada manik jernih di tubir mata jihyo. "Sayang, omma mintak maaf....sebab omma tak dapat jadi omma yang baik untuk daehan, minguk dan manse. Tapi....omma janji...omma akan jaga daehan, minguk, manse selagi omma masih bernafas." Sayu suara jihyo. Diseka airmatanya lalu jihyo kucup dahi ketiga-tiga anaknya.

Give Me One Chance...SaranghaeWhere stories live. Discover now