"Ehh hyo, kau berbual apa dengan sehun tadi?" Soal jessica kepada jihyo yang sedang memandu.
"Err...takde pape pun. Kitorang borak kosong je." Jawab jihyo malas.
"Erm, untungnye kau hyo. Dapat sembang dengan idol. Terkenal pulak tuu." Jessica menjawab. Tiba-tiba daehan menyampuk.
"Sica noona ni tamak la. Noona kan dah ada jin hyung." Penyataan daehan membuatkan jessica mencebik. Jihyo sudah ketawa terkekek-kekek. Daehan tersengih saja.
** ** ** **
Kring....kring....kring......
Jihyo menjawab telefonnya yang berbunyi.
Yeobseyo, anyeong noona
Ohh, anyeong jin-ahh
Noona buat apa tu?
Tengok tv dengan budak-budak ni. Kau call noona ni aphal?
Kenapa? Takleh ke nak call noona sendiri?
Takdela. Bukannya takleh. Kalau kau call noona ni mesti ada apa-apa kan? Straight to the point je. Kau nak apa?
Hehehe. Tau tau je noona ni kan. Erm jessica tengah buat apa tu?
Apsal tanya noona? Kenapa tak call sendiri?
Jin dah call tapi dia tak angkat pun.
Ohh, dia ada kat dapur tu. Tengah masak.
Pulak. Takpela. Nanti jin call dia semula la.
Kau call noona semata-mata nak tanya pasal jessica je?!
Hehehe. Lek ar noona. Chow dulu.
Belum sempat jihyo ingin menjawab jin sudah meletak panggilan. 'Cis, bertuah punya budak' monolog jihyo.
** ** ** ** **
"Daehan, minguk, manse. Nanti belajar elok-elok tau. Jangan nakal-nakal." Pesan jihyo ketika menghantar mereka ke tadika. Daehan, minguk, manse mencium pipi dan memeluk jihyo dan jessica.
Selepas menghantar mereka jihyo dan jessica menuju ke kafe. Ini hari terakhir exo membuat photoshoot di kafenya.
"Anyeonghaseyo." Ucap mereka berdua saat melangkah masuk kedalam kafe. Jihyo dan jessica berbual sambil melihat exo membuat photoshoot.
Selesai photoshoot, encik jung dan exo menghampiri mereka berdua.
"Cik jihyo, cik jessica, harini last kami photoshoot. So apakata kita ambik group photo cik jihyo, cik jessica bersama exo." Cadang encik jung.
"Erm, takpela. Korang ambik dengan jessica jela." Jihyo menolak pelawaan mereka.
"Ala cik jihyo, jomla ambik sekali. Lagipun cik jihyo kan owner kafe ni." Pelawa suho sekali lagi. Kali ini dia tidak dapat menolak kerana dia tidak sanggup melihat muka exo yang desperate mengajak mereka bergambar.
Hanya sehun saja yang diam. Jihyo perasan sehun asyik memandangnya. Tapi dia cuba sebaik mungkin untuk tidak bertembung mata dengan sehun.
Selesai bergambar exo mengajak jihyo dan jessica makan bersama tapi jihyo terpaksa. "Sori la guys. Saya nak ambik anak saya kat tadika." Jelas jihyo. Exo menunjukkan muka kecewa. "Hah, korang pergi jela dengan jessica." Cadang jihyo. Mata exo terarah kepada jessica pula.
"Err, sori guys. Saya ada date." Jessica meminta maaf.
"Erm, takpela kalau camtu. Lain kali kalah ada rezeki kita jumpa lagi ye." Ucap chanyeol.
"Betul tu. Nanti ada rezeki kita jumpa. Seronok dapat kenal cik jihyo dan cik jessica." Beritahu kai pula.
"Cik jihyo tolong pelukkan daehan, minguk dan manse untuk saya ye." Lay berpesan. Jihyo tersenyum manis.
"Hah sehun?! Kau takde nak cakap pape kat cik jihyo or cik jessica ke?" Soal chen yang melihat sehun tidak bersuara. Senyum pun tidak. Ketawa pun tidak.
"Nak cakap apa?" Soal sehun dingin.
"Cakap jela apa pun. Ucap terima kasih ke. Apa ke. Ni tak kau diam je. Kau ada masalah ke?" Soal chen balik.
"Ish dahla. Jangan gaduh kat sini. Mesti sehun sedih kan sebab photoshoot dah habis. Tak dapat dah nak jumpa saya lepas ni." Dia sendiri tak tahu kenapa soalan itu yang ditanya.
Sehun sedikit terkejut dengan soalan jihyo. "Bagusla kalau cik jihyo dah tahu. Saya memang sedih sebab lepasni saya dah tak boleh jumpa awak." Ucap sehun. Tiada langsung senyuman diwajahnya.
Jihyo gelabah. Tak sangka sehun cakap macam tu depan exo pulak tu.
"Err...awak bergurau ke sehun." Soal jihyo kekok.
"Ha'ah la sehun. Kau buang tebiat ke apa?" Soal xiumin pelik dengan sehun yang lain harini.
"Tak. Hun tak bergurau hyung. Jihyo saya nak berterus terang. Saya nak semua yang ada kat sini dengar apa yang saya nak cakap." Ucap sehun serius. Jihyo sudah gelabah. Buat hal betul la si sehun ni.
"Err..apa yang awak mengarut ni sehun.?" Jihyo cuba untuk ketawa. Apsal sehun ni. Dia nak bagitau ala pulak.
"Saya sayangkan awal song ji hyo. Dulu, kini dan selamanya. Takde apa yang dapat mengubah cinta saya terhadap awak."
** ** ** ** **
Thanks kepada semua yang baca, vote dan komen story saya. Best ke tak best ke baca je la ea. Enjoy.
YOU ARE READING
Give Me One Chance...Saranghae
Fiksi Penggemar"Song Ji Hyo, saya masih sayangkan awak." - Sehun "Maaf, saat awak buat keputusan untuk tinggalkan saya dan kejar impian awak, saat tu la saya dah buang jauh-jauh awak dari hidup saya." - Jihyo "Please. Give me one chance. Saranghae." - Sehun "Maaf...