*Music Awards Day
Jihyo dan jessica menghadiri music awards. Daehan, minguk, manse ditinggalkan dengan jiran mereka.
Mereka duduk dibarisan hadapan sekali. Jessica rasa sangat excited kerana dapat melihat jin seteleh sekian lama tidak berjumpa.
Mereka menyaksikan group-group famous membuat persembahan. Jihyo fokus apabila tiba giliran exo membuat persembahan. Dia asyik tersenyum melihat sehun menari. Handsome and awesome.
Jihyo dan jessica pergi kebelakang stage untuk berjumpa dengan pasangan masing-masing. Mereka berjumpa dengan exo.
"Congrats guys, sebab menang award tu." Jihyo mengucapkan tahniah.
"Saya? Awak taknak congrats sekali ke?" Ujar sehun. Muncung mulut mengalahkan itik.
"Laa, sekali la tu. Mengada la." Ujar jihyo. Exo dan jessica hanya ketawa melihat mereka berdua.
"Hai guys! Sehunnie, congrats tau!" Seorang yeoja muncul lalu berdiri disebelah sehun. Gedik sekali bila dia ucapkan tahniah. Jihyo dan jessica yang berada di situ pelik. Apa hubungan yeoja tu dengan exo? Lebih tepat dengan sehun
"Seolhyun, apa kau buat dekat sini? Bila kau balik? Bukan kau sepatutnya ada kat new york ke?" Soal kai.
"I balik minggu lepas. Memang la I sepatutnya ada kat new york. Tapi I rindu la dengan sehun. Sebab tu la I balik sini. Sehunnie, do you miss me? I miss you so much!!" Jawab seolhyun. Dia memeluk lengan sehun. Dia sengaja buat macam tu sebab nak jeleskan jihyo.
Sehun berasa tidak selesa. Dia melepaskan pautan tangan sehun dilengannya. Dia memandang jihyo yang sedang memandang seolhyun.
"Ehh, kau ni sape hah? Gedik je aki tengok. Dahla menggatal dengan namjachingu jihyo. Tak malu betul." Jessica bersuara melihat kegedikan seolhyun. Matanya tak dapat ditahan bila melihat ada yang menggatal dengan namjachingu chingunya.
"How dare you called me like that! Wait...namjachingu sehun? Well, nampaknya you tak tahu lagi kan...sebenarnya I ni....."
"Seolhyun, wait. We need to talk." Sehun memotong percakapan seolhyun yang ingin memberitahu perkara sebenar.
"Nak cakap apa lagi. Kenapa? Salah ke I nak bagitau perkara sebenar. Lagipun dia ni patut tahu kan?" Ucap seolhyun sambil menunjuk kearah jihyo.
"Tahu apa? Apa yang sepatutnya saya tahu tapi saya tak tahu?" Jihyo bersuara. Ada getar disuaranya.
"Hyo, hun boleh explain." Sehun cuba untuk meredakan keadaan.
"No! Hyo nak dengar dari mulut dia sendiri. Miss seolhyun, please tell me the truth." Jihyo ingin mengetahui perkara sebenar.
"Kalau U nak tahu, I dengan Sehun dah bertunang. And I balik sini sebab nak bincang pasal perkahwinan kami." Seolhyun memberitahu perkara sebenar.
"Tu....tunang. Aw...awak dah tu....tunang?!" Bergetar suara jihyo. Tubir mata terasa panas. Bila-bila masa airmatanya boleh jatuh.
"Jihyo, I can explain." Ucap sehun. Sungguh dia berasa sangat bersalah sebab merahsiakan hal ni. Kalaulah dia berterus terang lebih awal. Semua ni takkan jadi.
"I don't need your explanation! You know what? I Hate You Ooh Sehun!!" Sebaik saja dia mengucapkan kata-kata itu jihyo berlari meninggalkan semua yang ada disitu.
"JIHYO!!!" Jerit jessica, sehun dan exo serentak. Seolhyun tersenyum sinis. Dia berasa puas hati.
"Noona!" Jerit jin bila melihat jihyo yang berlari keluar. Jin hairan bila melihat noonanya tidak mempedulikannya.
"Jessica!" Jerit jin apabila melihat jessica juga berlari ingin keluar. Langkah jessica terhenti bila ada yang memanggil. Dia melihat jin menghampirinya.
"Awak nak pergi mana ni? Laju betul berlari. Tadi saya nampak noona lari keluar. Tapi bila saya panggil dia buat tak peduli je. Apa yang dah jadi ni?" Soal jin.
"Sebenarnya....sebenarnya...nantilah saya cerita. Sekarang ni saya nak pergi cari jihyo dulu. Nanti kita jumpa. Bye!" Jessica berlari keluar mencari jihyo. Tidak sempat jin ingin bercakap lebih banyak. Dia menggeleng kepalanya.
-----
"U ni dah kenapa hah? U sengaja je kan, cakap macam tu dekat jihyo?!" Tengking sehun.
"Why? Apa salah I? I cuma cakap benda yang betul. Lagipun kita memang tunangkan? Apa yang salahnya I bagitau dia?" Soal seolhyun.
"Memang salah! Dia tu yeojachingu aku. Ehh kalau bukan pasal parents aku, memang tak la aku nak tunang dengan kau!" Tengking sehun lalu pergi dari situ diikuti dengan ahli exo yang lain. Seolhyun membuat muka tidak puas hati. "Tak guna! Aku akan pastikan kau jadi milik aku ooh sehun" seolhyun ketawa sinis. Orang yang lalu lalang disitu memandang aneh seolhyun.
***
Please vote and comments. Thank you.
YOU ARE READING
Give Me One Chance...Saranghae
Fanfiction"Song Ji Hyo, saya masih sayangkan awak." - Sehun "Maaf, saat awak buat keputusan untuk tinggalkan saya dan kejar impian awak, saat tu la saya dah buang jauh-jauh awak dari hidup saya." - Jihyo "Please. Give me one chance. Saranghae." - Sehun "Maaf...