To: Sehun
Sehun, awak free tak esok? Saya nak jumpa awak esok. Ada hal penting saya nak bincang dengan awak.
From: Jihyo
Jihyo menghantar mesej kepada sehun. Dia perlu berjumpa dengan sehun untuk selesaikan semuanya. Walaupun hal ini akan mengecewakan dia mahupun sehun sendiri.
From: Sehun
Hal apa? Esok saya free. Kita jumpa dekat kafe biasa la.
To: Jihyo
Jihyo mendapat mesej dari sehun. Mesej sehun dibaca. Jihyo membuka gallery dalam telefon bimbitnya. Gambar sehun dibuka. Ditatap lama gambar sehun. Tiba-tiba ada airmata jernih jatuh diatas gambar sehun. Ya, jihyo sedang menangis. Dia tidak dapat menahan airmatanya dari jatuh.
'Sehun, mianhae'
*keesokannya, di kafe jihyo dan sehun biasa datang.
Jihyo duduk dimeja yang berada disuatu sudut yang tersorok sedikit. Jihyo datang awal dari masa yang dijanjikan. Jihyo tidak dapat bayangkan apa perasaan sehun dengan apa yang akan disampaikan oleh dia nanti. Dia yakin pasti sehun akan kecewa dengannya nanti.
Jihyo termenung jauh sehingga tidak sedar kehadiran sehun yang sudah duduk didepannya dan merenung jihyo. Sehun mengetuk meja kuat untuk menyedarkan jihyo. Jihyo tersentak.
"Awak fikir apa? Sampaikan saya dah sampai, dah duduk depan awak pun awak tak sedar." Soal sehun. Sehun pelik dengan jihyo. Sejak kebelakangan jihyo asyik termenung.
"Takde pape la. Awak nak minum?" Soal jihyo lalu memanggil waiter dan memesan air.
"Awak ada hal penting apa yang nak bincang dengan saya? Nak ajak kahwin ea?" Soal sehun. Sempat lagi dia bergurau. Sehun ketawa sedikit. Tapi tidak bagi jihyo.
Mukanya tiada segaris senyuman langsung. Sehun menghentikan ketawanya apabila pelayan datang membawa air yang dipesan.
"Sehun, sebelum saya nak cakap tentang hal ni, saya nak mintak maaf dulu kalau hal yang saya nak cakapkan ni akan kecewakan awak." Dingin. Sungguh dingin nada jihyo. Dia perlu kuatkan semangatnya. Sedangkan sekarang ni dia terasa seperti ingin menangis. Sangat.
"Jap, jap. Apsal lain sangat bunyi ni. Cam nak pergi berperang je." Sehun cuba bergurau untuk menyedapkan hatinya. Sungguh dia rasa jihyo sangat lain. Tiada langsung senyuman yang diberi kepada dia harini.
"Sehun, saya rasa hubungan kita sampai sini je." Tenang wajah jihyo saat melontarkan ayat itu. Tapi tidak bagi sehun. Ianya bagai satu kejutan buat diri dia.
"Ap....apa...yang...awak merepek ni?" Sungguh dia tak percaya dengan apa yang diucapkan jihyo.
"Kita putus." Terang jihyo lagi. Jelas.
"Tapi kenapa?" Soal sehun.
"Kita tak boleh bersama dan tak mungkin dapat bersama."
"Tapi kenapa? Saya tak faham?!"
"Sehun, awak ada hidup awak sendiri. Saya ada hidup saya sendiri. Awak ada seolhyun. Dan saya ada anak saya sendiri. Saya takut saya tak dapat berlaku adil dengan diorang nanti." Jihyo cuba fahamkan sehun.
"Tapi saya sayangkan awak! Awak tahu tu kan!" Kuat suara sehun.
"Awak anggap jela kita takde jodoh. Mungkin jodoh awak memang dengan seolhyun. Awak kena terima semua ni." Jihyo ingin cepat selesaikan semua ni. Dia ingin cepat pergi dari sini. Dia dah tak sanggup tengok muka sehun yang penuh dengan kekecewaan tu.
"Atau awak ada lelaki lain? Awak gunakan anak-anak awak semata-mata nak tutup hubungan awak dengan dia?" Soal sehun. Jihyo terpana. Sungguh dia tak sangka sehun akan berfikir sampai begitu sekali.
Jihyo diam. "Jawablah!" Keras dan lantang. Jihyo tersentak.
"Ya! Memang saya ada lelaki lain! Dan saya cintakan dia! Puas?!" Kuat suara jihyo. Terpaksa dia menipu. Sakit hatinya bila sehun menuduhnya begitu.
"Dahla sehun. Lepasni awak anggap jela kita tak pernah kenal. Terima kasih untuk semuanya." Ucap jihyo lalu berlalu pergi meninggalkan sehun.
Sehun keras membatu. Apa yang berlaku terasa bagaikan mimpi. 'Aku tak sangka kau buat aku macamni jihyo. Aku benci kau' monolog sehun.
****
Didalam kereta, jihyo menangis sepuas-puasnya. Stereng kereta dihentak berkali-kali. Diri sendiri dipersalahkan. 'Mianhae ooh sehun. Anggap jela kita memang takde jodoh'Jihyo mendail nombor seseorang.
"Helo noona? Ada apa call jin?"
"Jin....noona nak jumpa dengan jin dan jessica."
"Noona? Noona okey? Kenapa noona nangis ni?"
"Jin...datang rumah noona ye."
Ye, ye. Nanti jin datang rumah noona. Noona jangan nangis ye."
Mereka menamatkan panggilan.
Jin pelik kenapa noonanya menangis. Dia pasti ini mesti ada kena mengena dengan sehun.****
Kejadian sehun dan jihyo bertengkar tadi diperhatikan seseorang. 'Bagus jihyo. Akhirnya sehun akan jadi milik aku. Jihyo, jihyo. Cinta korang memang tak kuat.' Seolhyun yang sejak dari mula lagi memerhatikan mereka berasa puas hati. Akhirnya sehun akan menjadi miliknya. Dia ketawa sepuas-puasnya.
*****
Any comments?
YOU ARE READING
Give Me One Chance...Saranghae
Fanfic"Song Ji Hyo, saya masih sayangkan awak." - Sehun "Maaf, saat awak buat keputusan untuk tinggalkan saya dan kejar impian awak, saat tu la saya dah buang jauh-jauh awak dari hidup saya." - Jihyo "Please. Give me one chance. Saranghae." - Sehun "Maaf...