*exo practice room
Sejak sehun balik dari berjumpa jihyo mukanya masam mencuka. Exo yang lain pelik melihat sehun. Masa mereka practice dances, sehun banyak melakukan kesilapan. Banyak kali juga dis dimarahi oleh suho. Tapi sehun buat tak tahu je. Suho mengeluh. Letih dia ingin menegur sehun.
Semasa mereka sedang berehat, suho menghampiri sehun yang sedang termenung jauh dari member yang lain.
"Sehun, kau kenapa ni? Ada masalah ke? Masa practice tadi, kau banyak buat silap. Sebelum ni kai tak pernah macamni." Suho sebagai leader perlu mengambil tahi masalah yang melanda anak buahnya.
"Hyung...hun mintak maaf. Tapi...hun tak boleh nak fokus...fikiran hun ni kusut sangat...hun sayangkan jihyo...hun sayangkan dia sangat...." sehun meluahkan perasaan yang terbuku dihatinya.
"Hyung tahu hun sayangkan cik jihyo. Tapi hun pun kena sedar yang hun dah bertunang dengan seolhyun." Suho menyedarkan sehun. Seolhyun adalah tunang dia.
"Tapi...hun tak sayangkan seolhyun...hun tak cintakan seolhyun. Hun cuma terpaksa bertunang dengan dia. Hyung pun tahu kan kenapa?!" Tinggi nada sehun. Dia mengingatkan suho kenapa dia perlu bertunang dengan seolhyun.
Suho tahu kenapa sehun bertunang dengan seolhyun. Semuanya kerana parents sehun. Mulanya omma appa sehun tidak membenarkan sehun menjadi seorang idol. Tapi sehun tidak putus asa. Dia terus memujuk omma dengan appanya. Usaha sehun membuahkan hasil. Ommanya bersetuju tapi dengan syarat dia harus bertunang dengan seolhyun. Anak kawan ommanya. Sehun terpaksa bersetuju dan akhirnya dia bertunang dengan seolhyun. Secara paksaan.
"Hyung tahu, tapi please, tolong jangan campurkan masalah peribadi dengan kerja. Hyung taknak prestasi hun merosot." Suho menasihati sehun. Sehun hanya mendiamkan diri. Dia tahu ada betulnya kata suho hyung.
"Hai guys!!" Perhatian mereka tertumpu kepada satu suara yang meredah masuk bilik practice mereka. Sehun melihat tuan punya suara itu. Dia rasa menyampah melihat tuan punya suara itu. Dia hanya buat tidak tahu. Orang itu menghampiri sehun.
"U...i datang ni...kenapa muka u masam je?" Soal seolhyun gedik.
"Kau nak apa seolhyun? Jangan ganggu aku boleh tak?" Soal sehun dingin.
"U ni kenapa marah-marah? I datang sini sebab i rindu u lah." Ujar seolhyun. Tangannya merayap ke pipi sehun. Sehun pantas menepis tangan seolhyun. Tapi seolhyun tak berputus asa. Dia memeluk pula lengan sehun.
Sehun menepis keras tangan seolhyun. "Kau ni dah kenapa?! Kau tak reti bahasa ke?!! Kau faham tak yang aku tak suka kau?!! Jangan nak terhegeh-hegeh boleh tak?!!" Tengkingan sehun mengejutkan member exo yang lain.
Seolhyun tersenyum sinis. "Kenapa? Sebab u suka jihyo? Perempuan murahan tu?" Sinis seolhyun. Kemarahan sehun membara kerana seolhyun memanggil jihyo dengan panggilan sebegitu.
Pang!!!
*To be continued....
******
Vote and comments. Thank you.
YOU ARE READING
Give Me One Chance...Saranghae
Fanfiction"Song Ji Hyo, saya masih sayangkan awak." - Sehun "Maaf, saat awak buat keputusan untuk tinggalkan saya dan kejar impian awak, saat tu la saya dah buang jauh-jauh awak dari hidup saya." - Jihyo "Please. Give me one chance. Saranghae." - Sehun "Maaf...