Chapter 7

2.9K 196 1
                                    

"Sica-yaa, esok kau gi kafe ea."
Jihyo menyuruh jessica. Waktu itu mereka sedang berada diruang tamu. Daehan, minguk, manse sedang menonton televisyen.

"Erm, boleh je. Tapi kau nak gimana?" Soal jessica.

"Aku nak bawak daehan, minguk manse gi jalan-jalan. Dah lama aku tak bawak diorang keluar." Ucap jihyo. Daehan yang terdengar perbualan jihyo terus menuju ke arah jihyo.

"Omma, omma nak bawak daehan, minguk manse pergi mana?" Soal daehan. Jihyo tersenyum melihat daehan.

"Omma nak bawak korang gi jalan-jalan. Dah lama kan kita tak pergi jalan-jalan." Jihyo berkata lembut. Daehan bersorak keriangan lalu menyambung semula menonton televisyen bersama daehan, minguk dan manse.

** ** ** **

"Anyeonghaseyo. Jessica imnida. Encik jung kan? Saya pembantu kepada cik jihyo. Dia tak dapat datang hari ni. Jadi dia suruh saya yang tengok tengokkan harini." Jelas jessica sebaik sahaja encik jung tiba.

"Ohh, kalau macamtu takpela. Cik jessica boleh la tengok tengok." Ujar encik jung. Jessica duduk sambil memerhati exo membuat photoshoot.

** ** ** **

"Okey kids. Harini omma nak bawak korang gi jalan-jalan." Jerit jihyo ceria kepada anak-anaknya dalam kereta.

"Yeay ! ! !" Jerit ketiga-tiga mereka gembira.

"Omma, kita nak gimana?" Soal minguk. "Erm, kita nak gi....taman tema!!!" Jerit jihyo. Gembira dia rasa dapat meluangkan masa dengan anak-anaknya.

Sesampainya mereka di taman tema, mereka main sepuas-puasnya. Semua permainan hendak dicuba. Macam-macam ragam daehan, minguk dan manse. Teruja, takut semua ada la senang cerita.

"Nanti, lepas makan kita gi kafe jap tau." Ucap jihyo sewaktu mereka sedang makan di restoran. Sesekali jihyo mengesat mulut daehan, minguk dan manse. Soalan jihyo tidak dijawab. Masing-masing makan dengan berselera.

Walaupun daehan, minguk dan manse masih kecil tapi selera makan mereka memang kuat. Mengalahkan jihyo sendiri. Jihyo menggeleng-geleng kepalanya lalu tersenyum melihat kerenah anak-anaknya.

Give Me One Chance...SaranghaeWhere stories live. Discover now