Chapter 32

3.1K 172 30
                                    

Jin menunggu kedatangan sehun. Dia perlu menyerahkan surat yang diberi oleh jihyo kepada sehun. Tidak lama kemudian jin menunggu. Dia terua duduk dihadapan jin. Mask dimulutnya ditanggalkan.

"Ada apa kau nak jumpa dengan aku?" Soal sehun.

Soalan sehun dibiar sepi tidak berjawap.

"Kenapa kau putus dengan noona aku?" Soal jin. Dia tahu sehun tidak apa yang dia tahu. Jihyo sudah cerita semuanya apa yang seolhyun beritahu kepada jihyo. Dan dia yakin sehun tidak tahu semua itu.

"Kau suruh aku datang sini semata-mata nak cakap pasal tu je ke? Hei, kau tanya la noona kau tu. Noona kau tu mintak putus sebab dia ada namja lain. Aku mati-mati cintakan dia, tapi sanggup dia buat aki macam tu." Sehun luahkan ketidakpuasan hatinya. Jin tersenyum sinis.

"Kau ni memang buta dan pabo kan. Jihyo noona tak pernah ada namja lain. Kau satu-satunya namja yang dia paling sayang. Aku ingatkan kau betul-betul sayangkan noona aku, tapi tak." Ujar jin.

"Apa maksud kau?" Soal sehun keliru.

"Ehh, kau pergi la tanya tunang kau tu, apa yang dia cakap dekat jihyo noona. Dahlah, aku malas nak cakap dengan kau. By the way, sebelum noona pergi, dia mintak aku bagi surat ni dekat kau." Jin menghulurkan surat kepada sehun. Sehun terdiam. Apa yang dia dah buat ni. Jin bangun ingin beredar.

"Na...nanti..tadi kau cakap sebelum jihyo pergi, dia....dia pergi mana?"soal sehun.

Jin senyum sinis. "Pergi tenangkan hati." Ucap jin lalu beredar dari situ.

***

Selepas balik dari berjumpa dengan jin, sehun terus masuk kebiliknya. Surat jihyo dipandang lama. Akhirnya sehun membuka surat itu selepas lama memandangnya.

Kepada sehun yang saya sayang, mungkin masa awak baca surat ni, saya dah takde dekat korea. Tapi saya nak awak tahu yang awak sentiasa ada dalam hati saya walau jauh mana pun kita terpisah. Sebelum tu saya nak mintak maaf sebab saya dah sakitkan hati awak. Saya nak awak tahu, saya tak pernah ada namja lain. Takkan pernah ada mana-mana namja yang dapat gantikan awak dalam hati saya. Tapi, saya juga nak awak tahu, yang kita mungkin tidak ditakdirkan bersama. Saya tahu yang omma awak tak terima saya. Saya harap awak akan dengar cakap omma awak dan terima seolhyun. Mungkin seolhyun memang jodoh awak. Last sekali saya nak awak tahu, Ooh Sehun , SARANGHAE.

Give Me One Chance...SaranghaeWhere stories live. Discover now