"Laith Zafri ada?" Soal satu suara. Husna mengangkat wajahnya Dan melihat seraut wajah yang cantik dalam lingkungan akhir 50-an tersenyum manis.
"A..ada. Encik Laith ada, Aunty. Eh, puan! Maaf. Ada appointment ke?" Husna tersipu malu. dia menunduk melihat buku catatannya.
"Aunty is fine. Perlu appointment nak jumpa anak sendiri ke?" Puan Sri Rana mengusik Husna.
"Eh.. Ibu encik Laith lah ya. Masuklah." Kata Husna tersenyum manis.
'Ibu dia baik Dan lemah lembut. Anaknya, mungkin....',Husna sedang membuat kerja nya apabila mendengar tengkingan dari dalam pejabat Laith.
Husna, hairan melihat semua pekerja membuat kerja masing-masing, seolah-olah sudah biasa dengan situasi ITU.
Tanpa berfikir panjang Husna terus masuk ke dalam pejabat Laith.
"Encik Laith!" Tegas suara Husna, menerjah masuk dan menghentikan seketika pentengkaran yang berlaku diantara Laith dan Puan Sri Rana. Laith memandang Husna. "Hey! Tak reti nak minta izin masuk je?!" Tengkingnya.
Husna dengan tenang berkata, "Encik Laith, I'm sorry if I kacau you and your mom, but I don't like the way you talk to your mom!" Laith merengus kasar. Berani sungguh wanita ITU berbicara dengannya sedemikian. "You have no right to say that to me, Husna Delisha!" Mata Laith merah..Dan berkaca. Intonasi suaranya bergetar saat menyebut nama 'Husna Delisha'. "I do. As a human with a heart, yes I do. You have an issue!" Husna merenung mata Laith, dalam mata itu seperti ada sesuatu yang terpendam. Sesuatu yang melukakannya. "I don't! Get out!!" Tangannya menumbuk meja kayu itu dengan kuat, mengejutkan Husna Dan Puan Sri Rana.
"You know what, I'll help you. We'll talk later. I'll see you after. This!" Husna memandang sekilas ke arah puan Sri Rana yang tertunduk sedari tadi.---------
Puan Sri Rana keluar dari pejabat itu selang beberapa minit selepas Husna. Wajahnya seperti selepas menangis. Matanya sembab.
"Husna Delisha." Tegurnya.
"Ya, saya." Spontan, Husna berdiri. Puan Sri Rana merangkul tubuhnya. "Aunty, harap..sangat! Delisha dapat bantu aunty. Bring me back my boy." Katanya dalam esakan."In Sha Allah."
Hanya itu sahaja yang mampu Husna katakan.Apakah yang meyebabkan Laith Zafri berbuat sedemikian terhadap Ibu kandungnya sendiri? Wanita yang telah bersusah payah, menanggung sakit dan perit mengandungkan Dan melahirkan dirinya ke dunia ini.
YOU ARE READING
Untuk 14 Hari...
RomanceUntuk 14 Hari... Mengisahkan pertemuan dan perkenalan di antara, Husna Delisha dan Laith Zafri. Seorang gadis yang periang, positif, optimistic dan sentiasa tersenyum. Bertemu dengan seorang lelaki yang pemarah, ego, negatif, dan sangat grumpy! Sik...