9

7.5K 333 5
                                    

Hari ini merupakan hari kedua nya bekerja bersama Laith Zafri.

Husna Delisha meluruskan lengan baju kurungnya.
Laith akan mengambilnya dari rumah dan dia akan mengajar Laith mengenai kehidupan.

"Husna, baru sehari kerja dah ada boyfriend?" Kata Luthfiya mengejutkan Husna.

"Ish akak. Terkejut Husna.. Janganlah main sergah. Mana ada boyfriend."
"Eh.. Kalau bukan boyfriend yang rancak berborak dengan abah kat bawah tu siapa?"
Husna memandang wajah kakaknya, tidak percaya dengan pantasnya dia berlari menuruni anak tangga dan melihat gerangan yang duduk berbual bersama orang tuanya.

"Hah.. Panjang umur!" Kata Othman apabila Husna masuk ke dalam ruang tamu.

"Um, abah. Ma. Husna pergi dulu." Husna menyalam, memeluk serta mencium pipi kedua orang tuanya.

"Hati-hati." Kata Durrah, mamanya.
"Uncle, aunty. Saya gerak dulu." Laith menyalami ibu bapa Husna.

"Yelah, kalau ada masa terluang nanti, feel free datang ke sini. Al maklumlah, uncle mana ada anak lelaki. Menantu dan bakal menantu je Yang ada." Kata Othman, melirikkan matanya ke arah Husna apabila menyebut 'bakal menantu'.

"Ya. In Sha Allah." Laith tersenyum manis.

Husna terpaku melihat Laith yang benar-benar terpaku.
Dia kelihatan begitu bahagia bersama abahnya.
Laith seolah-olah selesa.
Dan yang paling penting, Laith nampak gembira.

Perlahan-lahan, senyuman terukir pada bibir Husna.

_--------_

SORRY FOR THE SHORT UPDATE.
FIRSTLY I'D LIKE TO APOLOGIZE DENGAN YOU GUYS BECAUSE I PROMISED TO UPDATE THIS STORY A FEW NIGHTS BEFORE BUT I FAILED TO DO SO.

I HOPE YOU GUYS ENJOY THIS STORY.
LEAVE YOUR COMMENTS/SUGGESTIONS.

SAYA AKAN UPDATE STORY INI (DAN THE JOURNAL) RIGHT AFTER PEPERIKSAAN PENGGAL SAYA. (27/05/16)

UNTUK KORANG YANG AKAN EXAM- GOOD LUCK!

*STAY SAFE AND HOPE YOU'RE HAVING A GOOD DAY AHEAD;)

Untuk 14 Hari...Where stories live. Discover now