Jij en ik, altijd samen, maar hij kwam ertussen. Hij, jouw beste vriend. Hij, mijn ergste vijand.
2/03/2016. Liefste vriendin van me,
Ik schrijf dit stukje aan jou, maar ik zal het je nooit laten zien. Dit zal altijd tussen mij en mijn dagboek blijven, het is niet bestemd voor jou ogen, die mij alleen maar kunnen aankijken vol haat.
We waren al beste vriendinnen van in het peuterklasje, bleven dat in het kleuterklasje en daarna ook in het lager, maar dan was er die eerste schooldag in het middelbaar... Je zag hem en verliet mij, je verliet mij voor hém. Ik weet niet hoe alles zo vlug is kunnen gaan, hoe al die jaren vriendschap in 1 dag allemaal vergeten konden zijn voor jouw, terwijl ik er ondertussen al jaren mee worstel. Je wou dat ik hem accepteerde als vriend, smeekte het mij zelf, maar ik zag dat hij niet deugde. Toen ik jou dat vertelde werd je zo kwaad, ik herinner het mij nog als de dag van gisteren... Dag na dag blijf ik er spijt van hebben, nachten lig ik erover wakker, helaas krijg ik jou daarmee niet terug.
3/03/2016 Mijn lieve vriendin,
Vandaag zag ik je weer, je lachte om een grap van hem en knuffelde hem speels. Hij knuffelde je terug, maar wat jij niet zag, was die geïrriteerde blik die hij wierp naar zijn vrienden, hij geeft niets om jou, waarom begrijp je dat nu niet gewoon?! Hij wil je enkel als vriendin omdat je verdomme zo mooi bent, je bent als de zon op aarde! Als je zou willen zou je elke jongen kunnen krijgen, maar natuurlijk wil je hém, natuurlijk wil je de grootste player van de hele school...
4/03/2016 Hé, jij daar, je wilt echt niet luisteren hé?
Eigenlijk zou ik het liefst een met je praten, helaas is dat onmogelijk aangezien je al mijn smsjes gewoon negeert en me op school geen blik waardig keurt... Ik zou je zo graag willen zeggen hoe graag ik je zie, je bent mijn allerbeste vriendin, en dat gaat nooit veranderen, ook al haat je mij nog zo erg!
Ik heb geen idee of onze vriendschap ooit terug goedkomt, of dat uberhaupt nog kan, na alles wat we elkaar hebben aangedaan... Maar begrijp nu gewoon dat hij écht niet de juiste oplossing is voor al je problemen, op een dag laat hij je zitten, en wat ga je dan doen?! Van school veranderen, zelfmoord plegen? Ik wil je bij me hebben, ook al haat ik je zo erg om al je domme fouten!
5/03/2016 hy vijandige vriendin,
Je kwam vandaag naar met toe, knuffelde me, sloeg me in mijn gezicht en ging terug weg. Dat was de eerste stap, heel zeker, maar ik heb geen idee of er nog een tweede zal volgen, laat staan een derde... Eigenlijk zou ik het aan jou moeten vragen, maar ik durf het gewoon niet...
6/03/2016 Mijn lieve beste vriendin,
we hebben eindelijk terug gepraat tegen elkaar, we hebben elkaar uitgescholden, gekwetst en geknuffeld. Misschien kunnen we nu terug opnieuw beginnen, misschien kunnen we een nieuwe band creeëren?
8/03/2016 Mijn lieve jij,
sorry dat ik een dagje heb overgeslagen, maar ik moest even praten met hem. Ik blijf erbij dat hij slecht voor je was, maar misschien niet zo slecht als ik had gedacht.
Vandaag was het perfect met jou, zal alles toch weer als vroeger kunnen worden? Ik hoop het zo!
17/03/2017 mijn grootste schat,
Ondertussen zijn we alweer terug beste vriendinnen, maar je vertelde mij vandaag dat je meer voor mij voelt dan vriendschap, waarschijnlijk besefte je niet dat dat nogal gevoelig lag als je me juist vier jaar lang negeerde, maar het raakte me ergens wel. Het bevestigde jouw liefde voor mij, en ook al is die liefde van mij voor jou misschien net een heel kleine beetje minder sterk, toch voelde ik die band van echte geliefden.
JE LEEST
Letters van Inkt - Schrijfwedstrijd
DiversosIs schrijven jouw passie? Houdt je van een uitdaging en wil je wel eens weten wat je allemaal kan? Schrijf je dan nu in bij deze schrijfwedstrijd. Een wedstrijd zoals velen hier op wattpad, maar toch net een beetje anders :)