Hoofdstuk: 5 Valentijnsdag

258 12 1
                                    

Max reed naar het strand, de zon was bijna onder, kim zat achterop zijn fiets. Haar armen had ze om Max zijn middel geslagen. Hij voelde zich een beetje opgelaten , maar hij kon niet zeggen dat het vervelend was. Een zachte tinteling in zijn buik bevestigde dat hij smoorverliefd op het meisje was. Zou zij ook wat voelen ? Hij wilde het graag uittesten en toen ze afstapten pakte hij zacht haar hand. Door haar reactie wist hij dat zij ook vlinders in haar buik had. Hij hoopte dat zij hem ook leuk vond.
Samen liepen ze naar een klein clubje aan de rand van het strand. Max bestelde bier. Ookal was hij nog maar 16 , hij zag er al een stuk ouder uit. Max voelde zich door de alcohol een stuk zelfverzekerder en legde zijn hand op het been van Kim. Ook zij had gedronken. Na een lange avond in de club maakten ze een strand wandeling . Bij een mooi plekje gingen ze liggen. 'Mooie heldere nacht is het vandaag, de sterren zijn erg duidelijk.' Kim keek lief naar Max toen ze dat zei. Max wist niet of het zijn verbeelding was maar hij zag een knipoog, een knipoog! Met nieuwe moed begon hij aan zijn volgende zin. 'De sterren zijn inderdaad mooi, maar ze halen het niet bij jou ogen' en hij ging met zijn hand door Kims haar. Op dat moment zagen ze een vallende ster. ' Doe jij maar een wens' zei Kim. Max dacht na Hij moest iets wensen wat indruk maakte, daarom vroeg ze hem. Maar het moest ook iets zijn wat hij echt wilde. 'Ik weet wat ik wil wensen, zal ik het vertellen?' Kim keek lachend . 'Voor deze ene keer brengt het geen ongeluk als je het verteld, ( ze legde haar vinger op zijn lippen) maar je moet het wel fluisteren.' Max ging met zijn mond naar haar oor. 'Ik wens dat dit gevoel van geluk nooit meer weggaat.' En hij kuste Kim. (Zie foto boven deze pagina)

De volgende dag op school ging Max meteen naar Niels. 'We hebben gezoend!' Niels keek alsof hij het niet snapte. 'Watte...? Wij twee ? Gezoend?' Joost moest vreselijk lachen. Max rolde met zijn ogen, niels hing vaak de clown uit. 'Nee domme ezel, Kim en ik natuurlijk.' Joost en Niels wisselden even veel betekenende blikken uit. 'Aaha , was het lekker?' Vroeg Niels belangstellend. Max veslikte zich in zijn cola, 'Natuurlijk' zei hij ,' maar meer details krijg je niet.' Niels en Joost zuchtten . 'Wat doen we weer flauw' zeiden ze in koor.
Op de gang hoorden ze allemaal meisjes gillen van blijdschap, natuurlijk want het was Valentijnsdag . Normaal kreeg Max nooit wat , maar nu zaten er vier rozen in zijn kluis. Hij kon wel raden van wie. Maar dan moes ze bij me op school zitten! Max was helemaal vrolijl na die laatste ontdekking. Niels had zoals gewoonlijk een grote berg cadeautjes, in zijn kluis zaten wel 10 rozen, 5 brieven en aan de buitenkant was een teddybeer met i love u geplakt. Een klein beetje jaloers was Max wel, maar hij had veel liever één roos van Kim dan een kluis vol met rozen van de sletjes van de school. Joost daarentegen had een doos chocola en hij moest lachen van de tekst die erop geshreven was. 'Laat het me lezen' zei max nieuwsgierig. En Joost gooide het doosje.

Liefe joost,

Ik ben dat meisje die altijd bloost.

Nee ik kom niet aan met een saaie roos,

Maar met een lekker gevulde doos.

Ik wou dat je eens met mij uitging.

Ik vind je super lief, dat is mijn mening.

Veel liefs je buurvrouw in de klas.

Max dacht na, "je buurvrouw in de klas" dat moest dan wel van Laura zijn! 'Vraag haar mee uit' zei Max tegen zijn vriend. Joost keek hem aan. 'Ja vasg , en wat als deze brief een grapje was? Dan sta ik mooi voor schut.' Max herkende die gevoelens wel, meisjes schreven ook vaak een liefdesbrief voor de klas. 'Als je zo denkt krijg je nooit een date.' En hij gaf Joost een bemoedigend klopje op zijn schouder. Zelf had Max ook een liefdesbrief geschreven , die ging hij vanmiddag aan Kim geven.

Liefe Kim,

Gisteravond was echt heel gaaf

En door jou voelde ik me niet zo braaf

'S nachts stiekem naar het strand

Verliefd , Dromend , Hand in hand

Mijn wens kan niet meer stuk,

Door jou stroom ik over van geluk

Liefs Max

Nadat hij zijn brief aan Niels had laten lezen ,durfde hij hem aan Kim te geven. Want Niels had veel verstand van meisjes en hij vond de brief erg goed. 'Tot morgen jongens.' En Max stapte op zijn fiets. Hij maakte een omweg naar huis want dan kon hij eerst de brief aan Kim geven. 'Shit ..' bedacht hij ineens. Gister op zijn date had hij Sammie ook meegenomen... helemaal vergeten. Max voelde een golf van paniek zijn buik overmeesteren. Hij racede naar het strand. Daar zag hij niks. 'Sammieeeee!! Riep hij. En er kwam een hond aan rennen. GELUKKIG! Dacht Max. Hij was na een stuk fietsen bij Kims huis. Hij gaf de brief aan Sammie , die hem als een postduif naar de deur bracht en hem door de brievenbus drukte met zijn snuit. Max lachte , zijn hond was niet zomaar een hond , hij kon eigenlijk best wel veel. 'Kom Sam, dan gaan we naar huis, Ja ik weet het jij houd ook niet van ruzie , maar zodra ik 18 ben gaan we weg bij zeur en co.

Depressief Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu