Reality of Life

42.8K 450 7
                                    

" Dah dua tahun I kenal you, dua tahun juga la I tunggu you. Tapi I kecewa sebab selama I kenal dengan you, tak pernah langsung you cerita perihal diri you. Berkali kali I tamya. Walau apa pun kisah hidup you I akan terima you, sebab I suka dengan you. Dua tahun juga lah I tuju lagu Secebis Rayuan, lagu Burnmarks. "

" Samir, berapa kali nak beritahu you, yang I ada suami. Cuma sekarang kita berpisah sementara sebab ada perkara nak selesai. "

" Dua tahun?? Tak pernah pulak I nampak suami pun."

" Samir boleh tak jangan soal i lagi kisah hidup I. I tak sedia nak cerita pada sesiapa pun."

" Tapi hari I nak tahu juga, please Arinna, dua tahun kot I tunggu you. Okay our deal macam ni you bagitau I semua pasal you and I tak akan paksa you untuk terima I lagi lepas ni, i janji kita jadi kawan as long we are friend."

" Ada pulak deal macam ni, semata mata nak tahu kisah hidup orang. Kan I kata I masih isteri orang. "

" Isteri orang la. Tapi gila ke apa suami you tinggal bini lawa macam ni dua tahun tak jengok. Kalau dia tak nak suruh saja cerai, banyak lagi lelaki tunggu. I ni pun dua tahun punya makan hati. "

" dua tahun lama kan Samir, bagi seorang isteri berpisah dengan suami dia."

" Gila tak lama, tambah isteri cantik gila macam ni. Dua hari pun tak sanggup. Please Arinna be honest with me."

" Terlalu panjang sangat kisah hidup I sejam tak habis. Lagipun tak elok lama lama kita duduk kat kedai ni, nanti pelanggan lain tak ada meja."

" Banyak la alasan you. Jom kita pergi duduk tepi waterfront kat situ sampai malam pun tak apa. Sapa pun tak kacau. Jaim datang senang kawin free malam ni juga you jadi isteri I."

" Merepek la. Kat sini saja lagipun cafe I ni tak penuh sesak macam starbuck or coffee beans. Cukup cari makan ja."

" So that case I kena order lagi 2 karipap, teh tarik and tepung talam."

" Perut ke tong?"

" Cerita sensasi I kena fill my tummy"

" So I kena stroy la ni?"

Love You ForeverWhere stories live. Discover now