" Menarik story you. Tak sangka I apa yang you lalui teruk sekali. Patut la i nampak parut di buku lali you. Ingatkan you accident"
" Two years ago."
" So macam mana you boleh terlepas kesini?"
" Oh boy i kena cerita juga ke?"
" Alang alang separuh dah habiskan terus"
" Okay. Lepas Nazrin bercerai, kita orang pindah ke rumah Umi. Setahun we stay there. Our married life tak ada masalah smooth as it goes. Cuma yang mengecewakan sikit i masih tak mengandung. Dua kali pergi check up doctor, doktor sah kan tak ada masalah walau dengan satu rahim. Siapa tak nak ada anak. I teringin sangat tapi Allah tak mengizinkan lagi. Kadang kadang ada juga small fight pasal baby. Nazrin terlalu mengharap i jadi stress. I tak dibenarkan kerja. Duduk rumah. I akur kehendak dia. Tiap kali bila i datang period sure wajah dia akan berubah. Macam kecewa.__"
" Arinna, you keluar dari rumah macam mana pulak?"
" Samir kejap la, I tak habis lagi."
" Okay sambung"
" Pelan pelan our married jadi tegang. Kadang kadang Nazrin angin tanpa sebab. Sometimes dua hari dia tak balik rumah. Bila i tanya jadi gaduh. Benda kecik Samir jadi besar. Pernah dia tak sentuh I selama sebulan. I ada juga kecik hati dengan perangai dia. Dia kata buat apa sentuh I, i bukan boleh mengandung. Buang masa. Masa dia cakap tu I tak tahu nak kata apa, i redha saja. Pernah i lari balik kampung, lepas seminggu dia datang bawa I balik. Kadang kadang I rasa our married at anytime bole bercerai. Tapi bertahan juga sampai 2 tahun. Semua terjadi on 2nd year anniversary. Seminggu lepas our anniversary, i dapat tahu i pregnant. Macam miracle happened. Sebelum tu kita kerap sangat bergaduh and Nazrin tak balik rumah 3days. He message i cakap apa surprise for me. I pun reply, i pun ada surprise untuk dia. That night samir i masak sebab dah lama kita orang tak dinner sekali. Dia kata akan balik kul 8. Dari 8pm I tunggu sampai pukul 7 pagi baru dia balik kerumah. Tapi tak balik sorang diri. He came back with Dahlia, adik Amran bekas kekasih dia. Dahlia dah bercerai dengan suami dia and they got married. Dia kenalkan i pada Dahlia sebagai isteri kedua yang boleh melahirkan anak. I tak tahu nak cakap apa masa tu. Macam nak pitam. Kebetulan Umi dan daddy tak ada dirumah. Terus Nazrin bawa Dahlia masuk bilik. On the way up dia cakap time untuk buat baby. Di bawah entah Samir selop i menangis sedih, sakit hati. I nekad demi my baby i keluar dari rumah sehelai sepinggang. I balik kampung seminggu disitu i pikir Nazrin akan datang cari i. Selama seminggu dia langsung tak call i hanya Allah yang tahu perasaan I. Yang kerap hubungi Umi, daddy tapi tak jawab. Bukan salah mereka tapi i terlalu sedih. I ada pikir nak minta cerai dari Nazrin, apa yang pak Johan cakap kalau mengandung tak boleh cerai sampai lepas i bersalin. Seminggu di kampung i tak tahu nak buat apa. Asyik menangis. I lawat kubur arwah mak, ayah, makyam i tak ada siapa nak luah. Kat dia orang didalam sana i luah segalanya. I tak tahu nak pergi mana, akhirnya kat Melaka i sampai. Sampai sekarang i disini. I pergi jumpa doktor pakar nak overcome my stress. 9bulan i rehat dirumah. Lepas bersalin Marisa, lepas pantang tu yang i buka cafe ni. Sekarang Marisa pun dah setahun dua bulan. Just the two of us. I ada cuba nak lupa dia, tapi tak boleh. Sometimes i miss him. Suami i kan. I totally lost contact dengan semua orang."
" You tak pernah jumpa Nazrin, Selepas you keluar dari rumah?"
" Tak Samir, i tak pernah jumpa dia. Mungkin dia dah ada anak sendiri sekarang, pasal tu tak pernah ingat dekat I."
" Alah kesian. Sekarang Arinna taraf perkahwinan? "
" Entah Samir, agaknya dah jatuh talak kot"
" So i ada peluang ?"
" No Samir."
" You tahu email I selama dua tahun i tak pernah buka. Nasib baik masih active. I have like 2000 plus email. Paling recent Ad kirim kat I gambar dia bertunang dengan Faizal, minggu depan dia orang akad nikah. Dia jemput I. I baca email dari Ad, i sedih sebab Umi tak sihat. I dah fikir habis habis, i nak bawa Marissa jumpa dia orang. I hope i buat keputusan yang betul."
YOU ARE READING
Love You Forever
Romance' I benci dengan you. Benci sangat sangat. Sampai hati you. I nak you nikah dengan I esok . Kalau tak siap you" ' Baby, baby, listen to me okay. Jangan mengamuk macam ni. I janji I akan nikah dengan you. Esok kita jumpa parents you okay.?" "Mak, aku...